mystic schreef:Vandaag ermee op de tacx getraind, natuurlijk geen snelheid maar wel hartslag en cadance. Helaas lukt het me niet om mijn hartslag gedurende de training uit te lezen op de computer. Heb ik een foutje gemaakt of kan dit niet zolang hij geen signaal krijgt van de snelheidssensor?
Knillis schreef:Ik heb de snelheidssensor van mijn rox net achter de cadanssensor geplaatst, echter om een signaal te krijgen heb ik mijn computer halverwege mijn bovenbuis moeten monteren, maakt voor mij verder niet uit, kan het nog makkelijk aflezen.
Krokie schreef:Als je de snelheidssensor op de staande achtervork doet zo hoog mogelijk (tussen zitbuis en achtervork), dan kun je ook gewoon snelheid aflezen wanneer de computer op de stem zit (tenminste dit werkt bij mij) Ik laat hem hier, sensor is zo lekker uit het zicht
Voor mij bekend probleem tijdens fietsen op de Tacx; geen snelheid (en dus afstand) zolang je de snelheids-sensor op je voorvork gemonteerd laat. En dan kun je je rit ook niet loggen. Afgelopen weekend heb ik een nieuwe batterij in mijn snelheids-sensor geplaatst (was nodig). Toen heb ik ook meteen gekeken of het signaal sterk genoeg was als ik de sensor bij mijn achterwiel monteerde. Helaas niet dus.
Ik vind de suggestie van Knillis uitstekend, dat ga ik binnenkort proberen. Want het is wel zo leuk om je Tacx-rit ook te loggen.
Voor Sigma wel een punt ter verbetering > optie om te kunnen loggen, ook als je geen snelheid meet!