Alles over vakanties op én met de fiets
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
29 okt 2012 15:36
kennya schreef:Ik ben vorige week op GC geweest, heerlijk fietseiland. Heb slechts 3 ritjes kunnen maken, maar wel volop genoten. Hierbij een verslagje.
Heerlijk om dit te zien.
Moet nog even geduld hebben tot 23 maart, maar dit is weer wat extra voorpret. !!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
avic
- Forum-lid
avic
29 okt 2012 19:37
[
m 30 km verder afdalen over prima wegdek. Vervolgens moet je in St. Bartolome even klimmen. Daar zijn twee opties: over de doorgaande weg een wat langere, eenvoudige klim, of over de "lokale Redoute". We kiezen voor de eerste variant, maar daar is een stuk weg afgesloten, vanwege gevaar door vallend gesteente. We besluiten toch maar over de hekken heen te klauteren en een beetje links te houden. Daarna is het op een venijnig klimmetje na Fataga na, heerlijk afdalen naar Playa.
Waarom zouden ze die weg toch zo fanaat afsluiten? Wij stonden er vorige week ook voor, netjes omrijden zou ik zeggen.
De route naar La Aldea de san Nicolas en terug via El Carrizal (130 km) is ook een aanrader. De redoute duurt daar wel 2 km lang met stijging tot 20+% ;-( als iemand een profiel heeft van de klim vanaf de Presa de Parralillo hou ik me aanbevolen.....
Climbbybike kent m wel maar heeft ook geen profiel
BertV
-
havana
- Forum-lid HC
havana
29 okt 2012 20:26
Bedoel je deze?
Ook een "fijne" Redoute is de zuidoost kant van de klim. Deze deed ik 3 jaar geleden. Ook een soort Redoute maar dan 3x.
-
avic
- Forum-lid
avic
29 okt 2012 22:40
[quote="havana"]Bedoel je deze?
ik denk deels, onze klim gaat bij de barrage Parralillo rechts/recht omhoog en komt niet door Artenara of Tejeda (die klim heb ik 2 jaar geleden ook gedaan) Dat was de vriendelijke variant. De klim die ik bedoel is de 606 en gaat de kortere route door El Carrizal, El Toscon en gc 60 naar Ayacata en verder de klim via de gc 600
Ook een "fijne" Redoute is de zuidoost kant van de klim. Deze deed ik 3 jaar geleden. Ook een soort Redoute maar dan 3x.
Klopt, die hebben we vorige week afgedaald; ook stevig in de remmen knijpend....
-
avic
- Forum-lid
avic
29 okt 2012 22:56
ik denk deels, onze klim gaat bij de barrage Parralillo rechts/recht omhoog en komt niet door Artenara of Tejeda (die klim heb ik 2 jaar geleden ook gedaan) Dat was de vriendelijke variant. De klim die ik bedoel is de 606 en gaat de kortere route door El Carrizal, El Toscon en gc 60 naar Ayacata en verder de klim via de gc 600
dit staat er nog op climbbybike:
Gemiddeld: 8.5 %
Afstand: 11.34 km
Hoogte start: 426 m
Hoogte top: 1395 m
Hoogteverschil: 969 m
Maximum: 26 %
http://www.cebenz.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kennya
- Forum-lid
kennya
30 okt 2012 09:05
avic schreef:[
m 30 km verder afdalen over prima wegdek. Vervolgens moet je in St. Bartolome even klimmen. Daar zijn twee opties: over de doorgaande weg een wat langere, eenvoudige klim, of over de "lokale Redoute". We kiezen voor de eerste variant, maar daar is een stuk weg afgesloten, vanwege gevaar door vallend gesteente. We besluiten toch maar over de hekken heen te klauteren en een beetje links te houden. Daarna is het op een venijnig klimmetje na Fataga na, heerlijk afdalen naar Playa.
Waarom zouden ze die weg toch zo fanaat afsluiten? Wij stonden er vorige week ook voor, netjes omrijden zou ik zeggen.
Die conclusie trokken we achteraf pas. Een paar "locals" zeiden dat het met de fiets wel kon, pas bij het tweede hek keken we naar boven en leken die rotsen niet ongevaarlijk. Maar idd omrijden lijkt me het makkelijkste.
-
avic
- Forum-lid
avic
30 okt 2012 20:50
Die conclusie trokken we achteraf pas. Een paar "locals" zeiden dat het met de fiets wel kon, pas bij het tweede hek keken we naar boven en leken die rotsen niet ongevaarlijk. Maar idd omrijden lijkt me het makkelijkste.
Ja, had ik niet zoveel ervaring als sport(rots)klimmer dan hadden we wellicht er ook over geklommen. Maar rots kan rottig los zitten. En als je er op gaat letten valt het pas op. Vaak zie je gaten, butsen of scheuren in het wegdek onder een rotspartij.....er valt nogal eens een blokje omlaag. En een blokje van 20cm doorsnee zal al snel een kilo of 20 kg wegen. En dat zal au doen....en stel nou dat er iets van een meter uitbreekt....etc....aan de andere kant is dat afdalen op Gran Canaria ook niet heel ongevaarlijk
-
Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
-
Contact
Jeroen Vermeeren
02 nov 2012 17:32
Nog vier weken dan mag ik ook weer!
Net als vorig jaar doe ik van maandag 03 t/m zaterdag08 december weer mee aan de Vuelta de Gran Canaria, een zesdaagse etappekoers/cyclo over het hele eiland inclusief een soort van proloog en klimtijdrit naar de top van de Pico. Vorig jaar deden er nog drie Nederlanders mee waaronder mede-forummer Razenderoeland. Doen er dit jaar nog andere forummers mee??
Of als je interesse hebt in deelname: check
http://www.sportcanarias.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
-
galileo2
- Forum-lid
galileo2
08 nov 2012 21:15
We willen met een groepje 50-ers gaan fietsen in maart 2013.
Maar als ik die grafieken zie, vrees ik dat het een beetje te zwaar wordt.
Is het mogelijk om route's van een 4 tal uurtjes fietsen uit te zetten, waar in geen stukken van boven de 8 à 9% zitten?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
09 nov 2012 07:36
Sowiso verhuren ze heel veel fietsen met tripel. Dan red het het toch vaak wel.
Less is bore
-
havana
- Forum-lid HC
havana
09 nov 2012 17:21
Hierbij dan het lang verwachte profiel van "de hel van El Carrizal". Je moet kijken naar de laatste 12 km van het plaatje. Profiel is gemaakt op basis van een .FIT file van mijzelf.