Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 jul 2008 17:29

Voigt rijdt zo hard omdat hij gedopeerd is (volgens Jaksche heeft hij boter aan zijn hoofd, in de Volkskrant).
Piepoli zit aan de Salbutamol (Ronde van Italie).
Ricco heeft een hematocriet van 51. (als Wuyts zegt dat ze zijn bloed kunnen drinken, dan neem ik dat letterlijk ;)
Vandevelde komt uit het dopeteam rondom Armstrong (Heras gepakt, Beltran gepakt, Hamilton gepakt, Landis gepakt).

Tot dusver even de stand van zaken in de Tour, en de mogelijke reden waarom sommigen zo hard kunnen rijden, en waarom je je niet moet proberen te spiegelen aan bovenstaande mannen als je nog eens een Marmotte o.i.d. rijdt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 jul 2008 18:20

En als je dan leest (VRT teletekst) dat de nieuwste vorm van EPO officieel nog niet eens strafbaar is gesteld (te nieuw, ze zijn er ongetwijfeld mee bezig)... Afgezien van die overpijnzingen, die we elk jaar hebben, vind ik het best aardig allemaal. Jammer natuurlijk dat de twee superfavorieten geen pittige persoonlijkheden zijn. Menchov en Evans kunnen beide veel beter denk ik.

Cunego valt al jaren tegen in de Tour, net als de meeste andere klassementsrenners uit de Giro. Brushegin moest er ook vroeg af. Ricco is dan weer de uitzondering, maar dat geldt ook al jaren voor de hele Saunierploeg. Valverde lijkt weer op de Valverde die we leerden kennen in de Vuelta: lang mee kunnen bergop, maar dat laatste beetje missen. Precies zoals Kirchen, Schumacher, dat soort renners.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2008 18:21

We krijgen nog 3 echte bergetappes én nog een tijdrit; er kan echt nog van alles gebeuren.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 15 jul 2008 18:57

[quote="de zwarten"]Piepoli zit aan de Salbutamol (Ronde van Italie).
Ricco heeft een hematocriet van 51. (als Wuyts zegt dat ze zijn bloed kunnen drinken, dan neem ik dat letterlijk ;)
quote]

Aan salbutamol heb je echt niks als je het niet nodig hebt. Na het gebruiken van het middel als je geen astma of o.i.d hebt ga je niet harder rijden.

Wat betreft Ricco. Hij heeft het van zichzelf, en daarom is de grens van 50 ook zeer vaag te noemen.
En bloed drinken?! Hoe hoger je hematocriet hoe lastiger het te drinken is;)
Anti-Spacers!

nobsplz
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 23:43

nobsplz 15 jul 2008 19:25

Etappe 16 zou cruciaal kunnen worden. Twee dagen eerder een bergrit met aankomst bergop, dan een rustdag en vervolgens een bergrit met twee cols van de buitencategorie. Ik ben benieuwd welke renners de rustdag slecht gaan verteren.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 16 jul 2008 12:49

ja hoor het is weer zo ver:

Spanjaard Duenas betrapt op doping
Uitgegeven: 16 juli 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 16 juli 2008 10:40

LANNEMEZAN - Wielrenner Moises Duenas van Barloworld is in de Ronde van Frankrijk betrapt op doping.

De 27-jarige Spanjaard testte na afloop van de vierde etappe positief op epo, zo maakte het Franse antidopingbureau woensdag bekend.

Duenas, die bezig is aan zijn derde Tour, staat in het algemeen klassement op de negentiende plaats op bijna zeven minuten achterstand van koploper Cadel Evans. Duenas is het tweede dopinggeval in deze Ronde van Frankrijk. Eerder werd zijn landgenoot Manuel Beltran (Luiquigas) positief op epo bevonden.
Train ze!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jul 2008 12:52

Vond het wel opvallend dat Laurens ten Dam kennelijk ook een beetje voor z'n eigen klassement reed op de Hautacam. Hij bleef immers volle-bak naar boven rijden, terwijl hij toch niks meer voor zijn kopman kon betekenen. Beetje uitbollen naar boven — net zoals Cancellara dat deed, na zijn beulswerk in de vallei — scheelt een pak energie, die je in de Alpen goed kan gebruiken (om weer wat langer 'in dienst' te rijden).

En ja, zo hinkte Michael Boogerd ook altijd op twee gedachten, hè. Maar goed, het zal wel aan mezelf liggen. In al die praatprogramma's op tv wordt er immers ook niet over gebabbeld. Daar hoor je alleen dat Laurens zo uitstekend in vorm is. En dat is uiteraard ook zo!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jul 2008 13:31

Ik vond dat wel begrijpelijk van Ten Dam. Hij zat in goed gezelschap, hetgeen gemotiveerd moet hebben, en zelf een paar redelijke resultaten neerzetten kan ook nooit kwaad natuurlijk.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jul 2008 14:50

LVGH schreef:Ik vond dat wel begrijpelijk van Ten Dam. Hij zat in goed gezelschap, hetgeen gemotiveerd moet hebben, en zelf een paar redelijke resultaten neerzetten kan ook nooit kwaad natuurlijk.

Voor z'n marktwaarde kan het geen kwaad, nee. Maar als je louter in dienst van je kopman rijdt, ga je niet nodeloos met je — uitputtelijke — krachten smijten. Toch?

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 16 jul 2008 15:03

je kan mee blijven rijden voor het geval dat menchov instort en iemand nodig heeft, dan rij je er geen km's achter maar ben je sneller daar....
Greetz

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jul 2008 15:14

Buzz schreef:
LVGH schreef:Ik vond dat wel begrijpelijk van Ten Dam. Hij zat in goed gezelschap, hetgeen gemotiveerd moet hebben, en zelf een paar redelijke resultaten neerzetten kan ook nooit kwaad natuurlijk.

Voor z'n marktwaarde kan het geen kwaad, nee. Maar als je louter in dienst van je kopman rijdt, ga je niet nodeloos met je — uitputtelijke — krachten smijten. Toch?
Ik weet niet of het zo werkt.. voor hetzelfde geld probeer je je krachten te sparen maar zakt je vorm weg en dan heb je helemaal niks.

nobsplz
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 23:43

nobsplz 16 jul 2008 15:14

Om het op zijn Ducrotiaans te zeggen: het is geen optellen en aftrekken. De helft van het koersen vindt plaats in de kop. Meedoen aan de koers en klimmen met Valverde is goed voor zijn moreel. Bovendien is het niet gezegd dat iedere trap die je nu niet doet zich later terugbetaalt.

Plaats reactie