Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 07 okt 2009 18:19

[quote="Foosho"]En de laatste ontwikkeling, een blauwe kleur geeft rust en gaat roekeloos gedrag tegen:
[img=http://failblog.files.wordpress.com/200 ... t-fail.jpg][/quote]

Dat zie je verkeerd. Die had z'n hoofd weggegooid, maar zijn lichaam zat er nog aan vast.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 07 okt 2009 19:02

[quote="JanVr"]Dat zie je verkeerd. Die had z'n hoofd weggegooid, maar zijn lichaam zat er nog aan vast.[/quote]
haha :), nice one!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 07 okt 2009 19:05

[quote="Foosho"]een blauwe kleur geeft rust en gaat roekeloos gedrag tegen:
[img=http://failblog.files.wordpress.com/200 ... t-fail.jpg][/quote]
Dat bedoelen ze dus met meer blauw op straat!
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 07 okt 2009 22:34

[quote="Buzz"]
Dat niet willen rijden met helmloze renners lees en hoor je de laatste tijd steeds vaker. Ook het negeren, niet meer groeten van dergelijke waaghalzen vindt al steeds meer plaats.
[/quote]

Voor mij wellicht de reden om voortaan maar zonder helm te rijden.

Het is mijn eer te na om ermee geasocieerd te worden.

Alhoewel eigenlijk zou ik hen moeten negeren.
Al die nieuwkomers, laat ons met rust, ga wat anders doen.
Heb met lede ogen gezien dat vanaf begin 90'er jaren steeds meer mensen aan de racefiets gingen.
Mensen die niet konden fietsen gingen maar een racefiets kopen, vielen ook nog eens heel vaak en dan moet iedereen maar een helm op.

Al dat gezonde gedoe, geen wonder dat de pensioenfondsen in de problemen zitten.
Iedereen wordt gewoon maar oud zonder aan de consequenties te denken.
Ga weer roken en drinken .

Denk met weemoed terug aan de 70 en 80'er jaren.
Vroeguh was het beter.

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 07 okt 2009 22:44

Zoals de reactie hierboven al aangeeft zijn de meeste niet-dragers niet onder de indruk van sociale druk. Ik ben een fervent drager maar als ik zou besluiten dat ding niet meer op mijn hoofd te zetten dan is er geen lieve moedertje die mij van die gedachte af helpt en zeker geen groepsdruk. Dat werkt, denk ik, juist contraproductief.

Overigens vind ik het groeten onder fietsers toch al minimaal. Ik zoek bij een tegenligger altijd wel oogcontact maar het contact is minder dan onder bijvoorbeeld motorrijders.

Ik fiets dus ik besta.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 okt 2009 23:01

[quote="Padelzijn"]...Overigens vind ik het groeten onder fietsers toch al minimaal. Ik zoek bij een tegenligger altijd wel oogcontact maar het contact is minder dan onder bijvoorbeeld motorrijders.[/quote]
Dat is ook mijn ervaring. Ik wordt er wel eens moe van om elke motorrijder die ik tegenkom te moeten groeten. Bij fietsers is dat net andersom. Van mij mogen ze dat wel eens om gaan draaien.

TIP aan iedereen: groet elkaar eens wat vaker (of je nu wel of geen helm draagt)
Live fast; die young. mijn blog

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 07 okt 2009 23:17

IK woon in drenthe, Meppel om precies te zijn.
En hier is het een uitzondering als iemand niet de hand opsteekt!
Bijna elke renner wel of geen helm steekt de hand wel op.
En ik doe er lekker aan mee ;)
mijn Flickr

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 okt 2009 19:09

Moet eerlijk zeggen dat ik soms niet echt behoefte heb om te groeten. Meestal geef ik ook een knikje. Op de motor word ik er zelfs sc###t ziek van.

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 23 okt 2009 13:23

Ik ben gelijk vanaf het moment dat ik begon met fietsen consequent een helm gaan dragen. Het stoort niet en nu zou ik me gewoon naakt voelen zonder helm. Ben overigens zelf in twee jaar fietsen nog nooit gevallen, maar wel genoeg valpartijen gezien die mij nog eens bevestigen dat een helm dragen verstandig is.

En van belang is ook: een helm CORRECT dragen. Dus vast op je hoofd en niet losjes, want dan heb je er nog niets aan.

En misschien is het zo dat renners zonder helm wat meer opletten. Maar je kan nog zo goed opletten, er kan altijd iets gebeuren. Je bent namelijk niet alleen op de weg. Ik denk overigens niet dat helmdragers roekeloos rijden (en val doet ook met helm gewoon pijn en schade aan je fiets wil je al helemaal niet...) en een helm alles oplost. Maar er is gewoon geen reden om hem niet te dragen.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 23 okt 2009 13:44

Heftig, zet je weer aan het denken. Dit jaar op vakantie in Italie (Trento) bij wijze van experiment ook alle beklimmingen met helm op gereden. Is behoorlijk wennen, zeker met een zwarte helm.

Ik vind dat ik het aan mijn gezin verplicht ben dat ding op te zetten. Ook (of juist) als je een kort ritje gaat maken. Ik zie dat met name licentiehouders het nog cool vinden zonder helm te fietsen.

Robbie McEwen werd een tijdje geleden gefilmd door Sporza toen hij aan het trainen was na een blessure. Hij reed zonder helm. Mooi dat de Vlaamse commentator hem daar op aanspraak! Goeie zaak lijkt me.

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 01 nov 2009 20:32

Ik ben er inmiddels wijzer van geworden, dat buiten het dragen van een helm op
mijn racefiets en mtb, niet het duurste ook het beste is. Ik heb een Bell die bijna 90E
koste, maar wat een prul voor zoveel geld!
Een helm van 4 tientjes had het net zo goed gedaan. Materiaal en afwerking is er
geen verschil, met die goedkopere.

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 01 nov 2009 21:09

[quote="Waterman"]Ik ben er inmiddels wijzer van geworden, dat buiten het dragen van een helm op
mijn racefiets en mtb, niet het duurste ook het beste is. Ik heb een Bell die bijna 90E
koste, maar wat een prul voor zoveel geld!
Een helm van 4 tientjes had het net zo goed gedaan. Materiaal en afwerking is er
geen verschil, met die goedkopere. [/quote]
Dus een Bell van €90 is een waardeloos ding, en dat geldt ook voor een willekeurige andere helm van ongeveer €40, begrijp ik nu?

Plaats reactie