Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
Weet iemand of het mogelijk is om een andere afstand te rijden dan waarvoor je je hebt ingeschreven? Ik neem aan dat ze het niet zullen controleren, maar misschien dat ze er toch niet al te blij mee zijn vanwege de grote drukte. Ik had me met mijn vriendin ingeschreven voor de 100km, maar de vorm ontbreekt dus dat gaat hem niet worden. Als het mogelijk is, wil ze misschien wel graag de 60km rijden. Iemand ideeën?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dat zal best lukken hoor. Je hebt ingeschreven en dus betaalt voor de organisatie. Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is dat iedereen een andere afstand gaat rijden zul je volgens mij geen problemen tegenkomen. De startnummers e.d. zijn voor zover ik weet niet verschillend per afstand en zelfs al was het zo dan zijn ze niet in staat om dat allemaal te controleren.
Zeker van 100km naar 60km zie ik geen problemen. Beide routes zullen denk ik, relatief gezien, niet zo druk zijn. Ik zou gewoon lekker gaan fietsen.
Zeker van 100km naar 60km zie ik geen problemen. Beide routes zullen denk ik, relatief gezien, niet zo druk zijn. Ik zou gewoon lekker gaan fietsen.
Wat niet weet wat niet deert.
Waar wil je voor gaan? Een lichte fiets? Ben je afgetraind en zijn je carbonwielen licht? Dan misschien carbon al zal dat met tubes niet praktisch zijn al je lek rijdt.
Alu aerodynamisch, voor draad en hufterproof?
Gewicht boeit in feite voor de meeste geen biet en al helemaal niet voor een doorsnee wielertoerist die een luxe probleem heeft.
De looks dan; carbon velgen zijn waarschijnlijk hoog en dat oogt cool, maar of het opweegt tegen evt nadelen (zie boven) moet je zelf bepalen.
Soms is carbon-alu als het heet wordt door remmen onderhevig aan 'werken',maar knappe jongen als je dat in limburg lukt.
Kijk vooral praktisch want je dag duurt al lang genoeg.
Alstublaft.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Carbon moet makkelijk kunnen lijkt mij, heuvels liggen er goed geasfalteerd bij. Aan de andere kant, als je het voor het verschil in gewicht doet lijkt het mij onnodig en dan zou ik carbon wielen lekker bewaren voor in de zomer om met een stralend zonnetje Alpencols op te fietsen. Op een Keutenberg ga je het verschil in gewicht niet merken. Wat zijn je argumenten voor carbon en welke je argumenten voor aluminium?
Ik heb wel vanmidag hetzelfde meegemaakt met cassette eraf halen, zat heel erg te twijfelen tussen 12-27 en 12-23 ( met een dubbel) maar het is toch maar 12-27 geworden.
Ik heb wel vanmidag hetzelfde meegemaakt met cassette eraf halen, zat heel erg te twijfelen tussen 12-27 en 12-23 ( met een dubbel) maar het is toch maar 12-27 geworden.
Met een 23 wordt het wel harken (boven kom je wel). Verloop is toch niet echt belangrijk want het gaat op-en-neer dus je bent constant aan het schakelen.
Ik zou zelf voor de alu wielen gaan, rijd je lek met tubes heb je een probleem en zo'n extra tube met je meezeulen is gewoon onhandig. Aerodynamisch voordeel heb je niet.
Je schreef elders dat je niet veel heb getraind, uit imago oogpunt zou ik dan ook voor de alu wielen gaan. Beetje lullig als je op de Keutenberg wordt ingehaald met je carbon wielen van een rug
Ik zou zelf voor de alu wielen gaan, rijd je lek met tubes heb je een probleem en zo'n extra tube met je meezeulen is gewoon onhandig. Aerodynamisch voordeel heb je niet.
Je schreef elders dat je niet veel heb getraind, uit imago oogpunt zou ik dan ook voor de alu wielen gaan. Beetje lullig als je op de Keutenberg wordt ingehaald met je carbon wielen van een rug
Heej Havana,
Daar heb je wel een punt mee. Je hebt helemaal gelijk en dat maakt ook meteen de doorslag.
Beetje knullig om dure\lichte wielen er in te steken en met de fiets lopend naar boven, whahahaha
Dusssss, het word zeker Alu.
Thanks voor het advies.
Daar heb je wel een punt mee. Je hebt helemaal gelijk en dat maakt ook meteen de doorslag.
Beetje knullig om dure\lichte wielen er in te steken en met de fiets lopend naar boven, whahahaha
Dusssss, het word zeker Alu.
Thanks voor het advies.
Morgen wordt mijn eerste AGR. Ik heb (goddank) 2 uur geleden nog een startbewijs voor de 100 km kunnen bemachtigen. Was van een clubmaat die vorige week zijn sleutelbeen heeft gebroken.
Weersvoorspelling valt wel mee medunkt. Zou de hele morgen een beetje grijs zijn, en pas 's middags zouden er wat buitjes vallen. En och, van regen word je hard .
Weersvoorspelling valt wel mee medunkt. Zou de hele morgen een beetje grijs zijn, en pas 's middags zouden er wat buitjes vallen. En och, van regen word je hard .
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team