Pagina 20 van 162

Geplaatst: 07 okt 2010 20:19
door lvgh
En de nadelen dan? Zelf geen ervaring mee maar gebrekkige modulatie en weinig ruimte tussen velg en blokken dus weinig ruimte voor modder lees ik altijd..

Geplaatst: 07 okt 2010 20:24
door BonoCross

Geplaatst: 07 okt 2010 20:32
door daniel1975
LVGH schreef:En de nadelen dan? Zelf geen ervaring mee maar gebrekkige modulatie en weinig ruimte tussen velg en blokken dus weinig ruimte voor modder lees ik altijd..


Valt mee, behalve als je een gras-modder mengel hebt. Dan heb je idd wel wat last van gras wat rond de remkabel tussen de 2 rem-armen.
De kleine ruimte tussen de remblokken en de velg heb ik nooit als probleem ervaren (2jr ervaring met v's).

De voordelen zijn IMHO de nadelen waard; geen bokkende voorvork en een veel, veeeeeeeel beter doseerbare en krachtigere rem.

Geplaatst: 07 okt 2010 20:50
door girlinred
Timsen schreef:Nou hoor ik veel verhalen over het slechte remmen van een cross fiets..
Maar nu hoor ik ook verhalen over de mini V-brakes die wel goed zouden remmen?

Welke moet je dan hebben? (of zijn deze heel erg prijzig)


V's horen niet op een crosser!
Remmen is voor mensen die niet kunnen sturen (okee okee ietwat over the top), het is verdorie geen MTB. Als je goed wil kunnen remmen en comfortabel rijden moet je een MTB kopen.

Geplaatst: 07 okt 2010 23:33
door daniel1975
Canti's zijn voor traditionele principielen.
Waarom met minder genoegen nemen als er beter te krijgen is? De gemiddelde wielertoerist is met v's veeeeeeel beter af.

Geplaatst: 08 okt 2010 00:12
door korhaan
wees dan direct heel modern in de cross-wereld en neem schijfremmen :-) dat mag ook namelijk vanaf dit seizoen. Heb ze alleen nog niet gezien in de wedstrijden.
"wer bremst hat verloren".......

Geplaatst: 08 okt 2010 00:13
door girlinred
Daniel1975 schreef:Canti's zijn voor traditionele principielen.
Waarom met minder genoegen nemen als er beter te krijgen is? De gemiddelde wielertoerist is met v's veeeeeeel beter af.


Met alle respect maar dat zijn de mensen die beter af zijn met een MTB. Een crosser is niet bedoeld om te remmen, je moet vloeiende lijnen rijden en daarvoor af en toe een beetje afremmen. Indien je in noodtoestand een keer plots stil moet staan moet je gewoon knetterhard remmen en dan lukt het ook nog aardig.

Als je goede remmen zet op een crosser ga je er compleet anders mee rijden dan bedoeld. Remmend ipv sturend oplossen. Daarom; als je wil remmen koop een MTB

Geplaatst: 08 okt 2010 00:34
door tommeke14
girlinred schreef:
Daniel1975 schreef:Canti's zijn voor traditionele principielen.
Waarom met minder genoegen nemen als er beter te krijgen is? De gemiddelde wielertoerist is met v's veeeeeeel beter af.


Met alle respect maar dat zijn de mensen die beter af zijn met een MTB. Een crosser is niet bedoeld om te remmen, je moet vloeiende lijnen rijden en daarvoor af en toe een beetje afremmen. Indien je in noodtoestand een keer plots stil moet staan moet je gewoon knetterhard remmen en dan lukt het ook nog aardig.

Als je goede remmen zet op een crosser ga je er compleet anders mee rijden dan bedoeld. Remmend ipv sturend oplossen. Daarom; als je wil remmen koop een MTB


Eens. In Groningen heb je een 4-cross parcours waar ik wel eens af ga met m'n crosser. Nu had ik laatst m'n remmen keistrak afgesteld zodat 't remmen veel gevoeliger (en dus beter) ging. Maar omdat het remmen een stuk ongedoseerder gaat en de fiets dan zo overdreven veel gecorrigeerd wordt, ging 't afdalen voor geen meter. Sturend oplossen is veel leuker! :D

Geplaatst: 08 okt 2010 00:38
door kikkie
En vervolgens ging je op je bek en zeurde je er 3 week over;)

Geplaatst: 08 okt 2010 01:11
door BonoCross
girlinred schreef:
Daniel1975 schreef:Canti's zijn voor traditionele principielen.
Waarom met minder genoegen nemen als er beter te krijgen is? De gemiddelde wielertoerist is met v's veeeeeeel beter af.


Met alle respect maar dat zijn de mensen die beter af zijn met een MTB. Een crosser is niet bedoeld om te remmen, je moet vloeiende lijnen rijden en daarvoor af en toe een beetje afremmen. Indien je in noodtoestand een keer plots stil moet staan moet je gewoon knetterhard remmen en dan lukt het ook nog aardig.

Als je goede remmen zet op een crosser ga je er compleet anders mee rijden dan bedoeld. Remmend ipv sturend oplossen. Daarom; als je wil remmen koop een MTB


Dat is natuurlijk onzin wat je hier zegt! Ik ben zó vaak in het voordeel geweest met crosswedstrijden, dat wil je niet weten. Alleen al het stuk van de start naar de eerste bocht. Ik weet dat ik als allerlaatste kan remmen, omdat ik het snelste stil sta (t.o.v. die cantilevers, spooky's e.d.). Daarmee pak je met dezelfde kracht meer plaatsen dan met bijv. cantilevers.
Hetzelfde geldt voor inhaalmanoeuvres op krappe parcoursen.
Dat je zegt dat je met v-brakes totaal anders gaat rijden geldt bijv. voor wat ik hierboven zeg maar verder rijd ik precies hetzelfde. Mijn stuurcapaciteiten zijn er echt niet minder om geworden nu ik v-brakes heb (en ik ben ze zeker ook niet minder gaan benutten)...

Ik denk dat het stuur-/remgedrag voornamelijk ligt aan de persoon die op de fiets zit... (en zijn/haar capaciteiten)

Geplaatst: 08 okt 2010 02:01
door tommeke14
Kikkie schreef:En vervolgens ging je op je bek en zeurde je er 3 week over;)


Dat had niets met remmen te maken, had ik maar geremd ;)

PS. Shhht ;)

Geplaatst: 08 okt 2010 08:51
door daniel1975
+1 voor Bono