Pagina 20 van 114

Geplaatst: 07 feb 2009 20:47
door cubemeister
damn! vervelend man, je zult daar maar 1,5 maand naar moeten kijken :S zou er ook heel veel liever op zitten, succes met de pennen!

Geplaatst: 11 feb 2009 16:37
door daniel1975
Voor de marathons en een meerdaagse ATB tocht door de Verdon de eindejaarsbonus maar in wat nieuw speelgoed gestopt.
Specialized Epic is ook nog in beeld geweest, maar voldeed niet aan mijn wensen en prijs.
Veel getwijfeld en e.e.a. uitgeprobeerd, maar uiteindelijk op de Scott Spark uitgekomen. Helaas is bij dit genre frames een los frame kopen geen optie, los opbouwen is veel te duur. Wel de wielen direct gewisseld, het originele setje Mavic Crossrides is ver onder de maat voor deze fiets. De SLX groep schakelt goed, echter de shifters gaan er zsm af, die doen de rest tekort in schakelsnelheid en trefzekerheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frame: Scott Spark full carbon
Achterdemper: Scott Nude-DT Swiss met stuurbediening (full lock, 70mm, 110mm)
Vork: Reba SL 120mm
Wielen: DT Swiss 1540
Drivetrain: Shimano SLX met XT achterderrailleur
Banden: Schwalbe RocketRon

Geplaatst: 11 feb 2009 16:44
door kukelekupers
Mooie fiets Daniel!
(alleen dat zadel kan ik niet echt mooi vinden..)


Was je toch niet helemaal blij met de hardtail?

Geplaatst: 11 feb 2009 17:11
door daniel1975
Zadel wordt een SLR XC ;)

Geplaatst: 11 feb 2009 17:17
door perik
Stoer! Ik ben benieuwd naar je rij-ervaringen. En dan met name ook van de Rocket Ron bandjes.

Geplaatst: 11 feb 2009 17:29
door daniel1975
Sparky heeft nu het parcours in Schoorl en een toertocht in Bergen op Zoom gezien. Eerste indrukken zijn goed. Voelt beduidend lichtvoetiger aan dan de Epic die ik heb gehad. De nieuwe Epic is nog wel een serieuze overweging geweest, maar de eerdere ervaringen icm de prijs die ze vragen voor een carbon versie heeft de Speci af doen vallen.
De lockout achter is niet 100% knalhard, maar is niet echt storend. Het verschil tussen de 70mm en 120mm stand voel ik niet echt, maar waarschijnlijk zal dat pas tot uiting komen op een echt stuiterige afdaling.

De R-Ron bandjes bevallen mij wonderlijk goed. Heb even getwijfeld om ze om te wisselen voor de standaard NN-RR combi, maar nu blij dat ik het niet heb gedaan. Rolweerstand verschil met de RR kan ik niet goed inschatten, de grip gaat richting die van de NN. Ik rij wel met latex in de biba's, de lekbestendigheid van de R-ron staat nl. niet echt hoog aangeschreven.

Geplaatst: 11 feb 2009 18:39
door intersantos
Ik weet niet wat het prijsverschil is met de Spark 20. Maar XTR/XT, DT, FOX zijn toch wel een maatje beter. Desalniettemin een strak geheel hoor, veel plezier d'r mee!

Geplaatst: 11 feb 2009 18:53
door daniel1975
Scheelt 700,-. En dat is best veel geld.
Dat is mij het verschil niet waard, zeker omdat ik die 1540 wielset al had liggen.

Grootste minpunt (naast de wielen) vind ik de SLX shifters, die functioneren echt onder de maat. Snel wisselen voor XTR (goedkoop bij bike-components).

Geplaatst: 11 feb 2009 18:55
door intersantos
Daniel1975 schreef:Scheelt 700,-. En dat is best veel geld.
Dat is mij het verschil niet waard, zeker omdat ik die 1540 wielset al had liggen.

Grootste minpunt (naast de wielen) vind ik de SLX shifters, die functioneren echt onder de maat. Snel wisselen voor XTR (goedkoop bij bike-components).


Da's inderdaad veel! En de SLX remmen?

Geplaatst: 11 feb 2009 18:58
door daniel1975
Bevallen goed! Heb uiteraard de remkracht etc in lange afdalingen nog niet kunnen testen, maar eerste indruk is prima. Er is meer ruimte tussen de blokken en de schijf, wat zalig is (minder piepen en knarsen als het echt modderig is).

Geplaatst: 12 feb 2009 09:56
door pim3
perik schreef:Stoer! Ik ben benieuwd naar je rij-ervaringen. En dan met name ook van de Rocket Ron bandjes.


http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =4&t=45489 ;). Heel topic over RoRo.

Geplaatst: 12 feb 2009 10:25
door daniel1975
Snel ff doorgefietst; meeste ervaringen komen wel overeen met wat ik ook merk.
Prima bandje!