Parlee
Gisteren nog ff bij VanHerwerden op een Parlee door de zaak gefietst. Afgemonteerd met de Super Record. Fijn fietsie hoor. Heb totaal geen ervaring met carbon en zou ook niet weten of tie nou zijn prijs waard is maar,.........HIJ IS WEL MOOI.....en EXCLUSIEF!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
IBAN schreef:wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?
Maatwerk is mogelijk doordat ze met losse buizen werken en niet met mallen. Maatwerk carbon frames zijn toch behoorlijk exclusief.
De fiets kost een Euro'tje of 7000-8000. Ik vind de lelijke stuurpen van Edge ook geen succes, sowieso vind ik 't een beetje spijtig dat op eens alle Parlee's volledig met Edge opgebouwd worden. Edge maakt hele mooie velgen, maar aan onderdelen als stuurpen, stuur, zadelpen zijn ze weinig bijzonder.
Amclassic-fan schreef:IBAN schreef:wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?
Maatwerk is mogelijk doordat ze met losse buizen werken en niet met mallen. Maatwerk carbon frames zijn toch behoorlijk exclusief.
De fiets kost een Euro'tje of 7000-8000. Ik vind de lelijke stuurpen van Edge ook geen succes, sowieso vind ik 't een beetje spijtig dat op eens alle Parlee's volledig met Edge opgebouwd worden. Edge maakt hele mooie velgen, maar aan onderdelen als stuurpen, stuur, zadelpen zijn ze weinig bijzonder.
De Edge wielen zijn mooi, zoals hier....
Edge / SPIN Gato
Edge / SPIN Gato II
tevens mooie SPIN
Amclassic-fan schreef:IBAN schreef:wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?
Losse buizen, tsja dan blijf je toch met lugs zitten wat eigenlijk een beetje uit de tijd is. Snap wel dat voor iedere klant een mal maken geen optie is, maar zorg er dan voor dat je als klant bijvoorbeeld invloed hebt op de stijfheid van bracket of torsie. Dat zou de prijs dan enigszinds rechtvaardigen.
Weet niet of lugs zo uit de tijd zijn, wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt omwille massaproductie.
Ik meen dat je inderdaad bij Parlee kan aangeven waar je hogere stijfheid wilt hebben, wordt andere wanddikte van buis gebruikt.
Ik meen dat je inderdaad bij Parlee kan aangeven waar je hogere stijfheid wilt hebben, wordt andere wanddikte van buis gebruikt.
YFood !!!
@Iban:
Je hebt bij Parlee ook invloed op de stijfheid van je frame, je kan namelijk kiezen uit verschillende buizensets, met verschillende stijfheden en gewichten. Ook kun je voor een combinatie kiezen, voor bij meer torsie stijfheid, maar een meer "compliant" bracket deel van de fiets.
Je hebt bij Parlee ook invloed op de stijfheid van je frame, je kan namelijk kiezen uit verschillende buizensets, met verschillende stijfheden en gewichten. Ook kun je voor een combinatie kiezen, voor bij meer torsie stijfheid, maar een meer "compliant" bracket deel van de fiets.
Gang is alles!!
-
- Forum-lid HC
Parlee, is exclusief en daar betaal je voor!
Maar het is zeker geen topfiets, in stijfheidswaarde en gewicht is het gewoon een frame uit de middenmoot, een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken of dat het geld waard is.
Maar het is zeker geen topfiets, in stijfheidswaarde en gewicht is het gewoon een frame uit de middenmoot, een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken of dat het geld waard is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:Parlee, is exclusief en daar betaal je voor!
Er zijn bovendien Europese alternatieven die minstens hetzelfde bieden tegen een lagere prijs. Zie b.v. http://www.mbbike.it/en/default.asp?lingua=en
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC