Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

IBAN
Forum-lid

IBAN 16 okt 2009 15:16

wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?

oldboy
Forum-lid

oldboy 16 okt 2009 15:19

Gisteren nog ff bij VanHerwerden op een Parlee door de zaak gefietst. Afgemonteerd met de Super Record. Fijn fietsie hoor. Heb totaal geen ervaring met carbon en zou ook niet weten of tie nou zijn prijs waard is maar,.........HIJ IS WEL MOOI.....en EXCLUSIEF!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 okt 2009 18:44

IBAN schreef:wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?

Maatwerk is mogelijk doordat ze met losse buizen werken en niet met mallen. Maatwerk carbon frames zijn toch behoorlijk exclusief.

De fiets kost een Euro'tje of 7000-8000. Ik vind de lelijke stuurpen van Edge ook geen succes, sowieso vind ik 't een beetje spijtig dat op eens alle Parlee's volledig met Edge opgebouwd worden. Edge maakt hele mooie velgen, maar aan onderdelen als stuurpen, stuur, zadelpen zijn ze weinig bijzonder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

m@ve
Forum-lid

m@ve 16 okt 2009 19:27

Amclassic-fan schreef:
IBAN schreef:wat doen zij anders dan anderen mbt maatwerk? En wat kost bijvoorbeeld de afgebeelde fiets?

Maatwerk is mogelijk doordat ze met losse buizen werken en niet met mallen. Maatwerk carbon frames zijn toch behoorlijk exclusief.

De fiets kost een Euro'tje of 7000-8000. Ik vind de lelijke stuurpen van Edge ook geen succes, sowieso vind ik 't een beetje spijtig dat op eens alle Parlee's volledig met Edge opgebouwd worden. Edge maakt hele mooie velgen, maar aan onderdelen als stuurpen, stuur, zadelpen zijn ze weinig bijzonder.

De Edge wielen zijn mooi, zoals hier....

Edge / SPIN Gato

Edge / SPIN Gato II

tevens mooie SPIN

tiest
Forum-lid HC

tiest 16 okt 2009 22:09

Velgen van edge zijn supermooi. De overige onderdelen heb ik ook nog niet voor warm kunnen lopen.

IBAN
Forum-lid

IBAN 17 okt 2009 21:45

Amclassic-fan schreef:

Losse buizen, tsja dan blijf je toch met lugs zitten wat eigenlijk een beetje uit de tijd is. Snap wel dat voor iedere klant een mal maken geen optie is, maar zorg er dan voor dat je als klant bijvoorbeeld invloed hebt op de stijfheid van bracket of torsie. Dat zou de prijs dan enigszinds rechtvaardigen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 17 okt 2009 22:02

Weet niet of lugs zo uit de tijd zijn, wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt omwille massaproductie.

Ik meen dat je inderdaad bij Parlee kan aangeven waar je hogere stijfheid wilt hebben, wordt andere wanddikte van buis gebruikt.
YFood !!!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 17 okt 2009 22:05

En, zoals te lezen is in de carbonframestest van blad Tour van maart 2009, is het frame redelijk stijf maar oncomfortabel. Dit komt weliswaar mede door de voorvork maar toch.
Niets is wat het lijkt..

composite
Forum-lid

composite 17 okt 2009 22:06

@Iban:
Je hebt bij Parlee ook invloed op de stijfheid van je frame, je kan namelijk kiezen uit verschillende buizensets, met verschillende stijfheden en gewichten. Ook kun je voor een combinatie kiezen, voor bij meer torsie stijfheid, maar een meer "compliant" bracket deel van de fiets.
Gang is alles!!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 okt 2009 22:10

Parlee, is exclusief en daar betaal je voor!
Maar het is zeker geen topfiets, in stijfheidswaarde en gewicht is het gewoon een frame uit de middenmoot, een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken of dat het geld waard is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pipootje
Forum-lid

pipootje 18 okt 2009 09:59

colnagofreak schreef:Parlee, is exclusief en daar betaal je voor!
Maar het is zeker geen topfiets, in stijfheidswaarde en gewicht is het gewoon een frame uit de middenmoot, een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken of dat het geld waard is.

Er zijn bovendien Europese alternatieven die minstens hetzelfde bieden tegen een lagere prijs. Zie b.v. http://www.mbbike.it/en/default.asp?lingua=en
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2009 10:38

Dat biedt niet hetzelfde imago als Parlee, ik vind ze er ook echt niet zo mooi uit zien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie