Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 23 mar 2007 13:22

Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 23 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 23 Maart 2007

IK BEN BANG DAT DA CARBNNE TANDWIEL WEL EENS EEN TANDJE GAAT VERLIEZEN . DE OORZAAK ZAL LIGGEN VAN KLEIN NAAR GROOT TE WILD OPSCHAKELEN DNEK IK :p


Zoveel hoef je toch niet te schakellen op het voorblad tijdens een TT,?
Trouwens, wist je dat je caps-lock aanstaat


inderdaad, zelfs op mijn wegfiets gebruik ik een combi van carbonnen tandbladen, het spreekt vanzelf dat je bij schakelen van klein naar groot (omgekeerd is geen probleem) een beetje moet oppassen en dat zonder kracht op uw pedalen te zetten moet doen, ik heb iemand die er nu al 10 000 km mee gedaan heeft en hij heeft nog geen tandje verloren, ze zijn zelfs nog niet versleten of niks !
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mar 2007 14:35

Dit is keiharde bikep0rn, ik word gek!!
Schitterende fietsen, ze hebben allebei hun charmes!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 mar 2007 15:13

Dat voorblad is zeker ook speciaal op maat gemaakt voor die Clavicula crank. Is dat gewoon te koop of specialisten werk op aanvraag.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 mar 2007 15:51

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 23 Maart 2007

Dat voorblad is zeker ook speciaal op maat gemaakt voor die Clavicula crank. Is dat gewoon te koop of specialisten werk op aanvraag.

Te bestellen bij Fibre Lyte: http://www.fibre-lyte.co.uk/fl/fl_cycle ... nring.html

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 23 mar 2007 16:36

Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 23 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 23 Maart 2007Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 23 Maart 2007 IK BEN BANG DAT DA CARBNNE TANDWIEL WEL EENS EEN TANDJE GAAT VERLIEZEN . DE OORZAAK ZAL LIGGEN VAN KLEIN NAAR GROOT TE WILD OPSCHAKELEN DNEK IK :p
Zoveel hoef je toch niet te schakellen op het voorblad tijdens een TT,?Trouwens, wist je dat je caps-lock aanstaatinderdaad, zelfs op mijn wegfiets gebruik ik een combi van carbonnen tandbladen, het spreekt vanzelf dat je bij schakelen van klein naar groot (omgekeerd is geen probleem) een beetje moet oppassen en dat zonder kracht op uw pedalen te zetten moet doen, ik heb iemand die er nu al 10 000 km mee gedaan heeft en hij heeft nog geen tandje verloren, ze zijn zelfs nog niet versleten of niks !




ja heb het al mee gemaakt en vind het mooi een carbonne voorblad maar geef mij toch maar de ouwe getrouwe

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 mar 2007 14:01

vandaag de fietsen gewogen !

De rode gewogen zoals op onderstaande foto (met alles erop), kan makkelijk nog lichter, maar dat is natuurlijk niet direkt de bedoeling van een TT-fiets.





het gewicht van de witte uitvoering :

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 24 mar 2007 15:15

mooi gewicht sommige gewone koersfietsen komen nog niet aan dat gewicht prachtig
ts-bikes je hebt een prachtig werk geleverd
moest je dichterbij wonen mocht je mijn p3 ook ineen knutselen

miegael
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:33

miegael 24 mar 2007 21:23

wow,zeer mooie fietsen!!!zien er erg goed uit,gefeliciteerd met het resultaat.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 mar 2007 23:54

mooie kar !!
 
maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 25 mar 2007 00:35

Quote: Origineel geplaatst door SuperGrover1 op 24 Maart 2007
mooie kar !! maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?


moet dat dan ? ik raak de grond ook amper :) . Een fiets is om te rijden he, niet om mee stil te staan, ik moet bij een stoplicht ook van het zadel af :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 mar 2007 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 24 Maart 2007


Quote: Origineel geplaatst door SuperGrover1 op 24 Maart 2007


mooie kar !!

maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?


moet dat dan ? ik raak de grond ook amper :) . Een fiets is om te rijden he, niet om mee stil te staan, ik moet bij een stoplicht ook van het zadel af :)


Lange tenen, Scighera?
hahaha
is een flashback van mij, ooit een keer met het zadel te hoog vlak voor een auto op het asfalt gestuiterd, hij kon nog net stoppen...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 mar 2007 01:24

Quoten: Origineel geplaatst door SuperGrover1 op 24 Maart 2007


mooie kar !!
 
maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?


wel, zulke taal laat mij vermoeden dat je geen kenner bent.Zadelhoogte heeft dus niks te maken met uw tenen op de grond te kunnen, De P3C (60 BB drop) zit bijv. een pak hoger met zijn braquet dan een R3 (68 BB drop)(idem voor een ATB), dus die vergelijking met de tenen op de grond gaat niet echt op, enkel ahv de kruishoogte kan je een zadel goed zetten en dan moet je met de grond geen rekening houden.

Plaats reactie