Storck
Jawie schreef:u vraagt, wij draaien:
[img=http://lh6.ggpht.com/_y3bGN5EfN-Y/S-HYB ... %20008.jpg]
die achterband wordt vervangen door gewoon een zwarte, want dit kan natuurlijk niet zo.
Veel succes met deze mooie storck, zelf vind ik een wat grovere buis mooier, maar deze is ook zeker te pruimen.
Even een vraagje. Ik heb inmiddels wat kilometers kunnen maken met mijn nieuwe frame en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de pefecte rij-eigenschappen! Helaas had ik ook al de eerste lekke band te pakken. Ik heb wel even staan hanessen om het achterwiel eruit en er weer in te krijgen! Wat is de truc met deze achterpatten (die achter de derailleur zitten)?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Je bedoeld de Klein opnames waar het wil in hangt ? Snelspanner los, wiel hard naar achter/beneden slaan en ketting eraf tillen. Doe het zelf supersnel maar doorgaans zie ik anderen enkel prutsen (smerige handen als gevolg). Eingenlijk is het enige voordeel dat je het wiel niets scheef kunt trappen maar voor de rest is het een onhandige constructie.
Sharkman 1 schreef:Je bedoeld de Klein opnames waar het wil in hangt ? Snelspanner los, wiel hard naar achter/beneden slaan en ketting eraf tillen. Doe het zelf supersnel maar doorgaans zie ik anderen enkel prutsen (smerige handen als gevolg). Eingenlijk is het enige voordeel dat je het wiel niets scheef kunt trappen maar voor de rest is het een onhandige constructie.
Wiel naar beneden slaan wil niet want bij Sorck zit dat aan de voorkant waar het wiel in valt, het is aantrekken en dan naar beneden duwen..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wedden van wel (keer of 100o gedaan ). De enige manier om bij een stork het wiel snel te wisselen is het naar beneden te drukken. Dus een tik erop en als de as uit de patten is is in één beweging naar achter trekken (en vervolgens iets naar links, en naar beneden zodat de ketting van de cassette gaat.
Terug is lastiger (en timing heel belangrijk) maar het kan wel (al moet ik toegeven dat het regelmatig mislukt en dan zijn smerige handen niet te voorkomen.
Terug is lastiger (en timing heel belangrijk) maar het kan wel (al moet ik toegeven dat het regelmatig mislukt en dan zijn smerige handen niet te voorkomen.
Sharkman 1 schreef:Wedden van wel (keer of 100o gedaan ). De enige manier om bij een stork het wiel snel te wisselen is het naar beneden te drukken. Dus een tik erop en als de as uit de patten is is in één beweging naar achter trekken (en vervolgens iets naar links, en naar beneden zodat de ketting van de cassette gaat.
Terug is lastiger (en timing heel belangrijk) maar het kan wel (al moet ik toegeven dat het regelmatig mislukt en dan zijn smerige handen niet te voorkomen.
Vreemd ik ervaar het toch anders het wiel er weer in is een stuk eenvoudiger. Maar hoe kan je een wiel naar beneden drukken als die patten aan de voorkant zitten, het is toch eerst aantrekken en dan naar beneden duwen?
kalkko schreef:Sharkman 1 schreef:Wedden van wel (keer of 100o gedaan ). De enige manier om bij een stork het wiel snel te wisselen is het naar beneden te drukken. Dus een tik erop en als de as uit de patten is is in één beweging naar achter trekken (en vervolgens iets naar links, en naar beneden zodat de ketting van de cassette gaat.
Terug is lastiger (en timing heel belangrijk) maar het kan wel (al moet ik toegeven dat het regelmatig mislukt en dan zijn smerige handen niet te voorkomen.
Vreemd ik ervaar het toch anders het wiel er weer in is een stuk eenvoudiger. Maar hoe kan je een wiel naar beneden drukken als die patten aan de voorkant zitten, het is toch eerst aantrekken en dan naar beneden duwen?
dropouts zitten aan de achterkant / wijzen naar achteren.
[img=http://lh6.ggpht.com/_y3bGN5EfN-Y/S-Ffu ... %20004.jpg]