Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Shimano / Campagnolo

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 18 mei 2007 01:40

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 Mei 2007

Bij Campa heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik ook krijg bij Linux gebruikers. Ze hebben het gevoel het evangelie te moeten verkondigen, zetten zich af tegen de gevestigde orde, er zijn slechts weinigen die er verstand van hebben en zelf vinden ze het superieur. Het overgrote deel gebruikt echter de concurrent.

Dat idee heb ik nou precies zo....Och het zal wel een Italiaanse tikje zijn:'heel hard roepen dat je goed bent' (en groot )Maar gelijk hebben ze wat mij betreft; het ziet er mooier uit. Ik zou geloof ik alleen niet de kabels willen missen waar m'n duimen zo lekker onder passen als ik de stierenhoorns als een cup b in m'n handpalmen masseer.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 18 mei 2007 13:51

Quote: Origineel geplaatst door havana op 17 Mei 2007
Bij Campa heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik ook krijg bij Linux gebruikers. Ze hebben het gevoel het evangelie te moeten verkondigen, zetten zich af tegen de gevestigde orde, er zijn slechts weinigen die er verstand van hebben en zelf vinden ze het superieur. Het overgrote deel gebruikt echter de concurrent.


Tja, de meeste mensen rijden ook geen Ferrari... Maar ze zijn wel mooier! Het punt in deze hele, zinloze, discussie is en blijft gewoon dat je liefhebbers van het een en liefhebbers van het ander hebt. Waarom de mensen met Shimano dan toch steeds een soort frustratie hebben snap ik alleen niet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2007 14:42

Het is juist precies andersom, Campa rijders willen altijd en overal schreeuwen hoeveel beter het wel niet is

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 mei 2007 14:55

Campa is the only and lonely original Havana! Beide groepen zijn gelijkwaardig maar wel ietsje anders in uiterlijk, bediening en werking. Als de TdF , de Giro en Vuelta met deze groepen wordt gereden dan kan je ervan op aan dat het aan de kwaliteit niet ligt. Bij mij zit het puur tussen de oren. Ik ben nu eenmaal een Campa adept en zal node Shimano kopen. Maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken. Zo zou ik ook nooit een Walt Disney Groep kopen !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 18 mei 2007 22:46

Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Mei 2007
Het is juist precies andersom, Campa rijders willen altijd en overal schreeuwen hoeveel beter het wel niet is


Hoor je mij schreeuwen? Ik rij met Campa omdat ik er altijd al mee gereden heb. Mijn vader had ooit een fiets met shimano en dat sleet sneller, dus toen ben ik maar weer op Campa overgestapt. Verder vind ik het mooier, maar da's persoonlijk.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 18 mei 2007 23:12

productiefouten/incidenten kunnen altijd voorkomen. doet natuurlijk niets af aan het feit dat het bijzonder lastig, vervelend en een slecht gevoel bij het merk geeft.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 mei 2007 14:22

Heeft iemand ervaring met Campa Chorus  10 speed ketting?  Die van mij ligt er nu bijna 5000 km op en krijgt nu wat ruimte ( ong. 3 mm) tussen voorblad  als ik met een schroevendraaier de ketting op til. Ik ben bang dat deze ketting binnenkort vervangen moet worden want 5000 km zal toch wel tegen het maximum aanzitten. Er is alleen tijdens mooi weer mee getoerd, dus nooit in regen en modder of er mee mee gekoerst. Dat zal wel wat verschil maken voor een ketting. Graag jullie ervaringen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 15 jun 2007 00:30

om de discussie maar weer eens op gang te brengen ;)

qua looks vind ik campa superieur aan shimano(koehoorn) ,echter moet ik zeggen dat de shimano handgrepen mij beter bevallen dan de campa handgrepen zeker het schakelen vind ik makkelijker, kan maar moeilijk wennen aan Campa wat dat betreft:rolleye:

ik vraag me nu dus wel af hoe lang het duurt voordat ik comfort boven looks ga prefereren:p

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 jun 2007 01:18

@ havana: je vindt de vergelijking shimano-campa op alle forums terug: harley-honda, porsche-ferrari, linux-windows, internet explorer-firefox, en een ander forum waar ik veel op zit heeft het over optisch materiaal: leica of swarovski (verrekijkers).
Er valt mij één ding op: die overgrote meerderheid kiest voor honda, porsche, windows en internet explorer. Waarom?
1. Omdat de massa kiest voor middelmaat wegens prijsverschil (campa, ferrari zijn duurder!)/gemak (windows is voor beginners gemakkelijker)/ aanbod (windows en shimano vind je overal, voor de rest moet je meer moeite doen!)
2. over aanbod en gemak: Dit is onafhankelijk van de kwaliteit van shimano, maar omdat de meeste fietsenmakers niet uit passie maar om den brode fietsen verkopen, en omdat de klant prijsbewust is en meestal enkel dit aangeboden krijgt, rijden er overal lelijke shimanos rond. Ja, lelijk is het goede woord. ga het niet schoon vinden omdat je er zelf mee rijdt, of omdat het went.
Om mijn gedachtengang geheel open te trekken: waarom eten mensen in de McDonalds? waarom lezen mensen de Telegraaf? Waarom stemmen mensen op het Vlaams Belang? Waarom stemde de USA tot twee maal toe voor Bush?
Samengevat: waarom is er zoveel slechte smaak?
omdat mensen:
1. niet kritisch genoeg zijn in de keuzes die ze maken
2. beperkt zijn in tijd/budget/aanbod om die keuzes te maken
3. te lui en te dom zijn
4. slechte smaak hebben, of rare gewoonten, en dat maakt de wereld weer een beetje boeiend, want 'fout' mag er ook zijn!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2007 09:22

Hulde aan de Zwarten. Wat een heerlijk stukje realiteitszin!!!!
Beetje bot hier en daar, maar dat mag de pret niet drukken.

@bigm: jij hebt zeker hele grote handen? Dat past idd beter bij die oversized koehoorns ipv de subtiele Campashifters.

Leuke opmerking van een Shimanorijder tijdens het uitrijden na het criterium van Rozenburg toen hij mij met trefzekere klikken terug hoorde schakelen. ´mijn volgende fiets krijgt ook Campa. Die DA shifter van mij schakelt zo gevoelloos dat ik elke keer moet kijken of ie wel echt schakelt´
Less is bore

monique
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:14

monique 15 jun 2007 10:37

[quote="de zwarten"]@ havana: je vindt de vergelijking shimano-campa op alle forums terug: harley-honda, porsche-ferrari, linux-windows, internet explorer-firefox, en een ander forum waar ik veel op zit heeft het over optisch materiaal: leica of swarovski (verrekijkers).
Er valt mij één ding op: die overgrote meerderheid kiest voor honda, porsche, windows en internet explorer. Waarom?
1. Omdat de massa kiest voor middelmaat wegens prijsverschil (campa, ferrari zijn duurder!)/gemak (windows is voor beginners gemakkelijker)/ aanbod (windows en shimano vind je overal, voor de rest moet je meer moeite doen!)
2. over aanbod en gemak: Dit is onafhankelijk van de kwaliteit van shimano, maar omdat de meeste fietsenmakers niet uit passie maar om den brode fietsen verkopen, en omdat de klant prijsbewust is en meestal enkel dit aangeboden krijgt, rijden er overal lelijke shimanos rond. Ja, lelijk is het goede woord. ga het niet schoon vinden omdat je er zelf mee rijdt, of omdat het went.
Om mijn gedachtengang geheel open te trekken: waarom eten mensen in de McDonalds? waarom lezen mensen de Telegraaf? Waarom stemmen mensen op het Vlaams Belang? Waarom stemde de USA tot twee maal toe voor Bush?
Samengevat: waarom is er zoveel slechte smaak?
omdat mensen:
1. niet kritisch genoeg zijn in de keuzes die ze maken
2. beperkt zijn in tijd/budget/aanbod om die keuzes te maken
3. te lui en te dom zijn
4. slechte smaak hebben, of rare gewoonten, en dat maakt de wereld weer een beetje boeiend, want 'fout' mag er ook zijn!
[/quote]

Zelf ik vind ik Campa zeer mooi maar jou opmerkingen gaan een beetje te ver.
Last van Haantjes gedrag? (mmm typical men )

Mo

:p:p

Plaats reactie