Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 19 mar 2007 20:50

Zekers, ik heb 'm nu een week en ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om echt te gaan fietsen. Maar ik ben er erg blij mee! Een foto volgt...

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 22 mar 2007 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 13 Maart 2007


"voren" in mijn vorige bericht moet natuurlijk achteren zijn.
Keek gisteren nog even, zadel bleek ook iets met de punt omhoog te staan. Heb hem nu volledig horizontaal gezet. Of is (was) dat niet zo'n goed idee?Overigens heb de bout behoorlijk aangedraaid. Weet iemand hoe vast die moet, ik heb wel eens gelezen dat je sommige bouten met een momentsleutel aan moet draaien, is dat hier nog van toepassing? Wil de boel natuurlijk niet vernielen....


Ik zou niet teveel aan de posities veranderen, tenzij je last hebt. Zelf heb ik de punt van het zadel ook iets omhoog staan en vind het erg fijn. Hierdoor glij ik als het ware naar de achterkant van het zadel waardoor ik beter op het zadel zit. Als ik dit niet heb ga ik automatisch op de voorkant van het zadel zitten, en dan is dat smalle stukje best hard.
Als je je zadel naar voren hebt gezet kom je dichter op je stuur te zitten. Mocht dit problemen met zich mee brengen dan kun je altijd nog een langere stuurpen monteren waardoor je weer dezelfde houding krijgt. Maar omdat je je stuur ookal 3 cm lager (6 spacers) hebt gezet denk ik niet dat je verschil merkt.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 24 mar 2007 22:57

@Timo. Kreeg vorig fietstochtje de indruk dat ik steeds wat naar voren dreigde te schuiven. In die zin is het wellicht een goed idee om het zadel wat bij te stellen. Het zit overigens prima, maar ik denk toch dat ik 'm weer iets schuiner zet (de punt van het zadel iets omhoog). Als ik dan maar niet last van mijn, je weet wel, krijg. Heb al lichamelijke ongemakken genoeg.
Verder geen problemen met mijn zithouding ondervonden. Kan wel merken dat ik nu iets dichter op het stuur zit. Morgen weer een endje racen, 65 km ofzo. Moet daarna maar eens kijken of de nieuwe positie ermee door kan of niet.
Weet jij, Timo, toevallig of die bout waarmee je het zadel vastzet, met een momentsleutel aangedraaid moet worden? Of laat ik de vraag zo stellen: welke bouten van een racefiets moeten met een momentsleutel aangedraaid worden?

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 27 mar 2007 17:44

Welke bouten je precies allemaal met een moment sleutel aan moet draaien weet ik zo niet. Als je gewoon Ritchey components hebt dan kun je ze gewoon allemaal goed hand vast draaien. Als je Ritchey WCS hebt moet je al wat meer uit gaan kijken omdat dit toch wat gevoeliger is voor breuken d.m.v. bouten die te strak zijn aangedraait. Ook bij Carbon moet je oppassen, dus daar misschien een moment sleutel.
Maar met goed gevoel kom je ook een eind hoor!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27929
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mar 2007 18:03

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 27 Maart 2007


Welke bouten je precies allemaal met een moment sleutel aan moet draaien weet ik zo niet. Als je gewoon Ritchey components hebt dan kun je ze gewoon allemaal goed hand vast draaien. Als je Ritchey WCS hebt moet je al wat meer uit gaan kijken omdat dit toch wat gevoeliger is voor breuken d.m.v. bouten die te strak zijn aangedraait. Ook bij Carbon moet je oppassen, dus daar misschien een moment sleutel.
Maar met goed gevoel kom je ook een eind hoor!


En wat als je een Ritchey components stuurpen op een carbon vorkpijp monteert?? Nee dus! Verreweg de meeste bouten kun je inderdaad op gevoel doen, zo ook de zadelbout, deze mag je echt goed strak draaien. (zo uit mijn hoofd 10 of 12 Nm). 
Het meest moet je oppassen bij carbon sturen, vorken en zadelpennen. Daar is het aandraaimoment vaak maar 6 Nm en dat draai je met de hand vrij eenvoudig.
Zadel met de punt naar boven is trouwens een teken dat je te lang zit. Bovendien krijg je er een slaapzak van. Een zadel hoort horizontaal te staan, of eventueel iets met de neus omlaag gekanteld om je zaakje iets te ontlasten.
Qua zadelterugstand moet je zadel in principe gewoon in 't midden staan; zit je dan te lang of te kort kun je maar een klein beetje compenseren met je zadelterugstand, de rest zal je de stuurpen moeten gebeuren. Zet je zadel te ver naar boven of naar achteren op je zadelpen zal je zadel op lange termijn afbreken. Op korte termijn kan het geen kwaad (dus om uit te proberen).
@ Jan W.F. mooie fiets trouwens alleen jammer dat ook hier het knapzakken virus weer heeft toegeslagen

wouter83
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 00:14

wouter83 30 mar 2007 00:19

Hoi hoi.
Ik ben aan het overwegen om een Intersens RC 660 Shimano Ultegra te kopen. Maar doe ik een goeie koop aan.
Ik zie op dit forum dat er genoeg mensen zijn die er veel plezier van hun fietsjes hebben.
Maar overtuig me om er 1 te kopen inplaats van een ander merk.
En nog een vraagje ik ben rond de 185 en wat is mijn frame maat dan.
Met vriendelijke groet
Wouter

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 30 mar 2007 00:43

Heel simpel: je krijgt veel fiets voor weinig geld! Uit alle testen van fiets komt intersens zeer goed naar voren. Als je ene fiets wilt met veel emotie moet je geen intersens kopen, al moet ik zeggen dat de brushed-alu (superlite) en de geheel zwarte (double butted) erg mooie fietsen zijn. Bovendien is het een voordeel dat intersens een Nederlands bedrijf is. ventuele garantieproblemen kunnen zeer snel opgelost worden (heb ik gemerkt)!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 mar 2007 01:51

@Havana en Timo,
Bedankt voor jullie reacties. Heb het zadel nu in het midden staan, en vrijwel recht, de bout stevig aangedraaid; heb er nu inmiddels twee keer mee gefietst, en moet zeggen dat het erg goed zit! Niets meer aan veranderen
Een fietstasje vind ik nu eenmaal onontbeerlijk. Wil zo min mogelijk spullen in mijn zakken. In mijn (TopPeak) tasje zit standaard een binnenbandje en bandenlichters. Kan een mobiel telefoon en mijn sleutels net bij, maar dan zit het ook knap vol. (knap, van knapzak hè)

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 mar 2007 01:59

Quoten: Origineel geplaatst door wouter83 op 29 Maart 2007


(...)En nog een vraagje ik ben rond de 185 en wat is mijn frame maat dan.


Bij 185 cm moet je toch wel denken aan framemaat van 60/61 cm. Is slechts een kleine indicatie. Belangrijker is je binnenbeenlengte, maar ook dat blijft een indicatie. Passen, dus een testritje maken, is onontbeerlijk!  
Hoe je je framehoogte bepaalt, kun je lezen op: http://www.fietsgigant.com/framehoogte.php
Succes!

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 30 mar 2007 02:35

Met 1.85 pas je mijns inziens het beste op een 58. Ik ben 1.83, binnenbeen is 87 cm en heb ook een 58 gehad. Nu heb ik een 56, wat mij iets lekkerder zit. Maar dat is voor jouw maat eigenlijk niet aan te raden.
Maar zoals Jan al zei: ff je binnenbeenlengte opmeten. Een goede site om nauwkeurig te meten is wrenchscience.com. Je moet ff inloggen tegenwoordig, maar is zeer de moeite waard.

remco75
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:48

remco75 30 mar 2007 10:38

Ik ben een beginnende fietser. 's Winters schaats ik recreatief en ik wil nu graag serieus kilometers wegtrappen in de zomerperiode. Een aantal maanden geleden heb ik een Van Limpurg Tiagra / 105 gekocht voor een redelijke prijs (zie fiets hieronder, maar dan zwart/alu kleur). Bij het afmonteren van de fiets mocht ik ook kiezen voor belettering van Intersens.
Maar mijn vraag is nu of Van Limpurg fietsen eigenlijk gewoon Intersens fietsen zijn. Wie kan me hier iets meer over vertellen?
 
 

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 30 mar 2007 11:52

Quote: Origineel geplaatst door Remco75 op 30 Maart 2007
Maar mijn vraag is nu of Van Limpurg fietsen eigenlijk gewoon Intersens fietsen zijn. Wie kan me hier iets meer over vertellen?

Je had het goed gezien!

Plaats reactie