Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 11 jan 2007 17:08

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 28 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 27 Juli 2006


Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 27 Juli 2006



Ik heb toch al eens geopperd om te klokken vanaf het bord " 2,5 km S bochten of zoiets " , deze staat vrijwel onderaan na de parkeerplaats Via Romana of zoiets bij het begin van het "bos" aan de rechtse kant.

en dan uit stilstaand bij die bord beginnen of beginnen met klokken als je er langs komt gefietst ????

NSWV Mercurius rijdt hier altijd de Holdeurn klimtijdrit. Staande start vanaf de uitgang van de parkeerplaats rechts onderaan de Oude Kleefsebaan. Snelste tijd 3:54. Maar het kan harder, uiteraard ;)

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 11 jan 2007 20:37

Volgens mij is 3.54 toch al een aardig scherpe tijd!

Hoevaak in het jaar doen jullie die tijdrit?
Als ie gaar is kom ik terug

zoekdezeep
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2004 23:35

zoekdezeep 14 jan 2007 17:25

3:54 aj caramba...
vanochtend maar eens geklokt, 5:31... Wel met smerige wind tegen en "post-kerst-conditie"...
Moet toch echt weer dik onder d 5 minuten worden hoor...
Waar ik trouwens nog niks over heb gelezen (misschien gemist) is de derde baan, van de Wylerbaan naar de Zevenheuvelenweg. Erg leuk klimmetje 's weet ik niet...
Ompa til du dør

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 jan 2007 20:34

Quote: Origineel geplaatst door zoekdezeep op 14 Januari 2007
]Waar ik trouwens nog niks over heb gelezen (misschien gemist) is de derde baan, van de Wylerbaan naar de Zevenheuvelenweg. Erg leuk klimmetje 's weet ik niet...

Ik geloof een max van 5 , is idd een leuk klimmmetje.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

01mario
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 jan 2006 21:50

01mario 20 jan 2007 12:58

 
Hoi,
 
Ik ben zelf ook woonachtig in Nijmegen(oost) vlak bij Berg en Dal en ik fiets altijd de Tivoli berg op, nieuwe en oude holle weg van randwijkweg en  fiets de St.jans berg in Groesbeek op en naar Duitsland richting kleve heb je ook 1.5 lange klim met een gem. stijgings percentage van 10.
Ik zat bij de Wedrenners in Nijmegen dat is een niet officiele raceclub als er ongelukken plaats vinden ben je niet verzekerd. Maar zei fietsen groten deels de route die ik zojuist beschreef.
Als iemand zin heeft om met mij mee te fietsen dan hoor ik dat graag want deze route is c.a. 80 km en groten deels alleen maar heuvelachtig met leuke uitschieters.

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 21 jan 2007 16:59

Quoten: Origineel geplaatst door 01mario op 20 Januari 2007


 
Hoi,
 
Ik ben zelf ook woonachtig in Nijmegen(oost) vlak bij Berg en Dal en ik fiets altijd de Tivoli berg op, nieuwe en oude holle weg van randwijkweg en  fiets de St.jans berg in Groesbeek op en naar Duitsland richting kleve heb je ook 1.5 lange klim met een gem. stijgings percentage van 10.
Ik zat bij de Wedrenners in Nijmegen dat is een niet officiele raceclub als er ongelukken plaats vinden ben je niet verzekerd. Maar zei fietsen groten deels de route die ik zojuist beschreef.
Als iemand zin heeft om met mij mee te fietsen dan hoor ik dat graag want deze route is c.a. 80 km en groten deels alleen maar heuvelachtig met leuke uitschieters.


Hoi,
Kun je aangeven waar deze beklimming zicht bevind, en/of hoe de weg heet?
Alvast bedankt,
Arno
Berg en Dal klimmertje!

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 22 jan 2007 00:02

Misschien bedoelt hij de Geldernberg, die is steil, maar ik geloof niet dat ie 10 gemiddeld is 

sevenhills
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 okt 2006 02:24

sevenhills 22 jan 2007 20:00

Quoten: Origineel geplaatst door Rufio op 21 Januari 2007

Misschien bedoelt hij de Geldernberg, die is steil, maar ik geloof niet dat ie 10 gemiddeld is 



noch dat ie 1,5 km lang is. Is 'm dus niet. Maar ik ben ook wel benieuwd welke klim 01mario hier bedoeld.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 23 jan 2007 00:04

Quoten: Origineel geplaatst door Seven Hills op 22 Januari 2007



Quoten: Origineel geplaatst door Rufio op 21 Januari 2007

Misschien bedoelt hij de Geldernberg, die is steil, maar ik geloof niet dat ie 10 gemiddeld is 



noch dat ie 1,5 km lang is. Is 'm dus niet. Maar ik ben ook wel benieuwd welke klim 01mario hier bedoeld.


Ik denk die lange klim door het reichswald...maar die is lang geen 10 3,5 gem.. wel een echte kuitenbijtertje..
Hieronder de route van de Wedrenners.. de A-route is incl de Geldernberg. en is 53km lang de B-route 47km.

 
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 23 jan 2007 00:11

Het kan ook de branderberg zijn die is dan genomen vanaf de kant van Kranenburg Al betwijfel ik ook of dat dat 1,5 km is .
Als met de ATB bent dan kan je van af de onderkant van deze berg weer links af langs het forsterhaus weer naar Frasselt deze is wel ongeveer 1,5 km maar geen 3 .
Trouwens laatst op een zondag morgen in het winkelcentrum van Kleve gereden hier zitten vele leuke klimmetjes links en rechts van deze straat.
Daar kun je echt wel klimmen op kinderkopjes a10
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 23 jan 2007 00:43

 
Een keer raakte ik verdwaald, iets noordelijker van de Geldernberg, en kwam ik geloof ik bij de Stoppelberg. Die afdalling was echt super steil, maar helaas is hij onverhard en was ik op de wegfiets, maar de ATB'rs zouden er zeker een kijkje moeten nemen!
Verder had ik nog een vraagje over die Brandenberg, namelijk: is die wel verhard? Want als ik het me goed herinner is die weg die bij "plak" het bos in gaat onverhard .

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 23 jan 2007 01:35

Vanaf de rode poort tot de kruising lijkt de brandenberg mij wel verhard, maar dan met heel veel zand en en ander troep erover gewaaid en niet te vergeten nog wat kuilen.

Ik vind dat stukje met de racefiets nog wel te doen, zolang je maar een beetje goed oplet waar je fiets. Het is geen zandpad, zoals in de ronde van Burkina Faso.

De klim zelf is veel gewoon helemaal verhard, ik vind die zelf wel de moeite waard.
Als ie gaar is kom ik terug

Plaats reactie