Pagina 20 van 106

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 22:44
door timowr
Het komt er op neer dat het veruit de meeste profs niet kan schelen waar ze mee rijden omdat materiaal in dit top segment vrijwel altijd goed genoeg is voor wat ze ermee doen.

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:01
door wielrennerd
Even over die remmen:

Zero gravity


Zijn die beter dan de record remmen?

Lichter ofzo??? Ik had er nooit van gehoord.

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:03
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 07 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 November 2006

Denk dat wereldwijd de Bora toch nog steeds een hoger kwijlgehalte heeft hoor. LW is "beperkt" tot een redelijk klein kringetje.

Als je alleen maar door die campa-bril blijft kijken ga je dat denken ja..


Hoi,
Jij hebt iets met brillen, he....
Nu is het toch wel zo dat op veel racefietsen de Bora fantastisch ogen, de LW zijn benadeelt door de "understated" look en door het speciale font dat voor de belettering is gekozen. Niettemin staan ze bij de juiste fiets ook prachtig.
Ciao,

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:03
door scepticus
Zerogravitybike.com
Zo'n 100 gram lichter dan Dura Ace of Record.

Welkom in de 'Wundere Welt der Tuningteile'!
Zie ook ax-lightness.com, b-t-p.de, tune.de, schmolke-carbon.de, m2racer.com (helaas failliet), thm-carbones.de

Meer over gewichtsbesparing: weightweenies.starbike.com
Alles is mogelijk!

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:08
door wielrennerd
Maar zijn ze ook net zo stijf of krijg je sponzige remmen?

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:12
door scepticus
De meeste mensen (heb er zelf nooit mee gereden helaas) vinden ze erg goed remmen.
Alleen monteren en afstellen is wat moeilijker.

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:13
door daveke
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 07 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 07 November 2006Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 November 2006
Denk dat wereldwijd de Bora toch nog steeds een hoger kwijlgehalte heeft hoor. LW is "beperkt" tot een redelijk klein kringetje.




Als je alleen maar door die campa-bril blijft kijken ga je dat denken ja..

Hoi,Jij hebt iets met brillen, he....Nu is het toch wel zo dat op veel racefietsen de Bora fantastisch ogen, de LW zijn benadeelt door de "understated" look en door het speciale font dat voor de belettering is gekozen. Niettemin staan ze bij de juiste fiets ook prachtig.Ciao,



Ik heb iets met brillen ja

Niet dat ik Bora's niet mooi vind maar ik vind LW's veel meer uitstraling hebben, die grote letters op de bora's doen een beetje afbreuk aan de verder mooie wielen, want het G3 spaakpatroon vind ik erg mooi. Daarentegen vind ik de sobere look van LW's met die aparte spaken ook weer erg gaaf.

Och, als je zo veel geld te besteden hebt aan een set wielen koop je toch wat je mooi vind.. Dat de profs soms rijden op LW's wil denk ik wel heel veel zeggen over de kwaliteit van die wielen. Nadeel is dat men de Campagnolo wielen gesponsord krijgt en die keuze dus nooit vrij zal maken. Graag zou ik eens het oordeel van een dezer profs hebben over beide sets. Wat heeft de prof er nu precies voor een mening over.

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:14
door timowr
Zero gravities heb ik op één van mijn fietsen. Ik vind ze erg sponzig wat vooral opvalt tijdens het dalen. In de winter vervang ik ze mogelijk voor Campa Record. Dan maar 100 gram zwaarder.

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:14
door wielrennerd
Kijk volgens mij is er een punt dat de gewichtsbesparing ten koste gaat van de performance.

Zo heb ik me een C50 besteld maar wel pas na weken twijfelen tussen die en de Extreme Carbon. Ik weeg in vorm 71 a 72 kg. Wat is jouwn mening hierover scepticus?

Lightweights

Geplaatst: 07 nov 2006 23:17
door wielrennerd
Ik ben wel 1m87   oja en timo jouwn mening hoor ik ook graag

Lightweights

Geplaatst: 08 nov 2006 00:25
door scepticus
Dat zijn iig de waarden die LW zelf aangeeft.

Het zou ook nog uitmaken hoe lang je bent en vooral hóe je rijdt.