Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe Tevreden over je FM ???

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 mei 2008 16:52

Kan iedereen aanraden z'n nieuwe fiets in Parma aan te schaffen bij Mordonini (Wilier en Colnago). Mario was gedurende meer dan 30 jaar dè technische man bij de Italiaanse nationale baan- en wielerploegen. Persoonlijke techneut van Moser en Saronni geweest. Maximale service tot in de details. Samen met Michele heeft hij een zeer succesvolle onderneming opgebouwd. In de winkel ontmoet je oudere helden, de gebroeders Barilla (van de pasta's en fanatieke wielrenners) en het creme de la crema van de huidige generatie corridori rondom Parma. Niets is te veel: Zadel zit niet ok, proberen we toch een ander! Samen ff een espresso'tje pakken op de hoek. Zo relaxed alles, zo vriendelijk, zo Italiaans. Enuhhh hoe duurder de fiets hoe meer het scheelt met NL. Heel aangenaam hier.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

perik
Forum-lid

perik 06 jun 2008 13:25

Dus je heb allerlei enorm exotisch materiaal dat niet samen kán werken, bent zelf niet in staat je remmen en versnellingen af te stellen, maar je meent wel gelijk dat de Beukers er een potje van heeft gemaakt?

craze
Forum-lid

craze 06 jun 2008 17:47

Kersten in Nijmegen, eeen laaielichter is dat!
de baas is een arrogante vent die jou wel ff gaat vertellen over hoe&wat en is niet eerlijk, monteur is wel een goeie (Micha) die je weleens matst.
Mantel in Arnhem, als je weet wat je moet hebben prima zaak qua prijs maar voorlichting ho maar; maar ik mis de Winter nog elke dag!
Rose in Bochholt (DLD), GROTE ZAAK met veel keus, handig voor aparte spulletjes, spreken NL en redelijk onderlegt in de fietsmaterie.
S- TEC (DLD), geile Sache im Laden, neem grote zak met geld mee, wel fijn spul en goede voorlichting.
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

woutre
Forum-lid

woutre 06 jun 2008 19:40

Het is dan wel geen FM, maar complimentje voor Roseversand. De manier waarop ze je daar op de hoogte houden vind ik echt top. Wacht al een tijdje op m´n bestelling, maar door zoiets wil ik best langer wachten.

sagax047
Forum-lid

sagax047 06 jun 2008 21:11

Sommige fietsenmakers gaan echt hun boekje te buiten om geld binnen te halen. Achterderailleurtje afstellen 30 euro voor 5 minuutjes werk

Ook bracht ik onlangs mijn fiets binnen en vroeg ik expliciet om mijn lagers van mijn achterwiel te smeren en onderhoud van mijn achterwiel. Als ik de fiets terug ophaal blijkt dat hij mijn voor- en achterderailleur ontregeld heeft, en vertelt me erbij dat hij ze niet kan afstellen omdat mijn trapas te lang is. "Hoezo?", vraag ik, "mijn versnellingen stonden toch perfect toen ik 'm binnenbracht?".
20 euro kost me dat grapje, en ik mocht meteen doorfietsen naar een vriend om mijn versnellingen opnieuw prima af te stellen.

Bij de aanschaf van een nieuwe racefiets beslissen we dan maar om naar de concurrentie te gaan in Zottegem, nou, 8 maanden hebben we gewacht op die fiets. Naar 't schijnt was er iets mis met de fabriek in China, er was iets met het containerschip en de truckchauffeur wist zijn weg niet..

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 06 jun 2008 21:26

[quote="sagax047"]Sommige fietsenmakers gaan echt hun boekje te buiten om geld binnen te halen. Achterderailleurtje afstellen 30 euro voor 5 minuutjes werk

Kan mij niet herinneren ooit voor het ff afstellen van het versnellingsapparaat betaald te hebben. Dat doen ze hier tussen neus en lippen door.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

optico
Forum-lid

optico 07 jun 2008 11:10

sagax047 schreef:Sommige fietsenmakers gaan echt hun boekje te buiten om geld binnen te halen. Achterderailleurtje afstellen 30 euro voor 5 minuutjes werk

Ook bracht ik onlangs mijn fiets binnen en vroeg ik expliciet om mijn lagers van mijn achterwiel te smeren en onderhoud van mijn achterwiel. Als ik de fiets terug ophaal blijkt dat hij mijn voor- en achterderailleur ontregeld heeft, en vertelt me erbij dat hij ze niet kan afstellen omdat mijn trapas te lang is. "Hoezo?", vraag ik, "mijn versnellingen stonden toch perfect toen ik 'm binnenbracht?".
20 euro kost me dat grapje, en ik mocht meteen doorfietsen naar een vriend om mijn versnellingen opnieuw prima af te stellen.

Bij de aanschaf van een nieuwe racefiets beslissen we dan maar om naar de concurrentie te gaan in Zottegem, nou, 8 maanden hebben we gewacht op die fiets. Naar 't schijnt was er iets mis met de fabriek in China, er was iets met het containerschip en de truckchauffeur wist zijn weg niet..
Loeki Pro

tiest
Forum-lid HC

tiest 08 jun 2008 16:00

Je bedoelt de vorkbuis? Of heeft de Fm werkelijk je stuurpen in 2én gezaagd:D.
Dunwandig he zo'n pennetje.

camparacer
Forum-lid

camparacer 08 jun 2008 16:18

Dit jaar al veel positieve ervaringen gehad met Stappenbelt Zwolle, Edwin neemt altijd ruim de tijd en verleent uitstekende service. Dit jaar al een ATB voor mezelf en één voor m'n vriendin gekocht en steeds erg tevreden over de afhandeling.

Kopje koffie of thee staat ook altijd klaar.

Plaats reactie