Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

stokie
Forum-lid

stokie 23 jan 2011 18:24

[quote="Amclassic-fan"][quote="Livio Livius"][quote="Amclassic-fan"]Bij mij morgen niet nog een keertje zoveel als vandaag. 212 km was net wat te veel voor fijn, uiteindelijk ruim 6,5 uur op de fiets gezeten. Het weer was wel erg druilerig, paar keer nog miezer gehad. Vorige week zaterdag was t een stuk fijner fietsen met 10 graden.[/quote]

Niet een beetje vroeg in het seizoen om nu al +200 km te doen?[/quote]

Ik had liever een half uurtje korter gereden, nu was 't net wat te lang. Maar zo kwam 't uit met de training met de ploeg waar ik op de fiets heen was gegaan.

Trainingen van 4 uur zijn echt te kort voor een elite/belofte renner. De klassiekers zijn 4-5 uur, dan moet je zonder probleem 6 uur op een fiets kunnen zitten. Anders hou je 5 uur op wedstrijdtempo nooit vol. [/quote]

+1 ik maak ook rondjes van een uur of 5-6 momenteel. 212 is wel erg enthousiast. Er is nu nog anderhalve maand om goed te trainen en dan begint het seizoen alweer. Dan komt een trainingsrit van 6,5 uur nog sporadisch voor.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 23 jan 2011 18:32

Vandaag ruim 84 km door het Brabantse land getoerd. Ik was op zoek naar een groepje om bij aan te sluiten maar ben niets naar mijn zin tegengekomen. Dus dan maar drie uur alleen op de fiets, ook goed te doen. Ik was wel erg koud en nat toen ik weer thuiskwam (vanmorgen veel miezer en een enkele bui gehad). En mijn fiets was uiteraard supersmerig.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

pep78
Forum-lid

pep78 23 jan 2011 18:39

Het was nat en vies ,maar ik heb prima kunnen fietsen. Een mooi ronde meije met 68km op de teller. Wat me wel echt opvalt is dat na twee van die koude winters de kleinere wegen in mijn omgeving (zuid-holland) weer karrensporen zijn geworden ,net als vroeger. Ooit lag er goed asfalt maar daar is niks meer van over....
Cube agree pro 2010

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 23 jan 2011 18:39

[quote="Stokie"][quote="Amclassic-fan"][quote="Livio Livius"][quote="Amclassic-fan"]Bij mij morgen niet nog een keertje zoveel als vandaag. 212 km was net wat te veel voor fijn, uiteindelijk ruim 6,5 uur op de fiets gezeten. Het weer was wel erg druilerig, paar keer nog miezer gehad. Vorige week zaterdag was t een stuk fijner fietsen met 10 graden.[/quote]

Niet een beetje vroeg in het seizoen om nu al +200 km te doen?[/quote]

Ik had liever een half uurtje korter gereden, nu was 't net wat te lang. Maar zo kwam 't uit met de training met de ploeg waar ik op de fiets heen was gegaan.

Trainingen van 4 uur zijn echt te kort voor een elite/belofte renner. De klassiekers zijn 4-5 uur, dan moet je zonder probleem 6 uur op een fiets kunnen zitten. Anders hou je 5 uur op wedstrijdtempo nooit vol. [/quote]

+1 ik maak ook rondjes van een uur of 5-6 momenteel. 212 is wel erg enthousiast. Er is nu nog anderhalve maand om goed te trainen en dan begint het seizoen alweer. Dan komt een trainingsrit van 6,5 uur nog sporadisch voor.[/quote]

M.i. ook wel veel. Zelfs Gesink traint nu nog geen >6u. Hij twittert veelal 4 tot 5.5u. Of is dat een kwestie van talent ;-)

stokie
Forum-lid

stokie 23 jan 2011 18:45

ik denk dat talent zeker meespeelt. Maar Gesink rijdt voorlopig ook nog geen 200 km wedstrijden. Om in te komen rijden ze wedstrijdjes tot 150-160 km.

Daarnaast rijden profs hun klassiekers veel 'makkelijker'. De eliteklassiekers zijn vaak veel onrustiger en onstuimiger, waardoor je vaak langere tijd in een hoge hartslagzone zit. Om dan 180km uit te rijden, is een flinke klus. Zeker in de etappekoersen bij de profs, kunnen de renners vaak lekker meerijden tussen de wielen, zonder dat ze zich echt inspannen.

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 23 jan 2011 19:42

Vandaag op de posbank gespeeld. Doetinchem-posbank-Doetinchem. Alle hellingen wel een paar keer gedaan. Volgens de garmin iets meer dan 800 m geklommen (weet nog niet zeker of dat klopt) De afstand wel: net geen 100 km.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 23 jan 2011 22:34

Niet kunnen fietsen... ziek! 2 dagen op bed gelegen :( Maar alles gaat voorbij.. morgen weer fris naar mijn werk (op de fiets) hoop ik.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

mispoes
Forum-lid

mispoes 24 jan 2011 10:09

Gister iets meer dan 40 km gefietst. Dorst, vliegveld Gilze en door de bossen bij Alphen en Chaam weer terug naar huus.
Kostte moeite, maar dat kwam misschien omdat ik 's ochtends al 23 km had hardgelopen.....:p
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2011 11:20

@KXLight, het verschil tussen 6 en 6,5 is op zich ook niet echt een wereld van verschil zolang je 't maar aan kan. Gesink zal vast en zeker ook langere trainingen maken dan 6 uur. Ligt ook enigsinds aan de renner en de trainer. Bijv Westra maakt in december al wel eens een week van meer dan 30 uur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 24 jan 2011 17:06

Na de 140 km van gisteren vandaag weer op de fiets gestapt. De bedoeling was een herstelritje maar al vrij snel kwam ik er achter dat de benen toch wel aardig goed voelden en dus helemaal geen herstel ritje nodig hadden. Toen maar lekker door gereden en er toch een aardige inspannende rit van gemaakt met aardig wat D2 en een paar korte stukje D3. Heel even zelfs zag ik nog een glimp van het zonnetje. 2 uurtjes later en 62 km verder kwam ik thuis en zag het er alweer een stuk grijzer uit.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

eelcoz

eelcoz 24 jan 2011 19:19

Ik weet nog een leuke en uitermate zinvolle slogan voor een SIRE-campagne: 'Uw plaats is rechts!! op de weg.'

Vanmiddag zo'n 70 km gefietst, dit keer voornamelijk over fietspaden, maar het lijkt wel of iedereen (jong en oud, man en vrouw) standaard het hele fietspad nodig heeft terwijl hij of zij alleen fietst. Het slingert maar van links naar rechts en weer terug.

Volgende keer maar weer wat meer stille wegen opzoeken, denk ik.

erwinb
Forum-lid

erwinb 24 jan 2011 21:24

Gisteren het eerste 100+ km rondje gemaakt. Met een groepje vertrokken vanuit Zutphen, via Oeken, Laag Soeren de Posbank een paar keer over gefietst. Koffie gedronken bij vliegveld Terlet. Via Loenermark, Eerbeek weer terug naar Zutphen.

Aangezien het idee was om te kijken of meer dan 100km zou gaan in januari vanuit Zutphen nog maar even meegefietst naar Almen, daarna via Vorden en Vierakker weer terug naar huis.

En ik moet mij sterk vergissen, maar volgens mij kwam ik .Jeroen ook tegen toen ik de grote weg richting Zutpen weer op ging vanuit Vierakker en .Jeroen richting Vierakker ging (rond 14.00 uur)

Plaats reactie