Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 jan 2007 14:15

Quote: Origineel geplaatst door sjoemie op 13 Januari 2007
Ik hield mijn fiets ondersteboven en tot mijn grote verbazing kwam ik 2 redelijk grote gaten tegen in het frame (bracket en onderbuis). Ik vraag me af of er ook andere Canyon bezitters zijn met zulke gaten .


Dat ziet er vrij normaal, zie je bij meerdere frames van Carbon. Niks om over druk te maken.

Keertje schoonmaken zou ook geen kwaad kunnen, nogal vies bij je bracket aan zijkanten.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 jan 2007 14:19

Quote: Origineel geplaatst door sjoemie op 13 Januari 2007
Ok gelukkig. Nou ja zat eigenlijk al te hopen dat ik een ander frame zou krijgen. Zou ik gelijk een andere kleur kiezen




Haha, heb hier dan wel niet precies om van dat gedeelte een foto toen der tijd gemaakt. (21 april)
Ik zie in nderbuis en een gaatje en bij bracket.
En ook in het midden waar het schroefje inzit.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 jan 2007 15:04

Quote: Origineel geplaatst door sjoemie op 13 Januari 2007
Bedankt Kuiper ik was al aan het zoeken naar een site van je met je fiets erop maar die is blijkbaar verdwenen. Had gister eerlijk gezegd nog een paar km op mijn fiets gereden om te kijken hoe de nieuwe wielen rijden (ondanks het advies van Canyon om er niet meer mee te fietsen). Fiets jij nou ook zo af en toe??




Ik fiets momenteel op me oude fiets, 2006-model is verkocht. Heb een Canyon Ultimate AL besteld. Stuur me een mailtje dan stuur ik je een link naar me website terug.
Schat de kans is klein dat je voorvork breekt, alhoewel de kans bestaat dat het gebeurt maar gebeurt is het naar mij weten nog niet, 6 voorvorken tijdens een steekproef ofzo waar de dikte te dun van was?
Ben met de 2006 over aardig wat kasseienstroken geweest, dus vork heeft aardig wat te voorduren gehad. De koper van me 2006 heb ik natuurlijk ingelicht over de voorvork terugroepactie.

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 14 jan 2007 22:44

Ik heb mijn F10 gisteren teruggestuurd. Heb er vanaf juni ruim 3000 op gereden, maar ben zo slim geweest om mijn oude fiets te bewaren en fiets hierop de hele winter mee door. Het lijk mij dat er niet veel kan gebeuren met die vorken. Ze voldoen niet aan hun eigen eisen, maar het kan best zijn dat die eisen zo hoog liggen. Andere merken zouden misschien geeneens aktie ondernemen bij zulke afwijkingen. Overigens heeft een clubgenoot wel een probleem, want die heeft geen reservefiets en is al in training voor de AGR. He's not amused.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 18 jan 2007 14:41

De unibet.com teamfiets staat online op de website van Canyon. Hier wordt aangegeven dat de fiets 6,3 kilo weegt. Dat wordt dan toch aardig loodjes plakken voor de mechaniciens van Unibet, of de lightweights laten staan en kiezen voor een setje rigida nova!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 18 jan 2007 14:50

Quote van: Carbonsports

All bikes are sub 6.8 incl. bottlecages and pedals (There is one in framesize 64 and that hits the mark exactly). The one of Rujano is shortly over 6 (size 52, but he will get a 50 because this one is still too large)


Dit werd door Carbonsports op een ander forum toegelicht.zal denk wel iets met zwaardere velgen worden / gewichten.
Rujano alleen op zware mavic's want die zit er wel erg ver onder

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2007 14:58

Zwaardere velgen lijkt me zo'n beetje wel de domste oplossing om aan de 6,8 kg te komen. Gewichtjes opplakken aan de buitenkant is enkel voor de show, want als je het serieus op de beste plek doet dan knikker je het gewoon in de zitbuis boven op het bracket.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 26 jan 2007 18:08


Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 27 jan 2007 09:21

Mooie fietsjes kuiper, alleen die pedalen op die witte Ultimate AL......
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Plaats reactie