Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

cornelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:13

cornelli 23 nov 2010 21:18

Vandaag en eigenlijk 90% van de rest van de werkdagen zie ik iedere dag een man op een gewone fiets maar in een korte wielerbroek langs ons huis komen.
Lig ik lekker met de rug tegen de verwarming en dan zie ik hem weer richting Gennep gaan.
Unne echte harde dus.
NEOS

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 23 nov 2010 21:52

stoli schreef:jongens ik moet even iets kwijt hoor. dat je in een korte broek rondfietst met 5 graden moet je zelf weten, maar gezond is het niet. de kans op blessures, met name bij de knie, is aanzienlijk groter met zulke kou omdat de doorbloeding dan niet optimaal is. en omdat er veel pezen etc. dicht aan het oppervlak zitten, is de kans dubbel zo groot. dus ga naar de lidl en koop voor een paar euro een lange broek, dan zul je het genot van warme knieën ook ervaren!


DIT is het wetenschappelijk bewijs....
Cheap light strong, choose two

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 23 nov 2010 22:04

Jij komt ook met wetenschappelijk bewijs aanzetten!
Wat is de waarde van wetenschappelijk bewijs. Het bevestigd of ontkracht alleen een bepaalde theorie. Tot er weer iemand anders komt die een waarneming doet die de hele boel ontkracht of bevestigd.
Soms kan je bepaalde waarnemingen ook met gewoon boerenverstand verklaren. Iemand met een lage temperatuur met rooie knieen voorbij zien komen is niet echt gezond.
Voorzover mijn hoogdravende bijdrage....
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 25 nov 2010 00:37

mispoes schreef:Vanochtend in de mist (het was krap 2 graden) bij het Ulvenhoutse bos 2 mtb'ers in korte broekjes.
En dat terwijl ik zat te bibberen in m'n koersbroek, lange overbroek, ondershirt, overshirt, windstopper, armstukken, handschoenen, helmmutsje..... verschil moet er zijn he


idd.. verschil moet er wezen. Ik zag vorige week vrijdag een ingepakte MTB-er kijken naar 2 personen in het Ulvenhoutse bos zonder broek!! ??? :D
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 25 nov 2010 19:21

Herera schreef:
mispoes schreef:Vanochtend in de mist (het was krap 2 graden) bij het Ulvenhoutse bos 2 mtb'ers in korte broekjes.
En dat terwijl ik zat te bibberen in m'n koersbroek, lange overbroek, ondershirt, overshirt, windstopper, armstukken, handschoenen, helmmutsje..... verschil moet er zijn he


idd.. verschil moet er wezen. Ik zag vorige week vrijdag een ingepakte MTB-er kijken naar 2 personen in het Ulvenhoutse bos zonder broek!! ??? :D


en waar keek jij dan naar ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 nov 2010 20:23

O ja....ik zag vandaag tijdens het fietsen een op d'Artagnan gelijkende fietser in een 2/3 broek. Dat vond ik toch wel heel stoer.

Voor degenen die d'Artagnan niet kennen:

[img=http://images2.fanpop.com/images/photos ... 00-261.jpg]
Velgenfluisteraar

Florezido

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 26 nov 2010 00:59

Euh, ik snap dat je naar 17e eeuwse kleding kunt kijken, maar zie de relatie met fietskleding niet zo. Uit die tijd stammen overigens ook die domme hoge sokken met strikjes: is dat wat voor ons wielrenners? ;)
Maar niet alle kleding uit die tijd is uiteraard met hoge sokken danwel laarzen en 2/3 broeken...

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 26 nov 2010 10:59

Jan W.F. schreef: Uit die tijd stammen overigens ook die domme hoge sokken met strikjes: is dat wat voor ons wielrenners? ;)


Mmmm... waarschijnlijk wel.. zij waren volgens mij ook de voorlopers van wat nu de 'compressiekous' heet. Deze worden dan tegenwoordig ook vollop in de triathlonsport gebruikt.. maar dan wel zonder strikje ;)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 28 nov 2010 00:29

Kees0251 schreef:
stoli schreef:jongens ik moet even iets kwijt hoor. dat je in een korte broek rondfietst met 5 graden moet je zelf weten, maar gezond is het niet. de kans op blessures, met name bij de knie, is aanzienlijk groter met zulke kou omdat de doorbloeding dan niet optimaal is. en omdat er veel pezen etc. dicht aan het oppervlak zitten, is de kans dubbel zo groot. dus ga naar de lidl en koop voor een paar euro een lange broek, dan zul je het genot van warme knieën ook ervaren!


DIT is het wetenschappelijk bewijs....


Haha, nou sorry hoor, maar dat is dus precies hetzelfde als wat ik ook aankaartte en toen moest er bewijs komen en zoog ik het allemaal uit mijn duim
Sjongejonge...
mijn Flickr

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 28 nov 2010 11:53

jaapieo schreef:
Kees0251 schreef:
stoli schreef:jongens ik moet even iets kwijt hoor. dat je in een korte broek rondfietst met 5 graden moet je zelf weten, maar gezond is het niet. de kans op blessures, met name bij de knie, is aanzienlijk groter met zulke kou omdat de doorbloeding dan niet optimaal is. en omdat er veel pezen etc. dicht aan het oppervlak zitten, is de kans dubbel zo groot. dus ga naar de lidl en koop voor een paar euro een lange broek, dan zul je het genot van warme knieën ook ervaren!


DIT is het wetenschappelijk bewijs....


Haha, nou sorry hoor, maar dat is dus precies hetzelfde als wat ik ook aankaartte en toen moest er bewijs komen en zoog ik het allemaal uit mijn duim
Sjongejonge...


Was jij geen 16?

Dan moet je nog leren wat ironie is....
Cheap light strong, choose two

emx5
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 dec 2009 13:25

emx5 30 nov 2010 13:38

Ik heb er zelfs deze morgen om 06h30 een gezien, bij een temperaruur van -2 en lichte sneeuwval, met een 3/4 broek en fietsschoenen zonder overschoenen !

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 01 dec 2010 00:55

Dat moet de Iceman geweest zijn....
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie