Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Frank VDB

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 nov 2008 21:51

janom schreef:...
Daarnaast vrees ik voor velen hier dat de huidige vdb nog altijd veel harder rijdt dan zijzelf! ....

Je hoeft niet te vrezen, hoor! Er zijn hele volkstammen die rapper fietsen dan ik. Maar daarom geniet ik niet minder van mijn hobby.
Live fast; die young. mijn blog

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 18 nov 2008 22:01

beetje aparte reactie vind ik op hetgeen ik schrijf!
Dat je net datgene eruit pikt en daarop ingaat!
Blijkbaar toch een onbedoeld gevoelig punt

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 18 nov 2008 22:29

Ritsma heeft daarentegen op de Olympische Spelen van Turijn nog een medaille behaals volgens mij op de team-achtervolging. Dus altijd achterhoede laatste tijd is ook beetje overdreven.
Kijk, zolang de media aandacht schenken aan VDB zal hij altijd genoemd worden.. Het is gewoon beetje triest, laat hem eerst is een koers gaan rijden en dan praten we wel weer verder. Jammer, dat zulke personen de plekken 'inpikken' voor jonge talentvolle coureurs.
Anti-Spacers!

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 19 nov 2008 08:40

Mijninziens was Ritsma sportief gezien een vage schim van wat ie geweest is. Op dat vlak veel te lang doorgegaan. Hij moet het dan ook echt leuk gevonden hebben!

VDB zorgt in het huidige geval, als....als het doorgaat, juist voor werkgelegenheid voor beloften door een team te vormen met hem als publiciteitstrekker (tja wie trapt daar nog in zou je denken...) en daaromheen met name jonge renners.

We zullen het zien! Gezien de laatste jaren natuurlijk een kleine kans dat het nu wel goed gaat.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 19 nov 2008 10:32

VDB is in mijn ogen gewoon verworden tot een schertsfiguur die denkt dat hij nog professioneel wielrenner is. Hij heeft zijn kans gehad, maar heeft zijn talent op een ongelofelijke manier verkwanseld.
Ritsma was een echte topsporter die voor het schaatsen heel wat meer heeft betekend dan VDB voor het wielrennen. Bovendien heeft Ritsma een lange, zeer succesrijke carriere gehad. In tegenstelling tot VDB, die een paar seizoenen heeft gevlamd (met iets dubieus als brandstof...) en daarna fameus de bietenbrug op is gegaan.
VDB zal best harder kunnen fietsen dan ik, maar ik pretendeer ook niet dat ik profrenner ben.......
Voor mij hoeft hij echt niet meer.....

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 19 nov 2008 17:09

ben ik met je eens hoor!! Maar bedenk ook dat psychische problemen iemand totaal kapot kunnen maken zonder dat diegene in staat is echt de zaken op een rij te zetten.

Over die dubieuze brandstof....hij zal net als de anderen hebben gedaan.
Ik heb met een prof getraind in die jaren en weet er alles van!

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 19 nov 2008 19:50

janom schreef: Over die dubieuze brandstof....hij zal net als de anderen hebben gedaan.
Ik heb met een prof getraind in die jaren en weet er alles van!


ohhh, vertel..........
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 19 nov 2008 21:01

een tipje van de sluier dan...

nou ja, o.a. epo was gemeengoed, met name om gezond de tour uit te komen ipv erna nog twee weken helemaal verrot te zijn.
Die gast zei toen een keer dat als ik epo zou gebruiken ik harder reed dan hij (vond ik wat overdreven).
Moet er wel bij zeggen dat ik toentertijd volgens hem ook praktisch iedere andere niet prof of topamateur eraf zou kunnen rijden, zeker bergop. Dus het was niet zo dat epo opeens van niets iets maakt of zo.

Daarnaast gingen er in het peloton toen de geruchten dat LeMond de epo in het peloton had gebracht.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 20 nov 2008 17:05

Het blijft hoe dan ook toch mooi om, te zien hoe VDB hier Bartoli op La Redoute in de poeier rijdt. Tja... een sprint met het buitenblad omhoog. VDB op EPO en waarschijnlijk de rest ook gewoon.

http://www.youtube.com/watch?v=rG38MuRX ... re=related

Iedereen mag er verder wat mij betreft het zijne van denken.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 20 nov 2008 21:57

blijft idd een legendarisch moment

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 21 nov 2008 12:49

Het blijft toch wel een spraakmaakend figuur,heb nog altijd een zwak voor deze man.
Heeft toch zeer mooie dingen laten zien waar andere renners alleen maar van kunnen dromen.
En in die tijd streed toch iedereen met de zelfde middelen
I live to ride,I ride Passoni

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 10:15

Schijnt overigens wel dat EPO per mens verschillende prestatiecurves geeft. Dat heb ik iig in het boek over Pantani gelezen. Dus met EPO wint - op dat niveau dan - de renner die het best reageert op EPO. Ik snap het goed het hele proces rondom EPO. Begin jaren 90 reden ineens naamloze knechten de straatstenen uit de weg en wonnen alles met als dieptepunt Rijss in '96. De toenmalige toppers konden gewoon niet anders dan ook die rommel te nemen omdat je anders gewoon voorbij gereden werd door mindere renners. En dus geen contract voor volgende jaren. Bij dit hele proces heeft geld ook zeker een rol gespeeld. Die Pantani schijnt bij zijn overlijden € 20 milj aan contanten te hebben gehad en hij had daarnaast ook nog eens € 20 milj in onroerend goed zitten. En je wilt niet weten hoevel miljoen hij door zijn neus heeft geduwd.

De uitkomt van die hele EPO story zijn een aantal zeer trieste gevallen. De vernederingen van Basso, Ullrich, Rico e.a. staan nog in de schaduw van het overlijden van Pantani en Jiminez.

VdB is ook een triest slachtoffer die zonder al die problemen één van de grootste renners van zijn generatie had kunnen worden. Ik juich het toe dat hij iig niet opgeeft. Daar heb ik bewondering voor.

En wat is het juiste moment om te stoppen? Zolang je het leuk vindt en de kans krijg van een ploeg wat is er op tegen? Dat geldt voor Ritsma maar ook voor VdB.

Volgens critici is Merckx is 2 jaar te lang doorgegaan (maar we herinneren ons alleen nog zijn overwinningen), Freddy Maertens had een geweldige dip in '78, '79 en 80. Niemand gaf nog een cent voor hem. Hij won de groene trui in de TdF van '81 en werd ook dat jaar wereldkampioen. In de daaropvolgende jaren was het weer krabbelen voor Maertens, tot hij in '85 stopte. Maar nu is Maertens in België een (terechte) grote wielerheld van weleer

Ik hoop dat alles goed komt met VdB en dat hij niet zo triest eindigt als een aantal andere renners maar kan doen wat hij leuk vindt en dat is volgens mij op dit moment nog steeds fietsen.

Plaats reactie