Pagina 20 van 21

Geplaatst: 23 aug 2007 23:45
door simen
Scepticus schreef:Maar het lijkt mij aannemelijk dat een band op een ronde trommel meer rolweerstand heeft dan op een vlakke ondergrond...


De lab meting blijft denk ik toch meer een onderling vergelijken van banden onder een bepaalde eendere omstandigheid die de praktijk het dichtst benaderd.
Daar hebben de ontwerpers nu eenmaal alle belang bij.
De lichtst lopende band,in het lab, zal dat in dagelijks gebruik toch zeker ook wel doen.

Laat ik stellen dat de metingen mijn gevoel duidelijk ondersteunen.

Geplaatst: 24 aug 2007 00:36
door bushwankaz
Vittoria Open Corsa CX of Veloflex voor wedstrijden. Rubino's op de trainingswielen. Met alle drie nooit grote problemen gehad.

Geplaatst: 24 aug 2007 01:18
door fdegrove
Scepticus schreef:Maar het lijkt mij aannemelijk dat een band op een ronde trommel meer rolweerstand heeft dan op een vlakke ondergrond...


Hoi,

Waarom?
Vlak is vlak, of dat nu een trommel is of een biljarttafel maakt niks uit.
Wel is het zo dat de gemeten rolweerstand op die vlakke trommel constant is, het energieverlies varieert dus niet daar het te belopen oppervlak niet varieert.
Op de weg is dat een ander verhaal omdat die dus niet vlak is is de vervorming variabel en daardoor wordt de reeele rolweerstand bij gelijke bandenspanning dus wel groter.

Algemeen kan je wel stellen dat een band met lage rolweerstand in het lab ook wel een lage rolweerstand op de weg zal vertonen.
Alleen hou je er best rekening mee dat als een band een lagere rolweerstand vertoont op een glad oppervlak bij hogere bandenspanning dit zich niet vertaalt naar een lagere rolweerstand op een echte weg.

Best is ook om enkel banden te vergelijken binnen dezelfde testprotocol. Verandert die protocol of is ie niet bekend dan is het gewoon appelen met peren vergelijken. M.a.w. waardeloos.

Ciao, ;)

Geplaatst: 12 sep 2010 21:38
door gam
Heb zelf de GP 4000S, nog niet lek gereden. Nu er 2000 km op gereden.
Veel grip. Tot nu toe zeer tevreden. Op advies gekocht na lezen van meningen op dit soort sites.

Geplaatst: 12 sep 2010 22:14
door lunaton
gam schreef:Heb zelf de GP 4000S, nog niet lek gereden. Nu er 2000 km op gereden.
Veel grip. Tot nu toe zeer tevreden. Op advies gekocht na lezen van meningen op dit soort sites.


In 3 maanden tijd 4x lek met deze bandjes. Verder oké

Geplaatst: 14 sep 2010 18:19
door alpdhuez53:15
Laatste twee seizoenen met Michelin Pro3 gereden nadat ik daarvoor met de Pro2 reed. Ik ben er echter helemaal klaar mee. Ze rijden heerlijk maar slijten veels te hard. Laatste twee ritten (droog weer) twee keer lek gereden met achterwiel, veel scheurtjes en aardig 'plat' ondanks dat ik ze altijd op 8 bar heb. Deze band is misschien net 2.000 km mee gereden, waarschijnlijk nog minder. Ik overweeg sterk om over te stappen op Continental GP 4000S. Waar haal ik die het goedkoopste in NL met een pak binnenbanden dr bij?

Geplaatst: 14 sep 2010 19:26
door defreddy
In Nederland weet ik zo niet, maar bij bike components zijn ze maar 45.95 voor 2. Ik denk dat alleen Van Eyck (in België) ze goedkoper verkoopt.

Geplaatst: 14 sep 2010 23:44
door gene
Staat inderdaad zo vermeld op de site van Van Eyck.
Maar ze hebben ze niet in stock, ik ben er al weken op aan het wachten.

Geplaatst: 17 sep 2010 11:49
door montpellier
Alp d'Huez53:15 schreef:Laatste twee seizoenen met Michelin Pro3 gereden nadat ik daarvoor met de Pro2 reed. Ik ben er echter helemaal klaar mee. Ze rijden heerlijk maar slijten veels te hard. Laatste twee ritten (droog weer) twee keer lek gereden met achterwiel, veel scheurtjes en aardig 'plat' ondanks dat ik ze altijd op 8 bar heb. Deze band is misschien net 2.000 km mee gereden, waarschijnlijk nog minder. Ik overweeg sterk om over te stappen op Continental GP 4000S. Waar haal ik die het goedkoopste in NL met een pak binnenbanden dr bij?


Hopmans fietsgigant in Roosendaal. Verreweg de goedkoopste volgens mij. 24,95 standaard voor buitenbanden. Maar heb ook al eens een 4000s aanbieding (in de winkel) gezien van 2 voor 40 euro. Binnenbanden van conti heb ik daar ook wel eens 3 voor 5 euro gekregen, terwijl je in sommige zaken 1 voor 7,5 betaald. De crux is dat ze hun prijzen (afgezien van de maandaanbiedingen) niet op de site hebben staan en je dus wel naar Roosendaal moet gaan, maar ik reis regelmatig op een zaterdag van Nijmegen naar Roosendaal (OV kaart, dus gratis) en ondanks de 3 uur reistijd (heen+terug) scheelt het me altijd zoveel geld dat het reisje het dubbel en dwars waard is.

Sinds ik ben overgestapt naar de 4000s heb ik nog geen lek gehad (of dat geluk, skills of toeval is laat ik aan jullie over), hoewel ze sneller slijten dan de gewone 4000, zweer ik bij de 4000s. Maar dat is misschien iets psychologisch :)

Geplaatst: 18 sep 2010 11:59
door smoothz
Pro race3 nooit lek gereden maar kwamen scheurtjes in na 2000km rijd nu op GP 4000 ook nog geen lekkeband gehad.

Geplaatst: 18 sep 2010 12:26
door rob74
Ik heb deze zomer Vittoria Rubino Pro gemonteerd. Nul keer lek gereden, dat is het positieve punt. Na 3500 km is de voorband nog steeds goed. Op de achterband zag ik een grijze vlek. Net alsof ik door vogelpoep of verf was gereden. Nog een keer goed kijken en voelen. Het bleek gewoon canvas te zijn. Ze slijten dus best snel :rolleye:

Geplaatst: 19 sep 2010 17:59
door havana
Het is dan toch zo ver gekomen, mijn eerste lekke band met GP4000s. Vandaag, in de regen nog wel. Mijn eerste in ongeveer 22.000 km met deze banden (wel meerdere setjes natuurlijk).