Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De nederlandse berg

WdvB
Forum-lid

WdvB 02 jan 2012 11:19

amclassic-fan schreef:
alstro schreef: Er wat ik begrepen heb wordt er geen gebruik gemaakt van subsidie gelden en gaat dat ook niet gebeuren. Dus dat verhaal over belastinggeld weet niet uit welke duim dat komt?
Er zijn al 10 gemeentes die uitlatingen hebben gedaan dat ze 'de' berg wel in hun gemeente willen hebben. Dan zullen er toch al heel wat ambtenaren kaarten bestudeerd hebben. Op provenciaal niveau 't zelfde liedje.
en dan hebben we het nog niet eens over al die publieke omroepen, radiostations en met subsidies bijelkaar gehouden kranten, bonden en onderzoeksinstellingen. Zou me niets verbazen dat er al voor tienduizenden euro's aan overheidsgeld over de balk is gesmeten, gewoon aan tijd die aan dit verzinsel is besteed.

Ook alle fabeltjes dat zo'n berg zonder overheidsgeld te ontwikkelen is is gewoon complete lariekoek. Er zal altijd geld van de overheid in zo'n project "moeten" worden gestoken. De overheid is namelijk compleet afhankelijk van de poltitiek en de bureaucratie, de kans om tijd te besteden aan onzin laten ze heus niet liggen, vooral niet als het publiciteit oplevert..... stel je voor, straks lijkt het nog alsof ze niets te doen hebben. En geen bank die geld in zo'n project gaat steken, ze zullen gek zijn, nu helemaal, maar in de toekomst ook niet. De toekomst is lowtech (pas echt duurzaam), geen hightech (lak duurder dan de brief).

Nee thijsje heeft gewoon een maniertje ontdekt om te schnabbelen, hij laat wat bedrijfjes wat plaatjes tekenen en gaat daar zelf mee aan de haal in het lezingen- en mediacircuit (dat doet ie heus niet gratis). Het geld wat ie daarmee verdient zal wel naar de stichting gaan. Hej, en wie is daar samen met een optiehandelaar (per definitie handelaar in oplichting) en een andere journalist mede-eigenaar van?

Ben benieuwd hoeveel certificaten die thijs en zijn vriendjesbedrijven zelf hebben aangekocht of andere vormen van privegeld in dit project steken? Zeer waarschijnlijk niets....., het omgekeerde zal eerder het geval zijn, geld van de ruif plukken die ze met een fata morgana hebben gecreeerd.

Dus gelovers en agnosten, kom eens terug op aarde en wordt eindelijk eens atheist of realist. Je lagere school afmaken is misschien ook een leuk idee.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 jan 2012 11:31

WdvB schreef:Ben benieuwd hoeveel certificaten die thijs en zijn vriendjesbedrijven zelf hebben aangekocht of andere vormen van privegeld in dit project steken? Zeer waarschijnlijk niets.....,
Wat een ongefundeerde onzin! Tuurlijk hebben ze wel certificaten gekocht. En veel ook waarschijnlijk. Heb je die opbrengstcijfers van bv Plant Lab niet gezien? Big business zo'n berg. Verdient zich zo terug binnen een paar jaar!

Als je er nu niet voor kiest, loop je achter de feiten aan. Zul je zien dat elk tweederangs, vlak land zo'n berg bouwt en met het geniale idee aan de haal gaat...

WdvB
Forum-lid

WdvB 02 jan 2012 11:35

litespeed schreef:
WdvB schreef:Ben benieuwd hoeveel certificaten die thijs en zijn vriendjesbedrijven zelf hebben aangekocht of andere vormen van privegeld in dit project steken? Zeer waarschijnlijk niets.....,
Wat een ongefundeerde onzin! Tuurlijk hebben ze wel certificaten gekocht. En veel ook waarschijnlijk. Heb je die opbrengstcijfers van bv Plant Lab niet gezien? Big business zo'n berg. Verdient zich zo terug binnen een paar jaar!

Als je er nu niet voor kiest, loop je achter de feiten aan. Zul je zien dat elk tweederangs, vlak land zo'n berg bouwt en met het geniale idee aan de haal gaat...
het was gister laat zeker? wodka-jus?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 jan 2012 11:38

WdvB schreef:wodka-jus?
Nee, dank je. Het is 11u38, gek. Ik loop nog even naar de espressomachine voor wat zwart goud.

WdvB
Forum-lid

WdvB 02 jan 2012 11:42

litespeed schreef:
WdvB schreef:wodka-jus?
Nee, dank je. Het is 11u38, gek. Ik loop nog even naar de espressomachine voor wat zwart goud.
dat lijkt me een betere investering. Sara Lee heeft nog een gouden toekomst met al die gelovigen in de wereld

WdvB
Forum-lid

WdvB 02 jan 2012 12:27

Kan zweefteef Thijs zich niet richten op een mooie magneetzweefbaan, die zuid-limburg, de ardennen, de eiffel, klein-zwitserland, de vogezen en het zwarte woud verbind met de alpen, dolomieten en de apenijnen? Moet ie er wel voor zorgen dat fietsen en ski's makkelijk mee kunnen in de trein.... en niet zoals de NS vergeten een toilet mee te ontwerpen. lijkt me een goedkoper alternatief dan een nutteloze schroothoop waar iedereen tegen aan moet kijken. En met wat goedkope Grieks, Italiaanse en Spaanse dagarbeiders kan mooi de europese staatsschuld aan de noordelijke landen worden afbetaald.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 jan 2012 12:45

WdvB schreef:
amclassic-fan schreef:
alstro schreef: Er wat ik begrepen heb wordt er geen gebruik gemaakt van subsidie gelden en gaat dat ook niet gebeuren. Dus dat verhaal over belastinggeld weet niet uit welke duim dat komt?
Er zijn al 10 gemeentes die uitlatingen hebben gedaan dat ze 'de' berg wel in hun gemeente willen hebben. Dan zullen er toch al heel wat ambtenaren kaarten bestudeerd hebben. Op provenciaal niveau 't zelfde liedje.
en dan hebben we het nog niet eens over al die publieke omroepen, radiostations en met subsidies bijelkaar gehouden kranten, bonden en onderzoeksinstellingen. Zou me niets verbazen dat er al voor tienduizenden euro's aan overheidsgeld over de balk is gesmeten, gewoon aan tijd die aan dit verzinsel is besteed.

Ook alle fabeltjes dat zo'n berg zonder overheidsgeld te ontwikkelen is is gewoon complete lariekoek. Er zal altijd geld van de overheid in zo'n project "moeten" worden gestoken. De overheid is namelijk compleet afhankelijk van de poltitiek en de bureaucratie, de kans om tijd te besteden aan onzin laten ze heus niet liggen, vooral niet als het publiciteit oplevert..... stel je voor, straks lijkt het nog alsof ze niets te doen hebben. En geen bank die geld in zo'n project gaat steken, ze zullen gek zijn, nu helemaal, maar in de toekomst ook niet. De toekomst is lowtech (pas echt duurzaam), geen hightech (lak duurder dan de brief).

Nee thijsje heeft gewoon een maniertje ontdekt om te schnabbelen, hij laat wat bedrijfjes wat plaatjes tekenen en gaat daar zelf mee aan de haal in het lezingen- en mediacircuit (dat doet ie heus niet gratis). Het geld wat ie daarmee verdient zal wel naar de stichting gaan. Hej, en wie is daar samen met een optiehandelaar (per definitie handelaar in oplichting) en een andere journalist mede-eigenaar van?

Ben benieuwd hoeveel certificaten die thijs en zijn vriendjesbedrijven zelf hebben aangekocht of andere vormen van privegeld in dit project steken? Zeer waarschijnlijk niets....., het omgekeerde zal eerder het geval zijn, geld van de ruif plukken die ze met een fata morgana hebben gecreeerd.

Dus gelovers en agnosten, kom eens terug op aarde en wordt eindelijk eens atheist of realist. Je lagere school afmaken is misschien ook een leuk idee.
Het lijkt me beter dat je zelf even contact zoekt met Thijs om hem te wijzen op zijn slechte ideeën. Misschien volgt hij dit topic niet en dan bereiken al die goedbedoelde adviezen hem niet. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Zijn mailadres is openbaar en kun je vinden op http://www.thijszonneveld.com. Laat even weten wat eruit gekomen is, ik ben wel benieuwd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

WdvB
Forum-lid

WdvB 02 jan 2012 13:31

hej herman, stuur maar door hoor, maar joh, thijs heeft het al lang gelezen, die volgt elke scheet in de media.

denk dat het niet zoveel zin heeft om met thijs in debat te gaan, dat is hetzelfde zeggen tegen yomanda dat engelen niet bestaan, tegen joden zeggen dat de klaagmuur zijn oren dicht heeft, tegen moslims zeggen dat varkens best wel reine en slimme dieren zijn. Onbegonnen werk om een yehova in een ongelovige te veranderen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jan 2012 14:28

Toch leuk hé zo'n berg.
Ik vind het in elk geval fantastisch, niet zozeer de berg maar al wat er al over gesproken en geschreven is.

Wij hebben de Ardennen, geen echte bergen maar toch een mooi surrogaat dat er nu al is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

eelcoz

eelcoz 02 jan 2012 14:30

WdvB, denk je wel een beetje om je bloeddruk? ;)

lior63
Forum-lid

lior63 02 jan 2012 16:46

On topic,

Lijkt mij wel een goed plan voor de werkgelegenheid.
Uitstekend voor de economie in deze tijd van crisis in de bouw.
Zo deed Roosevelt het ook, en zo deed Nederland het ook in de veenkolonien.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 jan 2012 17:26

lior63 schreef:Lijkt mij wel een goed plan voor de werkgelegenheid.
Uitstekend voor de economie in deze tijd van crisis in de bouw.
Zo deed Roosevelt het ook, en zo deed Nederland het ook in de veenkolonien.
Dan zijn er wel nijpendere en wel nuttige zaken te verzinnen. Er zijn nogal wat bruggen sterk verouderd (en half verrot) en dat geldt ook voor ons rioolstelsel om zo maar een andere dwarsstraat te noemen.

Plaats reactie