Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 30 mei 2013 10:51

havana schreef:
liviolivius schreef:
havana schreef:Nog veel irritanter is dat ik met Chrome steeds opnieuw moet inloggen.
Daar heb ik weer geen last van op mijn mac.
Vreemd, ik wel, zowel op mijn Mac als op t werk (Win7) als bij mijn schoonouders (Vista) als bij mijn moeder (Xp). Gelukkig werkt FireFox wel.
Als je bedoelt 'ingelogd blijven/automatisch inloggen bij ieder bezoek': Worden de cookies wel bewaard/opgeslagen? Bij mij werkt dat met W7 in Chrome in elk geval wel.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 mei 2013 13:20

Sinds enige weken verschijnt hier telkens een popup-reclame over het forum. Kennelijk vindt men het de hoogste tijd dat het e.e.a. geschoren wordt...

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mei 2013 13:56

Lang leve de adblockers.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mei 2013 14:28

Volgens mij kan het forum de vrijdagmiddagactiviteit niet helemaal aan.... Mijn God, wat een droevenis eigenlijk (no offense @freerider, maar aan die lamzakken van Sanoma).

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 mei 2013 14:33

Wat is eigenlijk het email adres van de Sanoma IT-ers
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2013 16:25

Wat een ramp weer!! Traag, eruit gegooid worden..... zucht
Less is bore

papsnoetn01
Forum-lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:06
Locatie: almelo

papsnoetn01 01 jun 2013 16:00

Gisteren was het helemaal een rampdag! Tot s'avonds laat het onderhoudsscherm getoond krijgen terwijl je probeert een PB te versturen. Ik mag hopen dat de langdurige onderbreking gebruikt is geworden voor "groot onderhoud" zodat we nu van een zonder haperen functionerend forum gebruik kunnen maken.
@ freerider: je hebt hier al uitgelegd hoe de hazen lopen bij Sanoma, maar is er nu geen enkele manier denkbaar om enige "leverage" uit te oefenen op de IT-jongens?

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 01 jun 2013 16:13

Van vrijdagavond tot 22 uur tot zatermiddag 16 uur kon ik helemaal het forum niet op. Kreeg onmiddelijk het onderhoudsscherm.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 jun 2013 16:45

Wat je van een IT afdeling op zijn minst heden ten dage mag verwachten is dat ze vooraf eea melden wat betreft onderhoud. PRUTSERS!
What makes the boat go faster?

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 jun 2013 16:52

revenge of the nerds)))

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1504
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 01 jun 2013 18:09

Onze fijne vrienden van de IT hebben het dit keer gepresteerd om zonder melding vooraf een update doen, waarbij ze verkeerde cache-settings hebben gebruikt. Daardoor donderde de server continue om. Zo snel dat we niet eens de tijd kregen om die settings in de admin-console goed te zetten. Heel simpel alternatief zou zijn geweest dat rechtstreeks in de database te doen, ware het niet dat we daar geen toegang meer toe hebben...dankzij diezelfde IT-vrienden. :evil:

Dat klusje van 5 minuten kostte uiteindelijk dus 1,5 dag, welkom bij Sanoma....(excuus voor het sarcasme, ook wij worden er gestoord van). Helaas zijn de updates ook niet diegene waar we met de meeste smart op zitten te wachten. Meer dan maar weer eens excuus aan bieden kan ik niet, dus...sorry voor het ongemak!
Afbeelding | Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 jun 2013 18:25

Nu begrijp ik het helemaal, vooral de laatste 2 kennis en ervaringsgebieden:
--------
IT Architect bij Sanoma

De afdeling Architecture & Infrastucture Centre (A&IC) is verantwoordelijk voor de architectuur, beheer van de IT Infrastructuur en adviseert over (her) ontwerp, inrichten en bewaken van de informatie systemen en bedrijfsprocessen.
De IT infrastructuur kan gekenmerkt worden als modern waarbij de laatste versie van produkten en technnology worden geimplementeerd en gebruikt. Ook worden regelmatig nieuwe oplossingen, in samenwerking met leveranciers en fabrikanten uitgewerkt en getest.
Het beheer is grotendeels uitbesteed. In het kader van optimalisatie en vernieuwing worden continue (veranderings) projecten uitgevoerd.

De functie:
De IT Architect speelt een belangrijke rol bij deze continue veranderingen. Vertaalt business vraagstukken naar IT, processen en systemen. Dit kunnen harde IT vraagstukken zijn, maar ook puur veranderingstrajecten In deze functie werk je nauw samen met de servicemanagers, projectleiders, IT support medewerkers en IT architecten.

Verantwoordelijkheden:
• Vertaalt business vraagstukken naar IT, processen en systemen.
• Beschikt over goede conceptuele IT kennis, je adviseert in het technisch IT beleid.
• Heeft ervaring met implementatie van standaard (commerciële) software pakketten (Microsoft, SAP, SAS).
• Weet wat technologie ontwikkelingen en bijvoorbeeld Cloud betekenen voor een organisatie.
• Plaatst individuele verzoeken in een breder perspectief, stelt de juiste vragen om tot een goed resultaat te komen.
• Werkt proactief en versnellend voor de business.
• Is gesprekspartner op niveau, is een procesdenker en opereert pragmatisch.
• Stelt prioriteit en managed verwachtingen.
• Functie voor kandidaat die tastbaar resultaat wil zien in een zeer dynamische en creatieve organisatie.

Kennis en ervaring:
• HBO of HBO+ werk en denkniveau, voorkeur IT opleiding (bijv. HTS of HIO, HEAO-BI)
• Min. 3-5 jaar werkervaring in architectuurrol
• Ervaring met architectuur frameworks (DYA, TOGAF, IAF) is een pre
• Sterke analytische en sociale vaardigheden en hoog organisatiebewustzijn
• Communicatief sterke gespreks- en sparringpartner
What makes the boat go faster?

Plaats reactie