Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 nov 2016 16:27

http://www.zappos.com/outdoor-research- ... ug-gaiters

Bedankt voor de tips. Ik heb bovenstaande gevonden.
Nu nog een webshop in NL, of in China $$$

:-)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 nov 2016 17:31

Ik heb toevallig gisteravond een setje gaiters (camaches) besteld via Ali Express voor $ 11,04. Ik geef hier wel een oordeel wanneer ik ze in de regen gebruikt heb.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 nov 2016 08:07

Dan ben ik erg benieuwd welke je besteld hebt. Ik kan ze alleen maar vinden met elastiek (plastic boven sluiting) Volgens mij gaat je dat niet redden als de regen op een gegeven moment echt langs je been naar onderen stroomt.
Ik heb het afgelopen zondag met de broek over de MW-81 behoorlijk lang 1.5u droog gehouden. Daarna begon het water toch onder het randje van de schoenen te kruipen en dan gaat het snel. Na 2.5u stond er een plasj in mijn schoenen :-(... Vandaar de zoektocht naar iets met een neoprenen elastische band

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 16 nov 2016 13:23

Ik heb inmiddels de Bioracer overschoenen gekocht via mcsportshop.nl. Ben benieuwd.

Qua gaiters denk ik niet dat het werk, ze zijn niet gemaakt voor wat jij wilt. Zoals vincent75 al aangaf wordt het voor trailrunning gebruikt, ook hiken/wandelen. Dan gaat het er juist om dat je broek/schoenen/onderbenen beschermt tegen takken/steentjes/beesjes (zoals bloedzuigers en teken), etc. Zijn zijn over het algemeen wel waterafstotend maar niet waterdicht (sluiting van klitterband ed) namelijk. Mogelijk is dit bij fiets gaiters wel anders.

Zag overigens wel deze units nog https://www.correct.nl/artikel/Vaude-Bi ... 503272.php Die zijn wel aardig heavy duty. Maar neem aan dat je dan itt normaliter bij gaiters je broek overheen draagt?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 nov 2016 13:38

Bospaadje schreef:Dan ben ik erg benieuwd welke je besteld hebt. Ik kan ze alleen maar vinden met elastiek (plastic boven sluiting) Volgens mij gaat je dat niet redden als de regen op een gegeven moment echt langs je been naar onderen stroomt.
Ik heb het afgelopen zondag met de broek over de MW-81 behoorlijk lang 1.5u droog gehouden. Daarna begon het water toch onder het randje van de schoenen te kruipen en dan gaat het snel. Na 2.5u stond er een plasj in mijn schoenen :-(... Vandaar de zoektocht naar iets met een neoprenen elastische band
https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-Ou ... 0.0.tWe7RN

Uiteindelijk gaat het er om om de zone net boven de schoen goed droog te houden (en daar kan nog behoorlijk wat opspattend water terecht komen).

Als ik er 20km extra mee win, is dat net voldoende om relatief droog mijn woon-werk te doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 nov 2016 16:29

Om het plaatje nog maar eens helemaal duidelijk te maken. Ik draag dus een lange broek (niet waterdicht) direct op de huid. Hieronder deze schoenen (die best goed afsluiten aan de bovenkant):
Afbeelding
Helaas druppelt er langzaam toch water in aan de bovenkant, loopt er vanaf mijn been in. Na een aantal uren fietsen, heb ik dan alsnog kletnatte voeten.

Ik plak nu een open boterhamzakje aan mijn been en over mijn schoen. Daarover draag ik de broek, zodat het water over de schoen naar onderen loopt. An sich werkt dit goed, maar is wel irritante om te plakken etc.

Daarom ben ik op zoek naar zoiets:
Afbeelding

Maar het moet dan 100% waterdicht zijn en heel goed aansluiten op de huid.

EDIT:

Die hoge gaiters gaan misschienw el helpen, maar dat lijkt me niet heel prettig fietsen (4/5 uur lang)

Dit https://nl.aliexpress.com/item/1-Pair-O ... f465aec256 heb ik gevonden, maar ik vrees dat dat niet voldoende afsluit...

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 16 nov 2016 16:33

Die gaiter zijn gemaakt om in te haken op schoenveters, dat zal denk ik met jou schoenen niet goed werken. Daarnaast twijfel sterk over de aansluiting rondje enkel. Wat voor soort broek draag je?

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 16 nov 2016 19:26

Maar waarom dan niet een overschoen die waterdicht is ónder de broek aantrekken zodat het water vanaf de broek via de overschoenen naar buiten loopt en niet de wielerschoenen in?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 nov 2016 20:48

Omdat de broekspijpen daarvoor vaak te lang zijn bij halfhoge winterschoenen. Winterbroeken zouden wat korter moeten zijn met een los onderstuk dat je onder de broek en over de schoen kan doen.
Afbeelding

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 nov 2016 21:07

Mijn gewone bibbroek (zomer) en daaroverheen een zeemloze mavic. Ik denk dat het deze is.https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... Fqu-9Pm37w

i-mac

i-mac 20 nov 2016 14:56

Misschien een tip voor de koukleumen onder ons ... Ik ga er alvast een setje aanschaffen.

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... 30317&ar=2

Afbeelding

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 25 nov 2016 19:18

Vandaag voor het eerst de Shimano 3000r NPU+ getest, iig geen koude voeten gehad ook niet met de koude wind tegen

Afbeelding

Was de overschoen waar ik voor warmte de beste reviews over las, voldoen dus voorlopig. Volgende keer kijken wat er met regen gebeurt ;)

Plaats reactie