Pagina 20 van 70

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 okt 2016 09:25
door havana
Geen goede ervaring met Ribble.

- Bevestiging van bestelling duurt 1 dag. Verzenden duurt 2 dagen (terwijl er direct betaald was).
- Pakket was verkeerd geadresseerd (naar Malta).
- Als je mailt waar het blijft krijg je geen antwoord.
- Spul kwam uiteindelijk wel aan (na 3 weken) maar was zeer amateuristisch ingepakt.
- Geleverde batterij is nieuw type, is leuk maar was handig geweest als ze dat vooraf hadden gemeld.

Voor mij geen Ribble meer. Volgende keer bestel ik gewoon weer bij Bike24, dan maar wat meer betalen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 okt 2016 09:40
door raven14
Overall goeie ervaringen met Wiggle, Bike24, bike-components en zeker ook Mantel. Goeie logistiek, steeds correcte levering, en goeie communicatie over uitleveringsstatus. Van dezen is Mantel veruit de snelste met leveren.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 okt 2016 22:25
door monsieurpinot
mantel blijft het ondanks/dankzij de grootte toch goed doen, cyclus balhoofdpers gekocht, blijkt na wat communicatie de verkeerde te zijn, met excuses kan ik een pakbon aanvragen voor retour en krijg een kortingscode voor € 10,- korting de volgende bestelling

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 okt 2016 23:06
door mont aigoual
Bij Mantel kom ik regelmatig, als je ziet hoeveel dozen iedere dag de deur uitgaan, denk ik dat de webshop heel goed loopt. In het verleden kwam ik ook vaak bij de "oude" Mantel, lekker rond neuzen op de rommelige bovenverdieping naar leuke spullen. Die charme is er helaas wel een beetje af....

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 okt 2016 23:48
door DDX
Ribble ging hier prima, verzenden duurde ook beetje lang (bleef paar dagen op in picking staan) en idd mail kwam ook niet echt snel antwoord op maar in de autoreply stond dat je chat kon gebruiken als je snel antwoord wilde.
Dat heb ik gedaan en daar hielpen ze mij direct en pakket was direct verstuurd. (was iets mis gegaan met onderdeel wat niet op voorraad was, maar uiteindelijk toch wel)
Goed verpakt ook.
En batterij bij mijn di2 set was ook nieuwe type, ja handiger als het vermeld was maar om daar nou over te gaan klagen.
Op de mail die ik gestuurd had kreeg ik pas na ruim een week antwoord dat het pakket inmiddels al verstuurd was ;)

Bike-discount ook flink wat besteld en die waren lekker snel met versturen.
En erg prettig dat ze gewoon price match doen met andere winkels, hier ga ik dus zeker vaker bestellen.
Alleen ook weer erg traag met antwoorden op mail.
Had 1 artikel wat defect was, gemailed wat te doen duurde echt 5 werkdagen voordat ik wat hoorde.
Wel weer prettig dat retour sturen gewoon gratis is. (netjes label printen die je op doos kan plakken en dan afgeven bij postnl)
Ook als je zelf besluit iets niet te willen. (in mijn geval dus nieuw type di2 batterij die ik al bij ribble inclusief had)

Wiggle heb ik pas ook gebruik gemaakt van garantie aanvraag en ook daar is terugsturen gartis.
Je moet verzending zelf regelen en betalen, maar als je daarna scan/foto van postnl bonnetje stuurt krijgt je direct dat geld terug.

Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 09:59
door DeletedUser02
DDX schreef:Wiggle heb ik pas ook gebruik gemaakt van garantie aanvraag en ook daar is terugsturen gartis.
Je moet verzending zelf regelen en betalen, maar als je daarna scan/foto van postnl bonnetje stuurt krijgt je direct dat geld terug.
Goede tip. Volgens mij staat in de voorwaarden wel dat dit voor eigen rekening is als je een product zonder reden terug stuurt?

Bij Rose is ook retourneren zonder reden ook gratis. Altijd goede ervaringen met Rose en ook Wiggle en Bike-Components. Alle 3 reageren ze niet altijd het snelste, maar het prijsverschil moet ergens terugverdiend worden.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 10:24
door Orlok
DDX schreef:Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.
Nou dat mogen zij niet van jou eisen, zie ook deze uitleg. Ook Math Salden heeft dat bij mij gedaan, doch onder druk mij de verzendkosten naderhand toch terug gestort. ;)

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 11:33
door DDX
ypuh schreef: Goede tip. Volgens mij staat in de voorwaarden wel dat dit voor eigen rekening is als je een product zonder reden terug stuurt?
Ja toen ik van een castelli jas 2 maten had besteld om te passen, mocht ik voor eentje zelf de retourkosten betalen. (wel naar nederlands adres)
Orlok schreef:
DDX schreef:Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.
Nou dat mogen zij niet van jou eisen, zie ook deze uitleg. Ook Math Salden heeft dat bij mij gedaan, doch onder druk mij de verzendkosten naderhand toch terug gestort. ;)
Ja heb wel eens vaker dit gelezen, maar is het echt een verplichting ?
Volgende keer toch maar eens duidelijker vragen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 11:43
door NicoNB
DDX schreef:Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.
Waarom? Het is al bizar dat webwinkels de retouren moeten betalen.

Als jij naar een winkel in de stad rijd dan krijg je toch ook geen brandstofgeld als je iets terugbrengt?

Dat er soms iets stukgaat is part of life maar blijkbaar willen steeds meer mensen daar ook vergoedingen voor. Dat kan maar dat betekent dat iedereen daar aan meebetaald, ergo, alles word weer duurder.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 11:51
door DeletedUser02
NicoNB schreef:
DDX schreef:Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.
Waarom? Het is al bizar dat webwinkels de retouren moeten betalen.

Als jij naar een winkel in de stad rijd dan krijg je toch ook geen brandstofgeld als je iets terugbrengt?

Dat er soms iets stukgaat is part of life maar blijkbaar willen steeds meer mensen daar ook vergoedingen voor. Dat kan maar dat betekent dat iedereen daar aan meebetaald, ergo, alles word weer duurder.
Webshops zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product tot aan de deur. De wet kopen op afstand beschermt hierin de koper.

Webshops verdienen al genoeg t.o.v. winkeliers (doorgaans geen showroom, weinig service, weinig kennis etc), dus ik heb ook totaal geen medelijden. Verzenden/retourneren is vaak ook nog tegen een gereduceerd tarief.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 11:53
door Zorro
Bij Futrumshop betaal je geen verzendkosten voor retouren maar de prijzen liggen dan vaak ook hoger dan bij Mantel. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 26 okt 2016 11:59
door DDX
NicoNB schreef:
DDX schreef:Bij mantel is het jammer dat je bij garantieaanvragen (afgelopen jaar 3 keer moeten gebruiken) zelf het opsturen mag betalen.
Waarom? Het is al bizar dat webwinkels de retouren moeten betalen.
Jammer als ik het vergelijk met wiggle en bike-discount.
Als ik dus kan kiezen bestel ik dus eerder bij winkel die makkelijker/goedkoper is met garantie.
(en wiggle en bike-discount doen eventueel price match met mantel, dus aanschafprijs is gelijk dan)

(Even los van het feit of ze volgens de wet de kosten moeten vergoeden?)