Wielerseizoen 2012
-
- Forum-lid
Was mooi ja, ga zo dadelijk nog even kijken. Zo zie je maar; de ronde van Trentino! De gemiddelde tour-etappe kijk ik geen 2 maal..
Toch best een aantrekkelijke etappekoers, die Giro del Trentino. Eerst een ploegentijdrit en vervolgens 3 lastige etappes van ±165km met finish bergop. Bovendien reden ze vanmiddag naar de Passo Pordoi in een sneeuwwit decor. Ook mooi...
Interessant om te lezen: http://www.telegraaf.nl/telesport/colum ... iel__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kop, spijker, BAM!
Kop, spijker, BAM!
I Am SpeCiAliZed
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dramatisch slecht stuk, maar goed het was niet anders te verwachten. Het afkraken van Rabobank lijkt een persoonlijke hobby van Kerckhoffs te zijn.
Rabobank heeft er voor gekozen om de ploeg zo Nederlands mogelijk te maken. Vergelijk het aantal Nederlanders bij Rabobank in de opstelling maar eens met een willekeurige wedstrijd bij Vacansoleil of bij Argos. Dat heb je het dus ook maar te doen met de kwaliteiten van je Nederlandse renners op 't moment. Als iemand de verwachting had dat Rabobank wel even 1 van de klassiekers van afgelopen week zou winnen dan was dat wel erg hoopvol en weinig op de reailiteit berust. Rabobank staat 9e in de WT op dit moment (ter vergelijking: VAC 13e), zo dramatisch slecht rijden ze dus helemaal niet.
Z'n opmerkingen over de Hel van Mergelland zijn helemaal zwak. Het is een onbelangrijke koers, Rabo start niet met een sterke ploeg, Matthews heeft geen zin meer om te sprinten toen het niet voor de overwinning was (kan hem geen ongelijk geven)...
Ik zeg niet dat het niet beter kan. Maar dit afkraken slaat helemaal nergens op met deze 'argumenten'.
Rabobank heeft er voor gekozen om de ploeg zo Nederlands mogelijk te maken. Vergelijk het aantal Nederlanders bij Rabobank in de opstelling maar eens met een willekeurige wedstrijd bij Vacansoleil of bij Argos. Dat heb je het dus ook maar te doen met de kwaliteiten van je Nederlandse renners op 't moment. Als iemand de verwachting had dat Rabobank wel even 1 van de klassiekers van afgelopen week zou winnen dan was dat wel erg hoopvol en weinig op de reailiteit berust. Rabobank staat 9e in de WT op dit moment (ter vergelijking: VAC 13e), zo dramatisch slecht rijden ze dus helemaal niet.
Z'n opmerkingen over de Hel van Mergelland zijn helemaal zwak. Het is een onbelangrijke koers, Rabo start niet met een sterke ploeg, Matthews heeft geen zin meer om te sprinten toen het niet voor de overwinning was (kan hem geen ongelijk geven)...
Ik zeg niet dat het niet beter kan. Maar dit afkraken slaat helemaal nergens op met deze 'argumenten'.
Zijn constatering dat Rabobank middenmoot is geworden lijkt me feitelijk gezien wel juist.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De reden is legitiem, de argumenten dubieus. Maar zeg zelf, heb jij (amcf) het gevoel dat het echte vuur brandt bij Rabo?
Het verhaal over het gebrek aan zelfreflectie kan ik volledig volgen; bijna altijd is de reactie "we zien een lichtpuntje/verbetering/goed individueel". Om een of andere reden komt het gewoon niet over.
Het rijden van Mollema deze week is gewoon goed, niets op af te dingen. Maar verder zie je werkelijk niemand van de ploeg. Is hij dan echt de enige goede renner op dit moment bij Rabo? 9e plaats op de Wt ranking geeft idd aan dat je gewoon een middenmotor bent, onderaan het linker rijtje.
Hopen dat het straks in de Giro beter gaat; als Bos en Renshaw elkaar goed leren te verstaan kunnen ze in elk geval serieus mee doen in de sprints.
Het verhaal over het gebrek aan zelfreflectie kan ik volledig volgen; bijna altijd is de reactie "we zien een lichtpuntje/verbetering/goed individueel". Om een of andere reden komt het gewoon niet over.
Het rijden van Mollema deze week is gewoon goed, niets op af te dingen. Maar verder zie je werkelijk niemand van de ploeg. Is hij dan echt de enige goede renner op dit moment bij Rabo? 9e plaats op de Wt ranking geeft idd aan dat je gewoon een middenmotor bent, onderaan het linker rijtje.
Hopen dat het straks in de Giro beter gaat; als Bos en Renshaw elkaar goed leren te verstaan kunnen ze in elk geval serieus mee doen in de sprints.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar dat ploegen als BMC en Radioshack precies voor Rabobank staan vind ik persoonlijk een stuk opvallender. Bij BMC zijn Evans, Hushovd en Gilbert alle 3 een stuk minder dan vorig voorjaar. Bij Leopard is het voorjaar ook volledig mislukt, dat zijn ploegen die een stuk meer renners hebben dan Rabobank waarvan je 't mag verwachten.
Dat Rabobank een middenmotor is ben ik het overigens volledig mee eens. Maar dat zijn ze eigenlijk altijd al? Ze hebben zo nu en dan uitschieters, in het verleden was dat Boogerd in de klassiekers, met Menchov hebben ze ook een aantal mooie overwinningen gepakt. Maar het was lang niet altijd feest.
Dat Rabobank een middenmotor is ben ik het overigens volledig mee eens. Maar dat zijn ze eigenlijk altijd al? Ze hebben zo nu en dan uitschieters, in het verleden was dat Boogerd in de klassiekers, met Menchov hebben ze ook een aantal mooie overwinningen gepakt. Maar het was lang niet altijd feest.
- Superstick
- Forum-lid
Rabobank is toch nooit een topploeg geweest? Inderdaad wat amclassic-fan al zegt, er waren af en toe uitschieters.
Ik hoop dat er weer eens een goede Nederlandse sprinter opstaat. Of gaat Theo Bos nog groeien?
Ik hoop dat er weer eens een goede Nederlandse sprinter opstaat. Of gaat Theo Bos nog groeien?
Als men kritiek meteen als afkraken ziet, dan hoeven we al niet meer verder te discussiëren. Ik ben het al enige tijd met hem eens, de bezem moet door die ploeg vnl op ploegleider en manager gebied. Die mannen kunnen wel fietsen, maar het komt er niet uit.amclassic-fan schreef:Dramatisch slecht stuk, maar goed het was niet anders te verwachten. Het afkraken van Rabobank lijkt een persoonlijke hobby van Kerckhoffs te zijn.
Laat dit dan ook eens doordringen tot de NL pers, dan hoeven ze ze niet meteen favorieten rollen toe te bedelen. Als je veel mensen moet geloven wint Geesink dit jaar de Tour (weer). En men kan wel kiezen voor een zo Nederlands mogelijke ploeg, maar bereik je er iets mee? En als je dat dan wil doen maak het dan 100% NL en haal niet dure buitenlanders binnen. Keuzes maken kan moeilijk zijn, maar maak ze dan.amclassic-fan schreef:Rabobank heeft er voor gekozen om de ploeg zo Nederlands mogelijk te maken. Vergelijk het aantal Nederlanders bij Rabobank in de opstelling maar eens met een willekeurige wedstrijd bij Vacansoleil of bij Argos. Dat heb je het dus ook maar te doen met de kwaliteiten van je Nederlandse renners op 't moment. Als iemand de verwachting had dat Rabobank wel even 1 van de klassiekers van afgelopen week zou winnen dan was dat wel erg hoopvol en weinig op de reailiteit berust. Rabobank staat 9e in de WT op dit moment (ter vergelijking: VAC 13e), zo dramatisch slecht rijden ze dus helemaal niet.
Waarom start de Rabo dan in legio onbelangrijke wedstrijden? En als je met een wedstrijd meedoet, moet je doel altijd winnen zijn. Dat de Rabo bij de Hel niets maakte kwam puur door de dramatische tactiek waar ze ondertussen patent op hebben.amclassic-fan schreef:Z'n opmerkingen over de Hel van Mergelland zijn helemaal zwak. Het is een onbelangrijke koers, Rabo start niet met een sterke ploeg, Matthews heeft geen zin meer om te sprinten toen het niet voor de overwinning was (kan hem geen ongelijk geven)...
I Am SpeCiAliZed
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja, als je niets begrijpt van wielrennen moet je misschien ook geen commentaar op tactiek en dergelijke leveren. Als je in iedere wedstrijd wilt winnen dan ben je in maart opgebrand. Je hebt gewoon wedstrijd km's nodig om in vorm te komen.roeieber schreef: Waarom start de Rabo dan in legio onbelangrijke wedstrijden? En als je met een wedstrijd meedoet, moet je doel altijd winnen zijn.
Hoe doet een voetbalteam dat dan? Oh, die hebben meerdere spelers...zo werkt het bij wielrennen ook, of wist je dat niet.amclassic-fan schreef:Tja, als je niets begrijpt van wielrennen moet je misschien ook geen commentaar op tactiek en dergelijke leveren. Als je in iedere wedstrijd wilt winnen dan ben je in maart opgebrand. Je hebt gewoon wedstrijd km's nodig om in vorm te komen.roeieber schreef: Waarom start de Rabo dan in legio onbelangrijke wedstrijden? En als je met een wedstrijd meedoet, moet je doel altijd winnen zijn.
Ik begrijp volgens jou misschien niets van wielrennen, ik weet wel wat een sportmentaliteit is. Winnen, winnen, winnen! Anders niet aan beginnen.
En dan kun je misschien beter wat "onbelangrijke" wedstrijden voor eigen publiek winnen, dan in het buitenland niets te maken om te concluderen: "zo slecht ging het niet" Pfffff
I Am SpeCiAliZed