Retro / oudere fietsen
Kijk met die antwoorden kan ik wat.
Als er weer wat tijd over is zal ik eens een beginnetje maken met poetsen van het frame,hij ziet er zeker nog goed uit inl de stickers dat vond ik zelf ook al.
Heb vandaag op de zaak nog effies gekeken en de complete groep die erop zit is shimano 600 op de voorderrailleur na die is van campa verder heeft ie een 3bbb stuurpen,gipiemme zadelpen en mavic G40? velgen.
Wat zou zo'n gazelle formula ongeveer waard zijn mocht ik hem weg doen want dan zou ik liever aan zo'n ''rommelframe'' waar bv mtb/cross banden in passen gaan rommelen?
Als er weer wat tijd over is zal ik eens een beginnetje maken met poetsen van het frame,hij ziet er zeker nog goed uit inl de stickers dat vond ik zelf ook al.
Heb vandaag op de zaak nog effies gekeken en de complete groep die erop zit is shimano 600 op de voorderrailleur na die is van campa verder heeft ie een 3bbb stuurpen,gipiemme zadelpen en mavic G40? velgen.
Wat zou zo'n gazelle formula ongeveer waard zijn mocht ik hem weg doen want dan zou ik liever aan zo'n ''rommelframe'' waar bv mtb/cross banden in passen gaan rommelen?
Gr Marcel
Ik zie wel spullen uit 2 verschillende 600 groepen, 6207 (1984-1987) en 6400 (1988-1992). Het zou kunnen dat deze fiets uit de periode komt dat alle twee deze groepen verkrijgbaar waren, dat zou dan 1988 of iets later zijn.
Of hij is van de de periode van de 6207 groep en is later geupgrade naar geindexeerd schakelen. Dit lijkt mij eigenlijk aannemelijker omdat van de 6207 groep ook SIS variant was, de 6208 groep. Maar hier kun je nooit zeker van zijn omdat er nog al wat gerommeld werd met de verschillende groepen in de jaren 80. We zullen het maar op midden tot late jaren 80 houden.
De waarde van de Gazelle is moeilijk te bepalen en helemaal zonder duidelijke foto's met goed licht (die wil ik ook wel van de Colnago zien ).
Vast staat wel dat er steeds meer interesse is voor zo'n stukje Hollands glorie, en niet alleen in Nederland...
Of hij is van de de periode van de 6207 groep en is later geupgrade naar geindexeerd schakelen. Dit lijkt mij eigenlijk aannemelijker omdat van de 6207 groep ook SIS variant was, de 6208 groep. Maar hier kun je nooit zeker van zijn omdat er nog al wat gerommeld werd met de verschillende groepen in de jaren 80. We zullen het maar op midden tot late jaren 80 houden.
De waarde van de Gazelle is moeilijk te bepalen en helemaal zonder duidelijke foto's met goed licht (die wil ik ook wel van de Colnago zien ).
Vast staat wel dat er steeds meer interesse is voor zo'n stukje Hollands glorie, en niet alleen in Nederland...
Campagnolo Ultra Dork
Bij een Formula ligt het er wel een beetje aan welke het is. Je had racers, crossers, Reynolds 501 en 531 ...
D'r zit een hoop kennis hier ik zie alleen dat er wat van shimano en wat van campagnolo opzit
Had vandaag wat tijd over op de zaak en heb op een aantal plekken een doekje over het frame gehaald en er zitten overal scheurtjes in de lak de stickers zijn nog wel goed.
Als ik er volgende week aan denk zal ik wat betere foto's maken en dan van alle 2 de frames.
Had vandaag wat tijd over op de zaak en heb op een aantal plekken een doekje over het frame gehaald en er zitten overal scheurtjes in de lak de stickers zijn nog wel goed.
Als ik er volgende week aan denk zal ik wat betere foto's maken en dan van alle 2 de frames.
Gr Marcel
Deze Gazelle voor 3 tientjes op marktplaats gekocht, afgebouwd, opnieuw laten spuiten en weer in elkaar laten zetten. Dit is hem uiteindelijk geworden, met schitterend bijpassend zadel (ben erg aan een SLR gehecht en deze kon ik voor een prikje op de kop tikken)
Dit was de kleur eerst (van de Tour de 'l Avenir):
Nu:
Dit was de kleur eerst (van de Tour de 'l Avenir):
Nu:
-
- Forum-lid
't lijkt wel of die vork een klap heeft gehad. Wel een nette fiets hoor, GVR?
Ik heb een Chesini van midden jaren 80 laten overspuiten (foto is beetje matig, zal zorgen voor een betere). Als iemand toevallig nog goede Dura Ace EX/7200 remrubbers verkoopt voor max 30 euro, laat het weten, ik ben geinteresseerd.
Laatst gewijzigd door Derjan01 op 24 feb 2013 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Die beurs is inderdaad tof! Ik zal morgen nog even in het magazijn kijken, denk dat ik nog wel een paar heb.
M'n kwijlbakje is vol ...
Lolol, het mijne ook.farelli schreef:M'n kwijlbakje is vol ...
Hoe jullie die oude fietsen toch zo in perfecte staat terug weten te krijgen. Ik durf mijn oude barrels niet eens te posten hier.
Veni. Vidi. Fietsie.
Mooi. Ik zie er naar uit.chrissiewizzie schreef:In jouw hometown te bezichtigen, soms ook in het wild