Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

pufpuf
Forum-lid

pufpuf 12 jun 2011 22:30

Ik vond het zo apart dat plotseling het volgende zinnetje erbij gezet was.
Activation keys of above countries are all included.
Stond er eerst echt niet bij.
Je hebt inderdaad een punt Leo met het ook oke zijn van de osm kaarten.
En nu Gede ook al een tevreden gebruiker is<waar heb je hem gekocht?>.
Moet ik er ook maar aan geloven.

gede
Forum-lid

gede 12 jun 2011 22:35

Ik kocht hem voor 199 euro (zonder hartslagmeter, want die heb ik al één van Suunto) bij collishop.be. Er zitten trouwens ook de OSM kaarten op voor zover ik kan zien, maar tot hiertoe zie ik daar echt niet het grote nadeel van. Alle wegen blijken er zowat op te staan...

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 12 jun 2011 23:47

leocuypers schreef:Volgens de website (forum) van Bryton krijg je voor die €69 maar 1 land, dus niet heel europa
elk ander land zal je moeten betalen (staat er slecht uitgelegd, ik dacht ook eerst heel europa te kunnen bestellen)

http://www.brytongps.com/forum/bryton-p ... region-map" onclick="window.open(this.href);return false;

voor mij voldoet OSM overigens prima, gewoon een land kaart voor je neus met de route erop, kaart heeft voldoende details.
Als je dat topic goed gelezen had, had je geweten dat wat je hier beweerd niet waar is. Ik heb daar een reactie geplaatst waarin het antwoord van Bryton op de vraag hoe het zat met die kaarten. Hierbij het antwoord van Bryton:

If you purchase the SD card for European HD map at €69, you do not need to activate it because it will be activated for all European countries before delivery. In the other words, you will have Netherland map, Belgium map and German map etc. No need to extra pay for activation key for every European countries

Duidelijk is dus dat als je de SD kaart EU koopt, je heel Europa voor €69 krijgt. Koop je de Rider 50 nu in de winkel/webshop (ik zie prijzen van de HD versie van rond de €230, zonder cadans/hartslag), dan krijg je inderdaad maar één land naar keuze om gratis te activeren. Ik weet niet hoe het dan gaat als je andere landen wilt activeren. Daarin is Bryton heel erg onduidelijk. Inmiddels is wel de tekst in de Eshop aangepast. Hier staat nu ook duidelijk dat, wanneer je de SD kaart koopt alle landen die op de kaart staan reeds zijn geactiveerd.

Ik wacht zelf nog even met het aanschaffen van de SD kaart EU, om eerst wat reacties af te wachten van mensen die de HD kaarten gebruiken. Wel vind ik dat de prijs van de HD kaarten zeer redelijk zijn, zeker gezien de belachelijke prijzen die Garmin voor z'n kaarten vraagt.

Het forum waar je naar verwijst is trouwens niet van Bryton zelf, maar is een Zuid Afrikaans forum dat over Bryton gaat.

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 13 jun 2011 09:23

Heb de Bryton 50 nu ook in Frankrijk gebruikt. Werkt perfect, maar tijdens Alpe D'huzes gemerkt dat het accugebruik in de allerlaagste helderheidsstand beperkt is tot 12 uur. Helaas kon ik daardoor niet alle 6 beklimmingen meten.

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 13 jun 2011 12:53

alliance_0 schreef:
leocuypers schreef:Volgens de website (forum) van Bryton krijg je voor die €69 maar 1 land, dus niet heel europa
elk ander land zal je moeten betalen (staat er slecht uitgelegd, ik dacht ook eerst heel europa te kunnen bestellen)

http://www.brytongps.com/forum/bryton-p ... region-map" onclick="window.open(this.href);return false;

voor mij voldoet OSM overigens prima, gewoon een land kaart voor je neus met de route erop, kaart heeft voldoende details.
Als je dat topic goed gelezen had, had je geweten dat wat je hier beweerd niet waar is. Ik heb daar een reactie geplaatst waarin het antwoord van Bryton op de vraag hoe het zat met die kaarten. Hierbij het antwoord van Bryton:

If you purchase the SD card for European HD map at €69, you do not need to activate it because it will be activated for all European countries before delivery. In the other words, you will have Netherland map, Belgium map and German map etc. No need to extra pay for activation key for every European countries

Duidelijk is dus dat als je de SD kaart EU koopt, je heel Europa voor €69 krijgt. Koop je de Rider 50 nu in de winkel/webshop (ik zie prijzen van de HD versie van rond de €230, zonder cadans/hartslag), dan krijg je inderdaad maar één land naar keuze om gratis te activeren. Ik weet niet hoe het dan gaat als je andere landen wilt activeren. Daarin is Bryton heel erg onduidelijk. Inmiddels is wel de tekst in de Eshop aangepast. Hier staat nu ook duidelijk dat, wanneer je de SD kaart koopt alle landen die op de kaart staan reeds zijn geactiveerd.

Ik wacht zelf nog even met het aanschaffen van de SD kaart EU, om eerst wat reacties af te wachten van mensen die de HD kaarten gebruiken. Wel vind ik dat de prijs van de HD kaarten zeer redelijk zijn, zeker gezien de belachelijke prijzen die Garmin voor z'n kaarten vraagt.

Het forum waar je naar verwijst is trouwens niet van Bryton zelf, maar is een Zuid Afrikaans forum dat over Bryton gaat.

Als heel europa voor maar € 69 is, dan is dit een heel redelijke prijs. Maar ook ik wil eerst afwachten wat het werkelijke verschil is tussen HD en OSM.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 13 jun 2011 13:34

Verschil voor zover ik nu begrijp:

Verder inzoomen (beter zicht op de kaarten tijdens het fietsen, straatnamen).
Navigeren op adres (volgens mij alleen binnen 6 km van de plaatst waar je je bevindt).
Navigeren middels aanwijzingen over de te rijden richting.

Mogelijk dat dit lijstje kan worden aangevuld door mensen die zijn overgestapt naar de HD kaarten en meer voordelen (of misschien wel nadelen) kunnen melden.

sumarcity
Forum-lid

sumarcity 14 jun 2011 16:36

Vandaag voor de 2e keer een vastloper gehad met een vooraf geprogrammeerde route. Begint nu wel vervelend te worden.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 14 jun 2011 16:40

Is het mogelijk een voorgeprogrammeerde route op een ander punt te starten, dus daadwerkelijk een ander start en eindpunt bepalen? Ik heb laatste een voorgeprogrammeerd rondje gefietst, maar kwam halverwege over de originele start/finish en verloor daardoor het vervolg van de route.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 14 jun 2011 21:45

Dat laatste heb ik ook regelmatig. Als ik bijv een route plan vanaf mijn huis moet ik er rekening mee houden dat start en finish niet te dicht bij elkaar liggen en dat je bij het begin niet over het eindpunt rijdt, anders raakt het apparaat in de war. Ik had het vandaag nog. Je begint je route en krijgt na een aantal meters het bericht dat je het eindpunt hebt bereikt. Ik heb de opname even gestopt en de route een stukje verder weer geladen, daarna geen problemen meer. Vastlopers heb ik echter nog nooit gehad.

rinke
Forum-lid

rinke 17 jun 2011 10:16

Gisteren de HD kaarten geinstalleerd. Je kan direct alle kaarten op de SD kaart activeren (dus zonder extra kosten). Je hebt dus voor 69 euro heel europa + zuid afrika in HD formaat.
Inzoomen lukt nu tot op huisniveau en ik kan nu adressen invoeren waarna mijn Bryton de optimale route (voor fietsen) uitrekenend. Daarbij geeft hij automatisch aan wanneer ik moet afslaan.
In mijn ogen dus de 69 euro dubbel en dwars waard! Met deze upgrade heb je dus voor +/- 300 euro een compleet pakket wat de strijd met Garmin zeker aankan!

xoun
Forum-lid

xoun 17 jun 2011 12:37

Aangezien ik ook in het buitenland wil fietsen en ik het ook een beetje link vind om steeds mij dure telefoon te gebruiken heb ik ook de Bryton gekocht. Zeker omdat hij net zo duur was als de Garmin 500 waar ik naar keek, maar voor mij beter voldoet dan de 750. Zit nu al wel 10 dagen te wachten dus ik hoop dat de postbode snel de weg uit Israel weet te vinden (dank aan sumarcity voor de tip).

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 17 jun 2011 13:50

rinke schreef:Gisteren de HD kaarten geinstalleerd. Je kan direct alle kaarten op de SD kaart activeren (dus zonder extra kosten). Je hebt dus voor 69 euro heel europa + zuid afrika in HD formaat.
Inzoomen lukt nu tot op huisniveau en ik kan nu adressen invoeren waarna mijn Bryton de optimale route (voor fietsen) uitrekenend. Daarbij geeft hij automatisch aan wanneer ik moet afslaan.
In mijn ogen dus de 69 euro dubbel en dwars waard! Met deze upgrade heb je dus voor +/- 300 euro een compleet pakket wat de strijd met Garmin zeker aankan!

Zou je eens een foto kunnen maken hoe de HD kaarten eruit zien?
Er is weining van te vinden op internet, bedankt

Plaats reactie