Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 03 jul 2013 09:35

Even iets anders... Weet iemand of de etappe van vandaag ergens vanaf de start live te zien is? Zo ja, waar?

Ik vermoed van niet, maar wellicht is er een of andere obscure stream die dit toch uitzendt.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2013 09:43

@amcf: VS schaal ik persoonlijk lager in dan Belkin, dus verwachting ligt ook lager. Die overwinningen die je noemt zijn uiteraard leuk, maar zodra het op de echte klassiekers en rondes aankomt is het weer niks. Ik kan gewoon niet geloven dat een Boom of Mollema niet beter kan dan dit. En wat gewoon mij persoonlijk mateloos irriteert is die enorme stroom positieve berichten die er elke keer weer worden uitgestuurd (heb belkin maar verwijderd op twitter), daar waar een VS veel rustiger is bijv. En by the way; VS deed het met de ttt wel beter, terwijl het belang voor belkin groter was (GC Mollema).
Less is bore

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 03 jul 2013 10:12

stevendbr schreef:Even iets anders... Weet iemand of de etappe van vandaag ergens vanaf de start live te zien is? Zo ja, waar?

Ik vermoed van niet, maar wellicht is er een of andere obscure stream die dit toch uitzendt.
Als het ergens te zien is, dan hier: http://www.procyclinglive.com/livestream/#

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 jul 2013 10:12

Je belang kan wel groter zijn, maar als je team slechter is voor de tijdrit vind ik het niet zo vreemd. Belkin heeft Boom mee en VS heeft Westra, De Gendt en een hardrijder als Flecha.

Misschien heeft Belkin tactisch een fout gemaakt door bij de samenstelling van het team de TTT minder zwaar te laten wegen, maar daar kan je eigenlijk pas echt iets zinnigs over zeggen aan het einde van de tour. Voor nu denk ik dat ze met hun beste TTT team in de best mogelijke vorm max 10 seconden sneller waren gereden en dan zou het op de streep alleen zuur zijn wanneer Mollema aan het einde 10 seconden te kort zou komen voor de eerste of derde plek en dat zie ik allemaal nog niet zo snel gebeuren.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 jul 2013 10:21

Ik stoor me aan Belkin rijders als ze roepen dat ze een goede ploegentijdrit hebben gereden. Je kan weliswaar alles gegeven hebben, en dat is natuurlijk goed, maar dat neemt niet weg dat Mollema veel tijd verliest. Hetzelfde kan je roepen over BMC. Zeer teleurstellende tijdrit. Saxo Bank heeft het daarentegen goed gedaan.
Dat Geesink roept dat hij bewust de bus opzocht in de rit naar Calvi, kan ik niet geloven. Je gaat daar gewoon niet uit weelde zitten. Als je je wilt sparen wordt je niet op 9 minuten gereden, maar peddel je gewoon achterin mee met het eerste peloton. Kortom; wees dan eerlijk en zeg dat je een mindere dag hebt, maar dat dit op zich niet zo erg was omdat je niet voor het klassement rijdt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 jul 2013 10:28

boswielrenner schreef: Dat Geesink roept dat hij bewust de bus opzocht in de rit naar Calvi, kan ik niet geloven. Je gaat daar gewoon niet uit weelde zitten. Als je je wilt sparen wordt je niet op 9 minuten gereden, maar peddel je gewoon achterin mee met het eerste peloton. Kortom; wees dan eerlijk en zeg dat je een mindere dag hebt, maar dat dit op zich niet zo erg was omdat je niet voor het klassement rijdt.
Heeft Rasmussen het zo ook niet 1 of 2 tours gedaan om daarna een rit en de bollen te winnen? Het is (ik hoop) dus niet onmogelijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2013 10:30

rasmussen, goed voorbeeld :D :D
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 jul 2013 10:53

Die voelde ik natuurlijk al aankomen :D Even los van wat hij gebruikte om die overwinningen binnen te halen gaat het om tactische methode :)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 03 jul 2013 10:57

Gesink kan het gewoon ook nooit goed doen, he. Als hij voor het klassement gaat wordt hij afgefakkeld, want 10e worden daar heb je toch niets aan... Hij zou voor etappe-overwinningen moeten gaan. Dan verliest hij nu bewust tijd om voor een etappe-overwinning te kunnen gaan en is het weer niet goed! Overigens rijdt hij natuurlijk ook nog steeds met een gekneusde rib rond....

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 jul 2013 11:01

Gesink gaat niet voor het klassement, waarom zou hij dan geen tijd mogen verliezen. Het is zelfs verstandig om zo voor later in de tour ruimte te creeren voor een ontsnapping. Als hij er nu aan blijft hangen (en kort staat in het klassement), dan zullen klassementsrenners hem zeker geen ruimte geven. Uiteraard is deze tactiek geen garantie voor succes, maar ja door enkel aan te klampen win je zeker geen rit.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 jul 2013 11:02

ever schreef:Gesink kan het gewoon ook nooit goed doen, he. Als hij voor het klassement gaat wordt hij afgefakkeld, want 10e worden daar heb je toch niets aan... Hij zou voor etappe-overwinningen moeten gaan. Dan verliest hij nu bewust tijd om voor een etappe-overwinning te kunnen gaan en is het weer niet goed! Overigens rijdt hij natuurlijk ook nog steeds met een gekneusde rib rond....
Precies, lijkt er idd op of Gesink het in de ogen van sommigen nooit goed kan doen. Beste stuurlui die aan wal staan...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 03 jul 2013 11:06

ever schreef:Overigens rijdt hij natuurlijk ook nog steeds met een gekneusde rib rond....
Gekneusde rib? Dat heb ik even gemist, in welke rit is hij dan gevallen?

Plaats reactie