Agressie in het verkeer
Misschien iemand die niet bekend is ter plaatse en een bepaalde locatie zocht en daarom langzaam rijdt? Niet elke keer als je wordt afgesneden is pure fietsershaat. Misschien was hij gewoon te druk met de weg zoeken, en heeft hij je daardoor net even gemist.
Als het een echte fietsershater was geweest, had hij je ook niet via de linkerbaan ingehaald, maar was dan wrs vlak langs je heen gereden.
Als het een echte fietsershater was geweest, had hij je ook niet via de linkerbaan ingehaald, maar was dan wrs vlak langs je heen gereden.
Woensdag een idioot van PostNL in zo'n bestelwagentje......
Hij rijdt me op een dijk nabij Leerdam tegemoet en gaat 15 meter voor me ineens ff spookrijden mijn kant op - om zogenaamd af te slaan. Ik was blij dat er een dijkweg naar beneden aankwam aan mijn kant, kon 'm mooi ontwijken. "Ik had m'n knipperlicht toch aan" was zijn argument. Ja, leuk, NADAT je van richting verandert bent.... En knipperlicht of niet, deze incompente PostNL-er had me gewoon voorrang moeten geven. Rijbewijs afpakken van dat soort maloten.
Hij rijdt me op een dijk nabij Leerdam tegemoet en gaat 15 meter voor me ineens ff spookrijden mijn kant op - om zogenaamd af te slaan. Ik was blij dat er een dijkweg naar beneden aankwam aan mijn kant, kon 'm mooi ontwijken. "Ik had m'n knipperlicht toch aan" was zijn argument. Ja, leuk, NADAT je van richting verandert bent.... En knipperlicht of niet, deze incompente PostNL-er had me gewoon voorrang moeten geven. Rijbewijs afpakken van dat soort maloten.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Heeft je nooit gezien joh.gamiel schreef:Woensdag een idioot van PostNL in zo'n bestelwagentje......
Gokje, in wekelijkheid was hij bezig met:
1. Zijn telefoon
2. GPS
3. Zijn bestellinglijstje
Knappe automobilist als hij het voor elkaar krijgt de schuld bij jou te krijgen.TumTumTum schreef:Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de bedoeling was mij expres achter op de auto te laten knallen en dat het dan sort of ook nog mijn schuld was dan.
Hij had me wel gezien want hij haalde me eerst in, hij reed ook vlak langs, linkerbaan is betrekkelijk, weg was niet zo heel breed.tieky schreef: Als het een echte fietsershater was geweest, had hij je ook niet via de linkerbaan ingehaald, maar was dan wrs vlak langs je heen gereden.
En kenteken, ja goeie. Ik had me voorgenomen om dat te noteren in zo'n geval, maar in de praktijk ben je op zo'n moment toch met iets anders bezig en schiet het nummerbord lezen er even bij in.
Veni. Vidi. Fietsie.
Je kunt toch niks met een nummerbord, de politie zegt dan dat er ten eerste niets te bewijzen valt, en dat het ten tweede geen ernstig genoeg feit is om er iets aan te doen.TumTumTum schreef:Hij had me wel gezien want hij haalde me eerst in, hij reed ook vlak langs, linkerbaan is betrekkelijk, weg was niet zo heel breed.tieky schreef: Als het een echte fietsershater was geweest, had hij je ook niet via de linkerbaan ingehaald, maar was dan wrs vlak langs je heen gereden.
En kenteken, ja goeie. Ik had me voorgenomen om dat te noteren in zo'n geval, maar in de praktijk ben je op zo'n moment toch met iets anders bezig en schiet het nummerbord lezen er even bij in.
Dat doen ze hier in het buitengebied ook regelmatig, hoeven ze de auto niet uit om iets in de brievenbus (staan langs de kant van de weg) te stoppen. Vind het persoonlijk niet zo'n strakke actie om eerlijk te zijn.gamiel schreef:Woensdag een idioot van PostNL in zo'n bestelwagentje......
Hij rijdt me op een dijk nabij Leerdam tegemoet en gaat 15 meter voor me ineens ff spookrijden mijn kant op
-
- Forum-lid HC
Zie je wel vaker, het liefst gooien ze de post vanuit hun auto in de bus.
En wat betreft TPG, als je ziet wat dat bedrijf betaald en hoe er met het personeel wordt omgegaan kun je langzamerhand wel de conclusie trekken (hoe triest ook) dat het personeel minimaal flink gestresst is maar dat de baan ook niet het meest snuggere en met veel verkeersinzicht gezegende personeel aan zal trekken (dat zat er wel maar alles wat nog enigszins een kans op de arbeidsmarkt had is logischerwijs inmiddels wel vertrokken).
Reden temeer om vervoer met tpg (en andere bestelbedrijven) met extra voorzichtigheid te benaderen.
En wat dat achterop de bus knallen, hij is een sterke verkeersdeelnemer: al is het jouw fout, de Nederlandse wet laat hem altijd nog voor minimaal 50% van de schade opdraaien.
En wat betreft TPG, als je ziet wat dat bedrijf betaald en hoe er met het personeel wordt omgegaan kun je langzamerhand wel de conclusie trekken (hoe triest ook) dat het personeel minimaal flink gestresst is maar dat de baan ook niet het meest snuggere en met veel verkeersinzicht gezegende personeel aan zal trekken (dat zat er wel maar alles wat nog enigszins een kans op de arbeidsmarkt had is logischerwijs inmiddels wel vertrokken).
Reden temeer om vervoer met tpg (en andere bestelbedrijven) met extra voorzichtigheid te benaderen.
En wat dat achterop de bus knallen, hij is een sterke verkeersdeelnemer: al is het jouw fout, de Nederlandse wet laat hem altijd nog voor minimaal 50% van de schade opdraaien.
-
- Forum-lid HC
Inderdaad, paar keer met mijn auto gehad, hier in de wijk is een onoverzichtelijke bocht met parkeerplaatsen, al een aantal keren gehad dat er zo, n mafkees met een circuit snelheid door een woonwijk vliegt en als je rustig uit je parkeer haventje komt compleet door het lint gaat.sharkman113 schreef: Reden temeer om vervoer met tpg (en andere bestelbedrijven) met extra voorzichtigheid te benaderen.
en.
Ik tijd geleden ook aanvaring gehad met postNL figuur, bij ameide.gamiel schreef:Woensdag een idioot van PostNL in zo'n bestelwagentje......
Ik ga daar de dijk op een stadsbus verleent mij voorrang, ik fiets door, begint de buschauffeur druk te gebaren.
Dus daardoor gealameerd rem ik al wat af, komt er zo'n idioot vol om de bus heen.
Doordat ik al langzamer reedt kwam ik inplaats voor zijn busje gelukkig in de zijkant van zijn busje terecht en kon ik enigsinds overeind blijven.
Hier inde omgeving rijden er heel veel en 90% rijdt als idioten, niet allemaal maar grootste gedeelte wel.
Ik rijdt zelf op de een tank/vacuumwagen maar als je dan ziet wat die idioten uithalen, begin je op een gegeven moment toch steeds meer het idee te krijgen van om voortaan als ze weer wat uithalen maar is niet te remmen, maar doordat ik zelf van mening ben dat je als chauffeur/automobilist/koerier de professienele weggebruiker bezig bent, je ook als een prof dient te gedragen.
Al kan iedereen een fout maken.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace