Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wind Cycleworks

burnds
Forum-lid

burnds 19 mei 2014 09:47

Heel mooi, sta echt versteld van het vakmanschap. Heel veel fietsplezier en geniet van de bewonderende blikken onderweg!

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 19 mei 2014 22:44

Prachtig, respect!

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 20 mei 2014 01:25

Bart.olo.velo!

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 21 mei 2014 11:17

DEEL 16: Het vervolg …

De bouw van deze fiets heeft voor mij nog maar eens bevestigd dat het bouwen van fietsen en fietsframes iets is wat me goed ligt en wat ik erg graag doe. Het smaakt duidelijk naar meer. Omdat mijn carrière als wetenschappelijk onderzoeker op een dood spoor is gekomen qua werkgelegenheid en motivatie heb ik nu het plan opgevat om mijn framebouwerij door te ontwikkelen met als doel dit in de toekomstig beroepsmatig te gaan doen.

Om de technische kant van dit verhaal verder te ontwikkelen, meer ervaring op te doen en een ‘frame-portfolio’ op te bouwen wil ik de komende tijd graag nog een aantal frames/fietsen bouwen. Ik heb al een paar bestellingen staan om me de komende paar maanden mee bezig te houden, maar later dit jaar heb ik nog ruimte voor een paar frames/fietsen.

Gezien de vele enthousiaste reacties hier op ’t forum wil ik hierbij eens informeren of er hier fietsers (m/v) zijn die er interesse in hebben een frame/fiets voor zichzelf te laten bouwen en daarop als ‘testrijder’ te fungeren.
Het gaat daarbij dus om een fillet-brazed stalen frame (zoals mijn eigen frame hierboven). Geometrie, rijgedrag, etc. kunnen op jouw lichaam, rijstijl en wensen worden afgestemd. Verschillende soorten fietsen zijn mogelijk (racer, MTB, crosser, tijdrit, vakantie, woonwerk, etc.). Ik zoek vooral wat meer ervaren fietsers die zelf al een goed idee hebben wat ze willen en/of nodig hebben en die naderhand ook bruikbare feedback kunnen leveren. De bouw zal natuurlijk weer online in woord en beeld kunnen worden gevolgd.

Bij interesse kan je contact met me opnemen dmv een PB. Ik zou het leuk vinden als je naast een toelichting bij de fiets/het frame dat je voor ogen hebt ook wat achtergrondinformatie zou kunnen geven over jezelf als fietser en de reden dat je interesse hebt in een custom stalen frame.

Tenslotte alvast een sneak preview van het frame waar ik ondertussen mee ben begonnen (verslag komt eraan):
Afbeelding

skimons
Forum-lid

skimons 23 mei 2014 09:10

Eindresultaat (fiets) zie ik nu, ziet er erg strak uit! Klasse gedaan. Ik ga je PM sturen voor een frame. Heb een duidelijk idee in mijn hoofd en een uitgewerkte geo.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 23 mei 2014 12:39

Mag ik vragen wat zoiets zou kosten.

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 23 mei 2014 18:25

skimons schreef:... Ik ga je PM sturen voor een frame. Heb een duidelijk idee in mijn hoofd en een uitgewerkte geo.
Ik ben benieuwd!
tom de groot schreef:Mag ik vragen wat zoiets zou kosten.
Dat mag > je hebt een PB.

xytras
Forum-lid

xytras 23 mei 2014 20:24

Kan je me ook een prijsopgave laten geworden?

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 24 mei 2014 21:01

PM komt eraan Bart!
Afbeelding

paul ulrix
Forum-lid

paul ulrix 27 mei 2014 10:04

mooi, strak en sober.

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 06 sep 2014 20:22

Tijd voor een update: Na een kleine 2000 kilometer bevalt mijn fiets nog steeds prima.

Afbeelding

Enige tegenvaller tot nu toe is het feit dat de Archetype velgen na een regenrit helemaal vol water zitten, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij dit soort velgen.

Na dit frame heb ik nog een 29er hardtail MTB voor mezelf gebouwd, waarvan ik hier verslag heb gedaan: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=69449

Afbeelding

En daarna nog een 650b hardtail MTB voor een vriend:

Afbeelding

Na de vakantie ben ik aan de slag gegaan met een racefiets voor Paul (hier op ’t forum beter bekend als Gazelle79).

Een verslag van mijn framebouwactiviteiten en een overzicht van de complete fietsen zijn nu te vinden op mijn website/blog: http://windcycleworks.tumblr.com
en op mijn Flickr pagina: https://www.flickr.com/photos/windcycleworks/

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 sep 2014 09:16

Zit er geen gaatje in bij die H Plus Son velgen zodat het water afgevoerd wordt?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie