Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De bel

Bodhi
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2014 13:14

Bodhi 23 feb 2015 19:22

Gewoon een wiel met een Chris King achternaaf, even de benen stilhouden en de mensen vliegen aan de kant, waarom zou ik dan nog bellen? :D
dat is wel een stuk duurder dan een bel van 4.95 euro :lol:
maar herken het wel
had vroeger een tandem met hugi naaf en die maakte ook een apart geluid als vrijloop
en de mensen gingen inderdaad dan opzij
en mijn theorie over mensen die zeuren dat je geen bel heb is volgens mij zo
zij zijn fout want ze fietsen breed en alleen op de wereld
jij zegt pardon of iets anders dan denken ze ik ben fout maar jij ook (heb je geen bel )
dus dan is het weer 1=1
maar wellicht zit ik er hellemaal naast met deze theorie :oops:
maar ik fiets gewoon met een bel ,gewoon geen zin in dat gezeik
dus aan mij zal het dan niet liggen

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 feb 2015 19:36

jorisb schreef:Gewoon een wiel met een Chris King achternaaf, even de benen stilhouden en de mensen vliegen aan de kant, waarom zou ik dan nog bellen? :D
DT Swiss 240s idem.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 23 feb 2015 20:51

Zorro schreef:Ik heb me sinds enige tijd een nieuwe manier van bellen aangemeten en die werkt perfect.

Zo'n 50-100 meter achter mensen waar ik voorbij wil en die te ruim rijden oid plaats ik een duidelijke 'hoest' alsof er een kriebel in mijn keel zit. Even goed doorhoesten en tot nu toe heeft iedereen het gehoord en reageert er op door aan de kant te gaan.
Dus niks geen nerveuze belletjes of roepen en iedereen blij.
heb vandaag een stukje gefietst maar kon de longen uit mijn donder hoesten.

morgen maar een belletje kopen.... Ughe ughe

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 feb 2015 21:05

Dan zal het mijn indrukkwekkende karkas, breed stuur en brede banden zijn die het kuchen/hoesten wel doen slagen als men eenmaal omkijkt om wat daar nu aangederd komt :mrgreen: ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 feb 2015 22:15

Ik heb twee fietsen waar ik buiten op rijd, een met en een zonder bel. En het maakt niks uit. Mensen die iets te zeiken hebben doen dat toch wel.

Als je niet belt: kan je niet bellen!
Als je wel belt: ja ja, ik hoorde je wel hoor!

En het zijn inderdaad vrijwel altijd de mensen (echtparen) die met zijn tweeën naast elkaar breeduit willen rijden.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 feb 2015 23:38

Zorro schreef:Dan zal het mijn indrukkwekkende karkas, breed stuur en brede banden zijn die het kuchen/hoesten wel doen slagen als men eenmaal omkijkt om wat daar nu aangederd komt :mrgreen: ;)
En anders heb je nog altijd je sabeltje

Afbeelding
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 23 feb 2015 23:55

Hahahahaha
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 25 feb 2015 12:13

Ik heb sinds eind vorig jaar een Genesis Equilibrium Disc 10 en ik heb gemerkt dat even licht de remmen inknijpen ook wel wil helpen.....wat maken die schijfremmen de eerste meters een herrie zeg, je hebt absoluut geen bel meer nodig :D

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 feb 2015 15:11

Ik heb ontdekt dat een bel hebben op de fiets eigenlijk best handig is. Niet om mee te bellen, hoor. Daarvoor gebruik ik hem zelden. Het is meer voor de heb.

Voldoende ruimte creeren om veilig te kunnen inhalen gaat sneller door 'pardon' of 'pas op' te roepen. Of je wiel even laten ratelen. Dat werkt vaak makkelijker dan die ping-ping bel. Ik heb die bel alleen maar voor de heb zodat ik nood situaties kan zeggen dat ik een bel heb.

Ik maak het nog wel eens mee dat ik genoeg ruimte heb om in te halen maar dat mijn voorliggers op het laatste moment toch maar besluiten om naar links of rechts uit te wijken (zonder te kijken uiteraard). Meestal kunnen ze dan op een schrik reactie van mijn kant rekenen en die is doorgaans weinig vriendelijk. En als ze dan gaan zeuren dat ik had moeten bellen en zo dan kan ik tenminste naar de bel wijzen die in nieuwstaat op mijn stuur prijkt. Kijk, ik heb een bel maar ik had de kans niet om hem te gebruiken; ik was allang blij dat ik nog op tijd kon remmen en uitwijken.
Live fast; die young. mijn blog

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 feb 2015 15:35

Het beste van al is natuurlijk gewoon routes kiezen die niet al te zeer worden gefrequenteerd door bejaarden, gezinnen met kinderen en andere recreanten: bespaart een hoop ergernis - èn gevaarlijke situaties.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 25 feb 2015 15:40

jorisb schreef:Gewoon een wiel met een Chris King achternaaf, even de benen stilhouden en de mensen vliegen aan de kant, waarom zou ik dan nog bellen? :D
Valt met mijn Cris King wel mee, die is niet zo luid als ik had verwacht .
Komt misschien nog , ongeveer 400 a 500 km gedraaid.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 feb 2015 18:05

dario schreef:Het beste van al is natuurlijk gewoon routes kiezen die niet al te zeer worden gefrequenteerd door bejaarden, gezinnen met kinderen en andere recreanten: bespaart een hoop ergernis - èn gevaarlijke situaties.
Wijze woorden. :idea:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie