Het probleem is nou juist dat hij instellingen uit een bepaald profiel zelf om zeep helpt!Het gaat als volgt:
In het kruimelspoorprofiel heb ik alleen een niet-routeerbare kaart en dus geen TBT. Je kiest voor je start een bepaald profiel en dat is 1 handeling. Superhandig dus.
Ik heb ook meerdere gebruikersprofielen aangemaak. Mijn "MTB" gebruikersprofiel staat bij Navigatie>routebepaling ingesteld op "directe route". Maar welke rit of GPX ik ook omzet naar koers en start.. waneer de koers gestart is begint hij direct met die irritante routebegeleidingen.
Als ik dan terug ga naar instellingen van mijn "mtb" activiteitenprofiel ga, blijkt dat hij zelf de routebepaling op WEGWIELRENNEN heeft gezet!!
Dus, dan probeer ik tijdens de koers deze instelling terug te zetten op "directe route" of "mountainbiken" maar dit mag allemaal niet baten... Hij voert deze wijzigingen niet door in de koers en je blijft irritante routebepalingen houden.
Het opnieuw starten van de koers betekent het probleem zoals hierboven bespreken opnieuw meemaken.
Ik heb echt alles geprobeerd maar het volgen van enkel een routesteepje op de kaart tijdens het mountainbiken lijkt me gewoon echt onmogelijk met de Edge 1000...
Bij mijn oude Edge 810 werkte dit juist zo perfect, dus ik hoop dat Garmin met een verlossende update gaat komen.