Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 mei 2014 16:44

He? Uran zet aan en Evans haakt af. Dan probeert Evans het even zeer kort hetgeen strand. Dan gaat Roland vervolgens en nadat er eerst niet gebeurd gaat Evans erachter aan. Bizar dat het op kraken lijkt te staan voor sommigen na een bijna vlakke aanloop.

De acceleratie van Uran was wel met de meeste kracht (Roland zag er ook goed uit maar die lieten ze ook lopen) dus Uran gaat wel komen. Hij heeft me gehoord ;) :D

Man, dat harken van Evans ziet er niet uit maar hij houdt zoals altijd toch wel vast als een pitbull.
Het spat echt uit elkaar zeg. Erg grote verschillen verwacht ik niet meer maar Uran lijkt nu toch weer kwetsbaar en de honden ruiken bloed. Die acceleratie van Uran was dus toch wat blufpoker.

Edit. Toch goed om te zien hoe Kelderman zich nergens gek liet maken en gewoon regelmatig omhoog ging. Chapeau voor zo'n koelbloedigheid met 23 jaar.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2014 17:07

Mooie (korte) finale. Aardige verschuivingen zo in paar km.

Helaas ben ik nog niet helemaal genezen na de afgelopen jaren; een 23 jarige Italiaan bij Astana die op een straf tempo alle grote mannen zoek rijdt....
Less is bore

Nighty
Forum-lid

Nighty 25 mei 2014 17:15

daniel1975 schreef:Mooie (korte) finale. Aardige verschuivingen zo in paar km.

Helaas ben ik nog niet helemaal genezen na de afgelopen jaren; een 23 jarige Italiaan bij Astana die op een straf tempo alle grote mannen zoek rijdt....
Ik vond het ook een plezierig schouwspel, maar wat de winnaar betreft kwam bovenstaande gedachte ook bij mij op. Dat ie het kan is geen verassing, maar de manier waarop. De laatste 50m trapte hij nog zijn trappers bijna kapot, alsof de achtervolging op meters was genaderd :)

Los daarvan, Uran kwam ook zeer sterk over op de laatste kilometers!

Maruss
Forum-lid

Maruss 25 mei 2014 20:44

Uran was zeker niet de beste, maar goed genoeg om wat extra seconden te pakken op de naaste belagers. ik zie het vooral als berekenend rijden. Als Quintana Evans was geweest was Uran er wel achteraan gesprongen.

Veel betekenend was ook het gesprekje tussen Duarte en Uran. als Uran echt stuk zat dan was Duarte waarschijnlijk bij hem gebleven en hem omhoog gesleept.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 mei 2014 09:17

Ik dacht precies hetzelfde :)

Kelderman: petje af. Ongelofelijk hoe goed deze jongen blijft rijden ook wanneer het lastig wordt. Zonder noemenswaardige hulp. Dat valt mij wel heel erg tegen van Belkin want na het wegvallen van Kruijswijk is er geen hulp voor Kelderman meer.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 26 mei 2014 09:29

Er zijn maar weinig kopmannen die nog een knecht hebben in de finale, dat is ook wel een verschil met de tour en dat maakt het wat mij betreft ook leuker, want minder gecontroleerd.

Kelderman deed het weer prima, misschien is hij meer gebaat bij een etappe waarvan het profiel wat zwaarder is dan z'on "sprint" bergop op het einde, Evans gaf iig aan dat hij het daar niet zo op heeft.

dejeep
Forum-lid

dejeep 26 mei 2014 09:44

mrcoffee schreef:

Kelderman: petje af. Ongelofelijk hoe goed deze jongen blijft rijden ook wanneer het lastig wordt. Zonder noemenswaardige hulp. Dat valt mij wel heel erg tegen van Belkin want na het wegvallen van Kruijswijk is er geen hulp voor Kelderman meer.
Ben je niet een beetje met twee maten aan het meten nu? Waarom wel de prestatie van Aru in twijfel trekken en niet die van Kelderman?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2014 09:48

dejeep schreef:Ben je niet een beetje met twee maten aan het meten nu?
Lijkt me logisch. Nederlanders heb een keurig verleden als het om dopinggebruik gaat en buitenlanders slikken er maar op los :shock:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2014 10:02

Omdat Kelderman op eigen tempo omhoog rijdt en duidelijk de rest niet bij kan houden, tijd verliest en Aru iets anders laat zien...
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 26 mei 2014 10:06

Aru springt er nu wat meer uit omdat hij iedereen de hielen laat zien, de winnaar is vaak eerder verdacht dan de nummer 2. En natuurlijk hebben (hadden) de Nederlanders ook vieze handjes, maar Italië heeft wel een beetje de naam de bakermat te zijn.

Zelf heb ik die problemen trouwens helemaal niet, Aru dient zich al langer aan als een groot talent (ik heb hem bijvoorbeeld in mijn giroploeg op scorito ;) ), dus hij presteert wat mij betreft naar verwachting. Gisteren iets erboven, maar misschien had hij een super dag.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2014 10:11

Aru valt bij de kenners idd al langer op. Vorig jaar een uitstekende Giro gereden alleen toen volledig in dienst van Nibali.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 mei 2014 11:03

dejeep schreef:
mrcoffee schreef:

Ben je niet een beetje met twee maten aan het meten nu? Waarom wel de prestatie van Aru in twijfel trekken en niet die van Kelderman?
Daar heb je best gelijk in. Ik heb echter een behoorlijk wantrouwen bij ploegen met een bewezen dopingassociatie zoals OPQS (Ibarguren en Van Mol), Astana (meerdere incidenten en verdachte omstandigheden), Katusha (bijv link naar gebruik Xenon gas).

Maar ik zag Kelderman gewoon afhaken en aanklampoen ipv Aru die de boel aan gort reed op een niet mis te verstane manier. Ik dacht heel even: 2012 revisited. Cynisch dat wel.

Aru heeft een goed seizoen en was in Trentino al goed bezig en idd als knecht van Nibali vorig jaar ook indrukwekkend. Hij komt ook voor mij niet uit het niets.

Verder heb ik genoten, ik laat mijn wantrouwen niet alles bederven.
Als Aru ergens de komende dagen ergens gaat falen of een off-day heeft wordt het wel geloofwaardiger. We gaan het zien.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie