Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

daclimber
Forum-lid

daclimber 15 feb 2015 22:02

Sinds begin vorig jaar is mijn pa aan zijn deeltijdpensioen begonnen; hij werk nu nog zo'n 24 uurtjes per week. Een aangezien ma ook nog steeds werkt, hebben ze samen, maar hij ook alleen, tijd genoeg om leuke dingen te doen. Vroeger, toen de guldens nog van hout waren en ik nog thuis woonde, beschikten we beide over een Peugeot racer uit het jaar kruik met schakelhendeltjes op de onderbuis.

Tijden veranderen, de fietsen ook. Ik ben meegegaan in de vaart der volkeren (maar loop inmiddels weer achter, want geen DI2 :roll: ), maar mijn pa dus niet.
Aangezien ik van mening was dat hij toch echt iets nuttigs met zijn tijd moest gaan doen én het belangrijk is dat hij fit blijft, heb ik hem de aanschaf van een nieuwe racer aangeraden. Zo gezegd, zo gedaan, dus hij beschikt sinds kerst over een alu ros.
Uiteraard was de verwachting dat pas nadat de klok vooruit zou gaan we de eerste meters zouden maken. Afspraak was dat ik de eerste keer mee zou gaan voor eventuele tips and tricks.
In de tussentijd heeft ie al wel de nodige "zomerspulletjes" gekocht: broeken, shirts, handschoenen etc. Maar wel allemaal kort. Fietsschoenen en Look pedalen zouden pas volgen als hij wat meer ervaring zou hebben; tot die tijd zijn sportschoenen zijn weapon of choice.

En toen was het zaterdagavond en keek ik nog eens naar de weersvoorspellingen. Sinds maanden eindelijk weer een keer een stralende dag en droge wegen. Normaal zou ik rond deze tijd de mountainbike pakken, maar ik hoorde de Colnago roepen vanaf zolder :lol: .
Alleen rijden kan, maar waarom niet samen met pa? Enige puntje was zijn uitrusting, niet winterproof dus. Pa even gebeld en die zag het ook wel zitten! Afgesproken een rondje van ca. 30km te maken langs de Maas en de dorpskernen proberen te vermijden waar carnavalsoptochten onze weg wel eens zouden kunnen versperren.
Kleding geen probleem, aldus mijn pa. Voor dat rondje zou een fleecejack en een trainingsbroek wel voldoen.

Zondagmiddag 13.15u. Op de fiets vanuit Veghel via Nistelrode en Heesch op naar Oss. In het centrum van Oss (waar mijn ouders wonen) nog even door het feestgedruis moeten laveren om bij mijn ouders te komen.
Pa stond al klaar en via het centrum richting de Maas. Bij Macharen de dijk op richting Megen en van daar af de dijk volgen tot aan Ravenstein. Tot daartoe hadden we toch wel een aardig beetje tegenwind, waardoor het gemiddelde niet al te hoog lag. Maar dat hoefde ook niet, het ging om de fun!
Uiteindelijk via Huisseling richting Berghem en toen terug naar Oss met als resultaat 32km op de Garmin. Het was voor ons beiden een geslaagde tocht; een prachtige omgeving, prachtig weer en weer eens een keer quality time samen.
Na een bak thee en een snee peperkoek terug gepeddeld richting Veghel waar ik na op de kop af 70km in de remmen kneep. De kop is eraf in 2015!

Pics or it didn't happen:

Afbeelding
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 feb 2015 22:20

Goeie actie!

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 16 feb 2015 18:44

daclimber schreef: Alleen rijden kan, maar waarom niet samen met pa?
Mooi om zo een rondje met je pa te fietsen daclimber!

Gisteren een kort herstelritje gemaakt. Door het Hengelse Zand heen, via de binnenlanden terug. Goed voor net geen 40km.

https://www.strava.com/activities/255078671

Afbeelding

Vandaag de hartslag wat meer de hoogte in gejaagd tijdens een rondje Montferland. Onderweg de muur van Zeddam, de Eltenberg en de Peeskesbult meegepakt. Uiteindelijk net geen 55km.

https://www.strava.com/activities/255680588

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 feb 2015 19:46

Gezien ik het weekend heb gewerkt en vandaag vrij was en de zon aan de hemel aan het schijnen was maar even buiten gaan spelen met een fiets maatje die aan het einde van zijn revalidatie proces is na een knie operatie.
Heerlijk rondje gemaakt Doesburg-Didam.
http://app.strava.com/activities/255770348
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 feb 2015 19:50

Herkenbaar weer, Jeroen en Nijkie :D

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 17 feb 2015 14:48

Dit weekend de GoPro meegenomen voor wat foto's tijdens de rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jac
Forum-lid

Jac 17 feb 2015 17:01

Mooi!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Corny121
Forum-lid

Corny121 17 feb 2015 17:49

Ziet er goed uit!
#HoeMoeilijkKanHetZijn

hans905
Forum-lid

hans905 18 feb 2015 11:09

Heb je die een-na-laatste foto nog nabewerkt of komt hij zo uit de camera? Doet me een beetje aan tilt-shift effect denken.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 18 feb 2015 11:43

hans905 schreef:Heb je die een-na-laatste foto nog nabewerkt of komt hij zo uit de camera? Doet me een beetje aan tilt-shift effect denken.
Klopt. Ik trek mijn foto's altijd door Instagram voor wat correcties (geen filters) en af en toe vind ik het tilt/shift effect wel passen.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 18 feb 2015 15:36

Een mooie dag om te fietsen en dit keer ook maar eens de tijd genomen om onderweg een paar foto's te maken.

Op de heide nabij Hilversum.
Afbeelding

De fiets van vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spanderswoud
Afbeelding

Ankeveense plassen
Afbeelding

Afbeelding

Langs de Vecht richting Weesp.
Afbeelding

De Flevolijn
Afbeelding

Het Markermeer
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/256609113
Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 18 feb 2015 19:05

Mooie foto's @apexrider, komt mij bekend voor. :D

Ook ik heb vandaag, in die buurt dus, gefietst, n.l: vanuit Almere een rondje Vinkeveenseplassen. Met dat zonnetje was het ondanks de kou (4°C) en die koude zuidwestenwind (2-4BF) best te doen. Goed voor 80km.

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/4936833
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie