Veldrijden 2015/2016
-
- Forum-lid
Gelukkig zondag het Belgisch kampioenschap rechtstreeks op Sporza.
De NOS-kijker zit opgezadeld met een schaatskampioenschap.
De NOS-kijker zit opgezadeld met een schaatskampioenschap.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
+ 1, voor mij nog altijd m'n kijksport N° 2mackersv2.0 schreef:Houd eens op met dat gezeik op schaatsen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het langebaanschaatsen zou veel kunnen leren van het veldrijden. Ik denk dat het voor het kijkplezier veel beter is om, in navolging van het veldrijden, bijvoorbeeld balkjes of een "wasbordje" op het parcours te plaatsen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Haha! Omhoog schaatsen is ook een opgave lijkt merobbebopper schreef:Het langebaanschaatsen zou veel kunnen leren van het veldrijden. Ik denk dat het voor het kijkplezier veel beter is om, in navolging van het veldrijden, bijvoorbeeld balkjes of een "wasbordje" op het parcours te plaatsen.
In Belgie kennen we dat niet, dat schaatsen.
Wij zijn dan ook verwonderd dat schaatsen zo populair is in Nederland.
Ik zie het wel eens op een Nederlands zender maar ik heb er uiteraard als buitenstaander geen voeling mee, het lijkt me ook zo'n afstandelijke sport (in tegenstelling tot bijvoorbeeld veldrijden).
Hoe groot is de populariteit eigenlijk van schaatsen in Nederland?
Gaan er veel mensen kijken naar wedstrijden op zo'n piste? En hoe zit het met de kijkcijfers, kan er daar een cijfer op geplakt worden?
Ik zie het wel eens op een Nederlands zender maar ik heb er uiteraard als buitenstaander geen voeling mee, het lijkt me ook zo'n afstandelijke sport (in tegenstelling tot bijvoorbeeld veldrijden).
Gaan er veel mensen kijken naar wedstrijden op zo'n piste? En hoe zit het met de kijkcijfers, kan er daar een cijfer op geplakt worden?
En dat is dan ook de reden dat de NOS schaatsen uitzend, het is nou eenmaal een Hollandse sport en in Belgie is dat het Veldrijden, dus ik snap dat wel.lugosi schreef:In Belgie kennen we dat niet, dat schaatsen.
Ik persoonlijk geef niet zoveel om schaatsen dus van mij had het ook wel veldrijden mogen zijn maarja, het is niet anders.
@lugosi Zoals Belgie het veldrijden praktisch in zijn eentje instant houdt wat betreft sponsoren en uitzendrechten doet Nederland dat met schaatsen.
Persoonlijk vind ik dat ze soms iets te ver door draaien door elke scheet in de schaatssport uit te zenden, maar ik ben nu eenmaal niet de enige Nederlander die tv kijkt :p En de schaatssport is populair in Nederland. Het verbaasd mij alleen wel soms dat ze dus te veel uitzenden, die nietszeggende races tussen 2 "mindere" buitenlanders kunnen ze makkelijk skippen en dan tussendoor stuken van andere sporten laten zien (Veldrijden, paardrijden, volleybal of wat dan ook). De meeste Nederlanders (dus niet de die-hard schaatsers) zijn toch vooral geïnteresseerd in de Nederlanders en eventuele andere toppers.
Persoonlijk vind ik dat ze soms iets te ver door draaien door elke scheet in de schaatssport uit te zenden, maar ik ben nu eenmaal niet de enige Nederlander die tv kijkt :p En de schaatssport is populair in Nederland. Het verbaasd mij alleen wel soms dat ze dus te veel uitzenden, die nietszeggende races tussen 2 "mindere" buitenlanders kunnen ze makkelijk skippen en dan tussendoor stuken van andere sporten laten zien (Veldrijden, paardrijden, volleybal of wat dan ook). De meeste Nederlanders (dus niet de die-hard schaatsers) zijn toch vooral geïnteresseerd in de Nederlanders en eventuele andere toppers.
+1, daarom ook hier altijd Sporza aan met wielersport, al jaaaaaaarenrodeo schreef:Veldrijden bij de NOS zonder verstandig commentaar hoeft van mij niet.
Michel en Pol zijn voor mij een groot onderdeel van de beleving van veldrijden op tv.