Het kan nog ergerTheo V schreef: ↑25 apr 2023 13:11 Leuk om te zien hoe een topic "ontspoort";
Eén pagina terug meldt iemand dat zijn fietsendrager is gestolen en dat hij deze niet kwijt kon in de kofferbak omdat deze vol zat.
Conclusie na drie dagen en anderhalve pagina:
"Dat is natuurlijk een eenvoudige optie. Als je aan het fietsen bent de drager in de auto leggen."
![]()
![]()
![]()
'Fiets gestolen' topic
hun fietsen.
Ik bedoel hiermee de autokoffer.
Ik probeer alleen constructief mee te denken. Ik zou ook niet graag hebben dat mijn fietsendrager wordt gestolen.
Het is al erg genoeg dat je die altijd en overal van de wagen moet halen als je gaat fietsen.
Gisterenavond heeft een onverlaat mijn gravel/toer/woonwerkfiets proberen te stelen in Antwerpen. De fiets hing met een Abus Bordo slot vast aan een grote fietsbeugel. Bagagerek en bashguard zijn verbogen en frame is beschadigd, maar nog wel recht. Balen.
Die drager heb ik zelf losgeschroefd om de spanning op het frame te verminderen. Schade is inderdaad balen, ik denk dat ze eerst geprobeerd hebben het slot over te knippen met een betonschaar en toen dat niet lukte zijn beginnen wringen.
Tja, dan kom je gisteren na het theater terug bij je fiets....tenminste.... 1 fiets minder dus. Vastgezet met een extra kettingslot door een vast metalen hek en aan mijn fiets vast. Maakt schijnbaar allemaal niets uit. Gelukkig verzekerd maar toch wil ik er wel een berichtje aan wagen. Kleur en model exact zoals afgebeeld.
Plaats: Rotterdam
Qwic Premium i MN7+

Plaats: Rotterdam
Qwic Premium i MN7+

Ride bikes, not tanks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Voor de politie hebben fietsdiefstallen echt geen prioriteit en als ze er al eens eentje betrappen staat die na een "niet meer doen" op enkele tellen terug op straat.
Als het van mij zou afhangen kon, onder het motto we zijn met teveel op deze bol, een betrapte dief zijn/haar kunstje geen 2x flikken.
Terug on-topic.
Zondag is van een fietsvriend van mij zijn fiets gestolen toen die na een wasbeurt aan het drogen was op zijn oprit.
Als het van mij zou afhangen kon, onder het motto we zijn met teveel op deze bol, een betrapte dief zijn/haar kunstje geen 2x flikken.
Terug on-topic.
Zondag is van een fietsvriend van mij zijn fiets gestolen toen die na een wasbeurt aan het drogen was op zijn oprit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze moeten natuurlijk gewoon met hun takken van je fiets afblijven ook op de oprit. Nou heb ik geen oprit, maar als ik er een zou hebben zou ik m daar niet laten staan. Of er zelf naast blijven staan. Nogmaals, ze moeten er gewoon afblijven, maar je weet dat dit soort dingen gebeuren en dat er van dit soort gasten rondlopen.
Ik snap dat het zo gebeurd hoor. Waarschijnlijk doet het al jaren zo, en gaat het al jaren goed.... (stel ik me zo voor, niet gebaseerd op enig feit).
Ik snap dat het zo gebeurd hoor. Waarschijnlijk doet het al jaren zo, en gaat het al jaren goed.... (stel ik me zo voor, niet gebaseerd op enig feit).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In een heel rustige straat tegen de garagepoort op 8 mtrs van de straat.
Maar dat zou in feite totaal niet moeten uitmaken.
De gelegenheid maakt de dief maar in mijn optiek kan je op diefstal maar één keer betrapt worden, je krijgt geen tweede kans.
Misschien een beetje gechargeerd maar is meer om in te gaan tegen al diegenen die het proberen goed te praten of proberen te minimaliseren. Van een ander zijn eigendom blijf je af, hoe moeilijk kan het zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend