Ervaring:
Afgelopen zondag lek gereden.. Kan gebeuren.
Fietsmaatje grijpt met zijn bouwvakker klauwen met Venge uit mijn handen, ik het wiel demonteren en hij keert haar ondersteboven, met zadel en stuur op de grasmat in de berm... Kan ik me voorstellen, hij wil als pina rijder niet de hele tijd met een spec Venge in de hand staan.
echter wat is het geval, nieuw bandje... Wiel monteren... Gas op de lolly.... Weer vooraan positioneren... Hele tijd een vervelden rateltje echter maar in 2 versnellingen.
Dus ik denk, zal zich wel zetten... Gewoon doorfietsen!
10 km verder is er nog steeds de ergernis... STOP!!! Wiel eruit... Wiel erin... Nu extra alert op juiste montage..... En fietsen maar weer... KUT!!! (Sorry voor mijn woordkeuzes) nog steeds dat rateltje, maatje van me begint te lachen.... "Vervelend hè?" Wetende dat dit voor mij echt een hel is.
Later die ochtend ga ik toch een keer van kop, even rustig de tijd om tussen de benen door naar achter te kijken... Inschatting wat er veranderd moet worden en met de kleine knopjes aan het stuur onder het fietsen fine tunen. HET GELUID IS ERAF!! jippieeeeee!
Conclusie: hij heb met die klauwen de fijn afstelling onbewust gasaboteerd!!! (Dat is dan of bij hoge uitzondering gebeurt... Of het gebeurt te snel..
Zijn er al meer mensen die de finetuning al vaker hebben moeten bijstellen?