Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 apr 2016 19:33

Lcsmet schreef:Mijn GSM kan toch echt draadloos opladen toch.
Afbeelding
Dat bedoel ik niet dat kan mij telefoon al twee jaar. Ik bedoel dat je telefoon ergens in de bv huiskamer is en opgeladen wordt.

Echt draadloos op bv 6-10 meter van het oplaadpunt. Dat zou bv je navigatie en andere electronisch middel best prettig kunnen zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2016 20:23

Lijkt mij sterk, omdat je dan echt een heel sterk veld moet creëren. Met alle problemen van dien (magneetstrips op pasjes, etc).
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 apr 2016 21:34

wasbeer2006 schreef:
Lcsmet schreef:Mijn GSM kan toch echt draadloos opladen toch.
Afbeelding
Dat bedoel ik niet dat kan mij telefoon al twee jaar. Ik bedoel dat je telefoon ergens in de bv huiskamer is en opgeladen wordt.

Echt draadloos op bv 6-10 meter van het oplaadpunt. Dat zou bv je navigatie en andere electronisch middel best prettig kunnen zijn.
En waarom dan niet draadloos opladen terwijl je aan het rijden bent.
En met de energie die overblijft dan je Garmin en de GSM in je achterzak ook nog.

Het zou allemaal zo maar eens moeten kunnen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Frankievenge
Forum-lid

Frankievenge 24 apr 2016 21:49

monsieurpinot schreef:
Frankievenge schreef:Wtf? Dat is een serieuze opmerking??? Draadloos opladen.... Ik had echt geen idee dat het mogelijk zou kunnen zijn.
dat dachten ze > 400 jaar geleden over de stoomtrein ook ;)

3-0!!!!

Eens!!! Ik/we hebben echt geen idee hoe de wereld er over 10 jr uitziet qua ontwikkeling.
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 24 apr 2016 22:02

The Rocket eerste echte praktisch stoomtrein, 1829, wat ze daar 200 jaar voor dachten is lastig te zeggen!
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 apr 2016 10:05

daniel1975 schreef:Lijkt mij sterk, omdat je dan echt een heel sterk veld moet creëren. Met alle problemen van dien (magneetstrips op pasjes, etc).
De hele korte uitleg: Het werkt met radio golven die verzonden worden en vervolgens worden omgezet in stroom.
Palm, wiet kent het niet (meer) van de handhelds had in 2009 al een product. Apple heeft het ook nagenoeg productie rijp.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 apr 2016 10:35

Op een afstand van een paar cm, daarna valt je rendement volledig weg. Er zijn al legio telefoons die je nu draadloos kunt opladen, je legt 'm daarvoor op een speciaal matje. Het werkt met inductie (draadloze tandenborstel) of magnetische resonantie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 apr 2016 12:43

amclassic-fan schreef:Op een afstand van een paar cm, daarna valt je rendement volledig weg. Er zijn al legio telefoons die je nu draadloos kunt opladen, je legt 'm daarvoor op een speciaal matje. Het werkt met inductie (draadloze tandenborstel) of magnetische resonantie.
zelfs bij de ikea als tafeltje verkrijgbaar :lol:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... _charging/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 apr 2016 13:15

Waarom geen nieuw topic "draadloos opladen" ?
Zo kan dit topic voorbehouden blijven voor ervaringen met de Sram Red Etap :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 apr 2016 13:17

monsieurpinot schreef:
amclassic-fan schreef:Op een afstand van een paar cm, daarna valt je rendement volledig weg. Er zijn al legio telefoons die je nu draadloos kunt opladen, je legt 'm daarvoor op een speciaal matje. Het werkt met inductie (draadloze tandenborstel) of magnetische resonantie.
zelfs bij de ikea als tafeltje verkrijgbaar :lol:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... _charging/
Dan heb je een ieder geval een goed excuus om je fiets iedere avond tegen het nachtkastje te mogen zetten.

"Moet die fiets nu echt mee naar de slaapkamer?" "Ja schat, Sram Etap opladen weet je wel..."
Campagnolo Ultra Dork

Frankievenge
Forum-lid

Frankievenge 25 apr 2016 13:33

Ervaring:
Afgelopen zondag lek gereden.. Kan gebeuren.
Fietsmaatje grijpt met zijn bouwvakker klauwen met Venge uit mijn handen, ik het wiel demonteren en hij keert haar ondersteboven, met zadel en stuur op de grasmat in de berm... Kan ik me voorstellen, hij wil als pina rijder niet de hele tijd met een spec Venge in de hand staan. :mrgreen: echter wat is het geval, nieuw bandje... Wiel monteren... Gas op de lolly.... Weer vooraan positioneren... Hele tijd een vervelden rateltje echter maar in 2 versnellingen.

Dus ik denk, zal zich wel zetten... Gewoon doorfietsen!
10 km verder is er nog steeds de ergernis... STOP!!! Wiel eruit... Wiel erin... Nu extra alert op juiste montage..... En fietsen maar weer... KUT!!! (Sorry voor mijn woordkeuzes) nog steeds dat rateltje, maatje van me begint te lachen.... "Vervelend hè?" Wetende dat dit voor mij echt een hel is.

Later die ochtend ga ik toch een keer van kop, even rustig de tijd om tussen de benen door naar achter te kijken... Inschatting wat er veranderd moet worden en met de kleine knopjes aan het stuur onder het fietsen fine tunen. HET GELUID IS ERAF!! jippieeeeee!

Conclusie: hij heb met die klauwen de fijn afstelling onbewust gasaboteerd!!! (Dat is dan of bij hoge uitzondering gebeurt... Of het gebeurt te snel..

Zijn er al meer mensen die de finetuning al vaker hebben moeten bijstellen?
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 25 apr 2016 17:29

Als je je wiel uit het frame hebt gehad, en vervolgens weer terug plaatst, is het mogelijk dat je wiel een fractie van een mm meer naar rechts of naar links in het frame is gezet. Gevolg; derailleur moet weer iets bijgesteld worden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie