Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lekker; even aangrillen en dan indirect laten garen op de Q. Ik ben vóór!
Less is bore
Fabritius is maar een van de vele voorbeelden: er zijn, van de vroege middeleeuwen tot de late barok, honderden schilderijen gekend van (meestal) de madonna met kind en een distelvinkje.Zorro schreef:Schilderkunst weet ik. Carel Fabritius – Het puttertje.dario schreef:Ook een belangrijk dier in de geschiedenis van de West-Europese schilderkunst. Quizvraag: hoe komt hij aan zijn rode 'aangezicht'?
Geen idee hoe een Putter aan die rode wangen komt. Veelal worden veerkleuren veroorzaakt door het soort voedsel maar dat is dan vaak weer in het gehele verendek en niet lokaal.
Het vogeltje in kwestie wijst daarbij vooruit naar het lijden van Christus: de legende wil dat er zo'n puttertje - die immers van stekelige dingen houdt - bij de kruisiging een doorn van de doornenkroon uit Christus' hoofd wegplukte, waardoor hij een spat heilig bloed op zijn vogelgezicht kreeg. En sindsdien hebben ze dus allemaal een rood snoetje...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hoe zit het dan met de rode bles bij een waterhoen?
Less is bore
Adder op het fietspad, ik ben maar afgestapt en liep er terug naar toe en toen ging de Adder rustig weg. Ik zie hier soms platgereden dode Adders, zo zonde.
Even aangepast (spelling) Ader moet Adder zijn.
Even aangepast (spelling) Ader moet Adder zijn.
Laatst gewijzigd door Lupstra op 22 jul 2016 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- ophetkantje
- Forum-lid
Adders? Aders zwellen bij mij juist op tijdens het fietsen
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
alien reed waarschijnlijk door het Nationaal Park De Hoge Veluwe, dan vind ik het wel legitiem!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vergeet de OVP niet
Less is bore
-
- Forum-lid
Edelherten zijn ook al wel eens in de omgeving van Winterswijk gezien.