Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 06 jul 2011 16:24

Ik kan geen live stream volgen op mijn werk, maar via het live-verslag van de NOS heb ik het idee dat het valpartij na valpartij is? Met grote namen, dus valpartijen voorin het peloton?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2011 16:32

Overal zijn ze al gevallen. Laatste valpartij was met Boonen, dat was wel in de achterste helft van 't peleton. Was geen enkele aanleiding voor te zien, werd op dat moment rustig gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 jul 2011 18:13

Volgens Tjallingi (ook gevallen, in een weilland) reden Gesink en consorten tegen een toeschouwer aan.

Apart hoe een televisiemotor de fiets onder een renner vandaan reed; letterlijk. De fiets ging met de motor mee en de renner bleef in de berm achter. De motorbestuurder is ter plaatse ontslagen.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 06 jul 2011 19:35

Waar Contador in de Giro veel vrienden heeft gemaakt lijkt Leopard er sinds de Tour de Suisse alles aan te doen om zo veel mogelijk vijanden te creëren..
Ik ben benieuwd wat we hiervan gaan terug zien in de Pyreneeën.

eelcoz

eelcoz 06 jul 2011 19:38

fredhhw schreef:Waar Contador in de Giro veel vrienden heeft gemaakt lijkt Leopard er sinds de Tour de Suisse alles aan te doen om zo veel mogelijk vijanden te creëren..
Leg eens uit als je wilt, dit is een beetje cryptisch ;) .

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 06 jul 2011 20:35

Contador gaf in de Giro een rit weg aan Tiralongo van Astana en een aan Anton van Euskatel. Deze vriendendiensten zouden zich wel eens terug kunnen betalen in deze Tour. Contador heeft niet de sterkste ploeg voor het hooggebergte maar hij heeft nu nog wel twee "tegoedbonnetjes" van de 2 genoemde ploegen openstaan.

Leopard reed bewust Mollema op achterstand na een lekke band in de ronde van Zwitserland. Dit werd door de Rabo's niet echt op prijs gesteld. Zeker niet omdat Frank Schleck er met zijn beroerde tijdrit helemaal niks aan heeft gehad. Men heeft daar Mollema van het podium afgereden zonder er zelf profijt van te hebben gehad. Dat was niet echt netjes en je maakt er zeker geen vrienden mee.

Toen Contador en Sanchez zaterdag achter de valpartij zaten hebben een aantal Leopards in de eerste groep tempo gemaakt. Vandaag toen Contador en Gesink probeerde terug te komen ging Leopard tempo rijden..

Goed het is niet tegen de regels en het mag. Ter verdediging van Leopard reed Contador vorig jaar bij Schleck weg toen deze problemen met zijn ketting had en werd de rit naar Spa werd door Cancellara stilgelegd omdat de o.a. de Schlecks en Contador gevallen waren.

Bij Rabobank was men not amused na het Zwitserland verhaal en zeker meegenomen dat zij in Spa toen wel stopten met koersen.
Nu met de 2 gevalletjes in de tour erbij en het is duidelijk dat Rabo en Saxo Leopard niks gunnen en zelfs tegen ze zouden kunnen rijden,...

Dus Contador heeft in deze "oorlog" zeker Rabo, Euskatel en Astana aan zijn zijde en ik denk Radioshack ook wel (rijden terwijl Braijcovic ligt).
En Leopard staat er alleen voor.....

Dit gaar we zeker terug zien in de bergen. Een Leopard renner wordt geen etappe gegund en Contador zal misschien wel gaan pokeren door Gesink en Sanchez niet terug te halen en hun Contador ook niet.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 jul 2011 20:38

Waarschijnlijk gingen ze op de pedalen staat toen contador viel, hoe meer contador wint hoe meer hij de kloppen man wordt (en minder populair). Als Andy of Frank net zoveel zouden winnen zouden ze in dezelfde situatie komen. Bij wielrennen gaat het niet echt over wel of niet populair zijn maar wel over winnen en al te aardige renners winnen helemaal niets (bovendien gaat geld in het peloton boven goodwill en is leopard niet geheel onbemiddeld dus zullen ze het niet nalaten om hulp te kopen indien nodig)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 06 jul 2011 21:20

fredhhw schreef: Dus Contador heeft in deze "oorlog" zeker Rabo, Euskatel en Astana aan zijn zijde en ik denk Radioshack ook wel (rijden terwijl Braijcovic ligt).
Ahahahahahahaha... :lol:

Nee.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 06 jul 2011 21:22

Waarom reed Rabo nou weer op de zwarte fietsen ipv de nieuwe kleurstelling??
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 06 jul 2011 21:42

dc schreef:
Ahahahahahahaha... :lol:

Nee.
Kennelijk was het heel grappig maar kan je uitleggen waarom jij denkt dat dit ziet zo is?

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 jul 2011 22:22

Potver, wat een etappe.
Ik heb het van begin tot einde kunnen zien. Je bleef wel kijken, maar het was wel met een zeker afgrijnzen af en toe.
Het is te hopen dat Gesink een beetje herstelt. Vind trouwens wel dat hij er 'vaak' bij ligt. Misschien domme pech, maar hij schuift voor mij wel op richting de categorie Frank Schleck.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2011 22:31

Hoe vaak heeft Gesink dit jaar dan al op 't asfalt gelegen? Volgens mij is 't nog niet veel geweest, als 't uberhaupt al wel is gebeurd.

@Fredhhw, gaan rijden als andere op de grond liggen hoort gewoon bij wielrennen. Soms 't gebeurd 't niet, soms gebeurd 't wel. Ongeacht wat Leopard doet is Brajkovic uit koers.
In een aantal jaar gereden reed USPS bijv Iban Mayo in een ritje met wat kasseien op iets van 4 minuten nadat die er bij was gaan liggen. Vonden de Basken niet leuk, maar 't hoort er wel bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten