Ik hoop voor je dat je niet hoeft mee te maken hoe lang een topsporter moet herstellen van een 'snijwondje' om weer volledig op niveau te zijn.wasbeer2006 schreef:Nee wel een keer een voorblad in mijn been, ook maar verbieden?campasuper schreef:Heb je zelf wel eens een 'snijwondje' (zoals jij geciteerde foto omschrijft) opgelopen?
In de MTB sport is het nog nooit gebeurt en daar zijn ook best wat valpartijen, zeker bij de start met grotere groepen.
Kan ook gewoon pech zijn. Kijk het een jaar aan en maak de balans op.
Als er straks iemand in de regen een ravijn in toetert, moeten we dan ineens allemaal op de schrijfremmen?
Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
Natuurlijk snap ik dat. Ik zeg ook niet dat je het moet negeren. Maar maak de balans eens op na een jaar.
En niet na een voorjaar waar veel ergere dingen zijn gebeurt die ook voorkomen hadden kunnen worden.
Ps.
Nog even voor de helderheid, ik ben op de racer echt niet perse pro schijfrem. Ga zelf mijn volgende racer er niet mee uitrusten terwijl ik er al 10 jaar lang tevreden mee rond rijd op de MTB
En niet na een voorjaar waar veel ergere dingen zijn gebeurt die ook voorkomen hadden kunnen worden.
Ps.
Nog even voor de helderheid, ik ben op de racer echt niet perse pro schijfrem. Ga zelf mijn volgende racer er niet mee uitrusten terwijl ik er al 10 jaar lang tevreden mee rond rijd op de MTB
-
- Forum-lid
Makkelijk praten hé? als niet je sportieve leven op de spel staat... sjonge jonge...Kijk het een jaar aan en maak de balans op.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
letterlijk niet natuurlijk... maar als je pro (olympisch) sporter bent.. dan om gevaar te lopen voor een blessure waardoor je kans loopt om gehele seizoen te missen... man.. ik weet het niet of je ooit voor iets heel hard hebt gewerkt, maar .. voor die lui blessure voor Olympische spelen is gelijk aan "dood", ja.... en dat is niet overdreven.Niemand z'n leven staat op 't spel met schijfremmen in het peloton
Ze zijn pro renners en ze willen die troep niet hebben, maar nee, er zijn toch mensen hier dat verbaast zijn waarom ze gaan toch niet even verder met testen.. en als maar genoeg renner in ziekenhuis beland zijn en van hun seizoen afscheid genomen hebben dan kunnen we stoppen.
1 is te veel... wielrennen is gevaarlijk sport as is, je hoef deze sport niet gevaarlijker maken.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Was op zich wel op proef dat ze werden toegelaten in het peloton, aan een proef kan voortijdig/tijdelijk/definitief een einde komen. Wel voor het eerst dát de UCI uberhaubt een keer een actie onderneemt . Ik vind het dus nog steeds niet zo slim van Roompot.amclassic-fan schreef:Niemand z'n leven staat op 't spel met schijfremmen in het peloton, overdrijven is ook een vak.
Ik vind dit wel een erg vreemde actie van de UCI, dit had je wel aan kunnen zien komen dat het een keer zou gebeuren.
Ik vind 't niet zo gek, want de UCI had vooraf al aangegeven dat ze hier bang voor waren. Ze hebben het een kans gegeven en al vrij snel blijkt dat de zorg terecht was.
Ik mag toch hopen dat Isaac genoeg frames op voorraad heeft.wasbeer2006 schreef:
En al helemaal belachelijk om roompot niet even een maand de tijd te geven de fietsen aan te passen. Klein team wordt weer de dupe.
Het toelaten van schijfremmen was een experiment. Als je daar als sponsor en/of team aan mee doet is het voor eigen risico, dan moet je niet achteraf gaan klagen maar gewoon zorgen dat je ook normale fietsen achter de hand hebt. Het is niet meer dan normaal om bij een incident dat experiment (tijdelijk) te staken.
Campagnolo Ultra Dork
Pijnlijk waarmonsieurpinot schreef:Wel voor het eerst dát de UCI uberhaubt een keer een actie onderneemt .
Dat ligt eraan. Als ze dat slim hebben uitonderhandeld is er niks aan de hand behalve een beetje drukke week voor de AGR.monsieurpinot schreef:Ik vind het dus nog steeds niet zo slim van Roompot.
Ben zelf geen fan van schijfremmen op de racer, maar in deze kwestie valt het me vooral op dat de UCI nogal selectief omgaat met het "gevaar voor wielrenners".
Teveel motoren, gevaarlijke obstakels op een parcours... en noem alle idiote zaken maar op die we afgelopen jaren hebben gezien. Dan reageren ze een stuk minder adequaat.
Teveel motoren, gevaarlijke obstakels op een parcours... en noem alle idiote zaken maar op die we afgelopen jaren hebben gezien. Dan reageren ze een stuk minder adequaat.