Gevallen in 2016
Vandaag bij de fysio 15 minuten op hometrainer getrapt met 20w weerstand en mag nu met 1 kruk lopen. (buiten voor veiligheid nog wel 2e kruk meenemen)
Morgen dus maar eens half uurtje op hometrainer hier thuis.
Over paar weken op een tacx als ik been weer over zadel kan bewegen.
En volgende maand weer voorzichtig buiten fietsen.
Morgen dus maar eens half uurtje op hometrainer hier thuis.
Over paar weken op een tacx als ik been weer over zadel kan bewegen.
En volgende maand weer voorzichtig buiten fietsen.
Dat gaat toch al best snel!
Scheelt ook dat mijn lichaam geen zin heeft in stilzitten zoals de fysio vandaag zei en ik dus gewoon graag weer wil bewegen.
Gewoon lekker mijn oefeningen doen dus.
Lastige is alleen dat ik hem gewoon mag belasten maar ondertussen wel rust moet houden ivm de scheurtjes.
Goed luisteren dus naar de fysio, maar dan is het antwoord op geleide van pijn.
En als je na de oefeningen pijn voelt ben je dus iets te ver gegaan.
Gewoon lekker mijn oefeningen doen dus.
Lastige is alleen dat ik hem gewoon mag belasten maar ondertussen wel rust moet houden ivm de scheurtjes.
Goed luisteren dus naar de fysio, maar dan is het antwoord op geleide van pijn.
En als je na de oefeningen pijn voelt ben je dus iets te ver gegaan.
Vandaag van de fysio goedkeuring gekregen om in huis zonder krukken te lopen.
En deze week ook weer naar mijn werk gegaan. (vorige weken deed ik remote wat werk)
Iedere dag lekker half uurtje (of 2x half uurtje) op hometrainer.
En dit weekend maar eens proberen of de tacx al wilt lukken.
En deze week ook weer naar mijn werk gegaan. (vorige weken deed ik remote wat werk)
Iedere dag lekker half uurtje (of 2x half uurtje) op hometrainer.
En dit weekend maar eens proberen of de tacx al wilt lukken.
Joehoee. Pats boem gevallen
Terug uit het ziekenhuis.. sleutelbeen gebroken (linkerkant bij het borstbeen).. mooi ritje van 118 km over Lauwersoog, vlak bij huis (2 km) fiets op het fietspad gangetje van 32 windje in de rug, beetje uitfietsen, rijd zo een auto vanuit een doodlopend straatje het fietspad op (vertegenwoordiger in een Volvo die door zijn navigatie het doodlopend weggetje in was gestuurd) man was onbekend en focuste zich alleen op de hoofdrijbaan hij rijd dus zo het fietspad op. Razend snel uit beugels om te remmen.. het was vol er op knallen of.. tja heel hard remmen, voorwiel blokkeert en ik vlieg met een salto over het stuur en klap op mijn hoofd en schouder op de grond.. tja dan weet je het wel.. foute boel.. de man was ook erg ontdaan en zijn collega die voor hem reed ook. Fiets achter het huis gezet waar het gebeurde (bekende) en de collega bracht mij naar de huisarts en later naar het ziekenhuis.. beurs en bont en blauw maar verder leef ik nog mijn splinternieuwe castellipak van 300 euro (eerste dag aan) aan gort, helm idem dito en fiets? Nog geen idee. (Zal de beste man aansprakelijk stellen) Film in mijn hoofd afgespeeld, viel mijzelf iets te verwijten? Had ik het ongeluk kunnen voorkomen? Nee ik zou sowieso vallen.. onvermijdbaar. Ik neem de man niets kwalijk. Er was geen opzet in het spel. Gewoon een pechgeval. MAAR HET WAS WEL EEN SUPERRITJE ))
Terug uit het ziekenhuis.. sleutelbeen gebroken (linkerkant bij het borstbeen).. mooi ritje van 118 km over Lauwersoog, vlak bij huis (2 km) fiets op het fietspad gangetje van 32 windje in de rug, beetje uitfietsen, rijd zo een auto vanuit een doodlopend straatje het fietspad op (vertegenwoordiger in een Volvo die door zijn navigatie het doodlopend weggetje in was gestuurd) man was onbekend en focuste zich alleen op de hoofdrijbaan hij rijd dus zo het fietspad op. Razend snel uit beugels om te remmen.. het was vol er op knallen of.. tja heel hard remmen, voorwiel blokkeert en ik vlieg met een salto over het stuur en klap op mijn hoofd en schouder op de grond.. tja dan weet je het wel.. foute boel.. de man was ook erg ontdaan en zijn collega die voor hem reed ook. Fiets achter het huis gezet waar het gebeurde (bekende) en de collega bracht mij naar de huisarts en later naar het ziekenhuis.. beurs en bont en blauw maar verder leef ik nog mijn splinternieuwe castellipak van 300 euro (eerste dag aan) aan gort, helm idem dito en fiets? Nog geen idee. (Zal de beste man aansprakelijk stellen) Film in mijn hoofd afgespeeld, viel mijzelf iets te verwijten? Had ik het ongeluk kunnen voorkomen? Nee ik zou sowieso vallen.. onvermijdbaar. Ik neem de man niets kwalijk. Er was geen opzet in het spel. Gewoon een pechgeval. MAAR HET WAS WEL EEN SUPERRITJE ))
DDX, RVV, lijkt wel een vloek op afkortingen. Goed herstel gewenst!
Eind oktober een paar weken eruit is niet zooo erg, had ik vorig jaar ook.
Kan je als het niet tegenzit begin december weer gaan opbouwen.....ik zat na 2 weken weer op de spinningbike met de mitella en verloor zowat geen conditie.
Kan je als het niet tegenzit begin december weer gaan opbouwen.....ik zat na 2 weken weer op de spinningbike met de mitella en verloor zowat geen conditie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Oei, sterkte gewenst dat wordt vast een lastige nacht (en komende dagen).
Mooi hoe mild je kan schrijven over de automobilist.
Mooi hoe mild je kan schrijven over de automobilist.
Haha dank mensen! Bestuurder deed het niet met opzet. Elke dag maak ik wel iemand mee die mij graag ziet vallen gezien de stompzinnige situaties, zoals snijden.. zulke gasten rijden ook gewoon door als je in de kreukels ligt deze man was zelf ook ontdaan. Ik vroeg hem gelijk waarom hij niet uitkeek en gewoon doorreed. Hij legde het uit en dat was eerlijk genoeg. Dan nog boos zijn heeft geen zin. Zijn collega heeft me trouwens super geholpen. Had ie ook zelf kunnen doen, maar om nou van 2 volwassen kerels bij het handje te worden genomen