Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2016 16:04

kawouter schreef:(...). Ik macht veronderstellen dat Yuri van Gelder zijn voorgeschiedenis bekend is en dat ze daar dus op (hadden) kunnen anticiperen. Is dat wel gebeurd?
Het is een grote jongen toch? (nou ja, figuurlijk gezien, volgens mij is 'ie 1m60 ofzo; hoog en breed trouwens)
Het is gewoon een enorme sukkel dat hij het zover heeft laten komen. Als hij echt slechts een paar drankjes heeft gedaan en ietsje na middernacht thuiskwam, dan had NOC ook wel kunnen volstaan met een reprimande, maar mij lijkt het sterk..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 09 aug 2016 16:09

@kawouter, hadden ze Yuri als een klein kind moeten begeleiden, op zijn leeftijd??
@AmstelGoldRaas. Je hebt het niet helemaal begrepen. Turnen is helemaal niet een individuele sport. Weet je hoe Yuri op de Spelen gekomen is? Door een teamprestatie waar hij op dat moment totaal niet deel van uit maakte. Ook gelezen hoe ziek (van frustratie) diegene is die de laatste afvaller bij de turners was? Die had wel meegewerkt aan die teamprestatie.
@amclassic-fan Ik kan me zo maar voorstellen, na de twee eerdere schorsingen dat er voor Yuri wel een contract geweest is.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 aug 2016 16:38

Misschien kon hij de spanning/druk van de finale niet aan en zocht het expres een uitvlucht... Zou niet de 1ste keer zijn:

http://www.volkskrant.nl/sport/yuri-van ... ~a1071416/

kawouter
Forum-lid

kawouter 09 aug 2016 16:45

@Jans. Er zit een hoop tussen 'als een klein kind' en 'geen poot uitsteken'.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 17:01

chrissiewizzie schreef:Van Gelder probeert een topsporter te zijn en is fysiek prima in staat gebleken om op niveau te presteren. Op mentaal vlak is hij labiel. Hij toont zich een vechter als het gaat om telkens terugkomen en je wordt niet zo maar kampioen met de ringen. Zijn makke is alleen dat hij niet in staat is om focus en discipline te houden. En blijkbaar heeft hij ook niet de begeleiding/een trainer die echt past bij zijn persoon. Als NOC NSF en turnbond weet je dat en door hem mee te nemen naar de spelen neem je dus ook de verantwoordelijkheid op je om een dergelijke "potential fuck-up" op een directere manier te begeleiden dan andere sporters die wel zelf in staat zijn om zich te beheersen. En hij zal vast flink in overtreding geweest zijn, maar ik krijg bij die meneer Hendriks nou niet echt de indruk dat zijn intermenselijke vaardigheden er groot zijn. Laat staan zijn mate van persoonlijke betrokkenheid en aandacht bij sporters die net niet in het stramien van NOC NSF passen. De volledige verantwoordelijkheid bij Van Gelder zelf leggen, vind ik te simpel. Dom gedrag is het wel en hij heeft het uiteindelijk zelf gedaan ja.
+1 in onze geseculariseerde samenleving is 'ieder voor zich en god voor ons allen' toch een beetje achterhaald, dus handig als we af en toe even voor elkaar zorgen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2016 17:08

-1: Van Gelder is toch wilsbekwaam en volwassen? Di zijn toch niet de special Olympics? Van een topsporter (IMHO van ieder ander ook) mag je verwachten dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Als Van Gelder mentaal labiel zou zijn, dan is het in eerste instantie ZIJN verantwoordelijkheid om daar op de juiste manier een oplossing voor te vinden (bijvoorbeeld door te zoeken naar de juiste begeleiding). Van NOC en de KNGU mag je verwachten dat zij hem daar dan zo goed mogelijk bij ondersteunen.
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 09 aug 2016 17:15

monsieurpinot schreef:
chrissiewizzie schreef:Van Gelder probeert een topsporter te zijn en is fysiek prima in staat gebleken om op niveau te presteren. Op mentaal vlak is hij labiel. Hij toont zich een vechter als het gaat om telkens terugkomen en je wordt niet zo maar kampioen met de ringen. Zijn makke is alleen dat hij niet in staat is om focus en discipline te houden. En blijkbaar heeft hij ook niet de begeleiding/een trainer die echt past bij zijn persoon. Als NOC NSF en turnbond weet je dat en door hem mee te nemen naar de spelen neem je dus ook de verantwoordelijkheid op je om een dergelijke "potential fuck-up" op een directere manier te begeleiden dan andere sporters die wel zelf in staat zijn om zich te beheersen. En hij zal vast flink in overtreding geweest zijn, maar ik krijg bij die meneer Hendriks nou niet echt de indruk dat zijn intermenselijke vaardigheden er groot zijn. Laat staan zijn mate van persoonlijke betrokkenheid en aandacht bij sporters die net niet in het stramien van NOC NSF passen. De volledige verantwoordelijkheid bij Van Gelder zelf leggen, vind ik te simpel. Dom gedrag is het wel en hij heeft het uiteindelijk zelf gedaan ja.
+1 in onze geseculariseerde samenleving is 'ieder voor zich en god voor ons allen' toch een beetje achterhaald, dus handig als we af en toe even voor elkaar zorgen.
-1 Sorry het is niet de eerste keer hoor. Jullie doen nu net of je een 12 jarige aan zijn lot overlaat. Nog even en het is de schuld van anderen dat hij er tussenuit geknepen is.

kawouter
Forum-lid

kawouter 09 aug 2016 17:26

Van Gelder is toch ook gewoon een 'investering' van het NOCNSF. Daarvan wil je toch zo goed mogelijk de risico's afdekken?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2016 17:31

Ik vind het nogal een aanname dat "de juiste begeleiding" (wat is dat dan?) dit had kunnen voorkomen. Of hadden ze hem moeten opsluiten in zijn kamertje in het Olympisch dorp?
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 17:32

vastlijmen aan z'n ringen :mrgreen:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2016 17:43

En die afsprong dan? :-D
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 17:46

gewoon de moeilijkheidsgraad en duur zover opvoeren dat een afsprong niet nodig is

Plaats reactie