Bad idea.
Nieuwe look forum
@Edwin Ik heb helemaal niet zo'n bijzondere smartfoon, maar mijn foto's zijn tegen de 3 Mb. Volgens mij betekent dat het voor de meeste mensen nog niet gaat lukken.
Dit was de melding:
"Fout
Bestand is te groot: IMG_20170627_144221[1].jpg"
De grootte van het bestand is 2,84 Mb.
Dit was de melding:
"Fout
Bestand is te groot: IMG_20170627_144221[1].jpg"
De grootte van het bestand is 2,84 Mb.
Als er toch al automatisch geschaald wordt, kun je beter die bestandsgroottelimiet ook weghalen. Kleine kans dat een 500px afbeelding noopt steeds te groot is. Waarschijnlijk stuit Jans' nu op een uploadlimiet, terwijl de geschaalde versie van het geüploade bestand aan alle voorwaarden voldoet.
Vorsprung durch Pedantik
Dat klopt, maar het stuit mij een beetje tegen de borst dat mensen beelden van 5mb en 4000pixels op een forum willen zetten, terwijl ze nooit in het groot bekeken worden. We moeten daar wel schijfruimte voor regelen. In mijn ogen is het een kleine moeite je foto's even een maatje kleiner te maken voor je ze upload, maar dat zie ik kennelijk verkeerd Ik heb de uploadlimiet daarom nog maar wat verder verhoogd. 5 mb per foto is ie nu....speciaal voor Jans
Het mooiste zou zijn als onze resizer het origineel weggooit na het verkleinen. Technisch is dat mogelijk, zal de bouwer eens lief aankijken of hij dat ook nog op zijn lijstje wil zetten.
Het mooiste zou zijn als onze resizer het origineel weggooit na het verkleinen. Technisch is dat mogelijk, zal de bouwer eens lief aankijken of hij dat ook nog op zijn lijstje wil zetten.
Ik begrijp je gedachtengang, maar de meeste mensen staan daar gewoon helemaal niet bij stil. Een plaatje is een plaatje. En dat is hun goed recht. Het is aan ontwikkelaars om gebruikers ten dienste te zijn, niet om ze allerlei technische handelingen te laten uitvoeren om hun systeem ter wille te zijn.
Vorsprung durch Pedantik
@Edwin, Ik en de meesten anderen willen gewoon vanaf de smartfoon een foto op de site zetten. Dat is het enige wat we willen. Als hij daarna gekrompen wordt, prima. Maar een beetje gebruiksgemak bij een nieuwe site is toch niet teveel gevraagd?
In het verleden heb ik het ook met een omweg moeten doen, vond ik lastig, maar uiteindelijk lukte het wel. Maar als je nu met een nieuwe site begint en dit probleem kan niet opgelost worden, dan zou ik dat jammer vinden.
In het verleden heb ik het ook met een omweg moeten doen, vond ik lastig, maar uiteindelijk lukte het wel. Maar als je nu met een nieuwe site begint en dit probleem kan niet opgelost worden, dan zou ik dat jammer vinden.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
De service gaat erg ver.
Ik ken geen enkel ander forum waar je foto's direct kan uploaden, overal moeten foto's elders gehost worden, ivm. schuifruimte op de servers van het forum.
Het wordt hier door enkelen als een vanzelfsprekend iets gezien, zonder het besef dat we nog steeds gratis van het forum gebruik kunnen maken.
En laten we hopen dat dit zo kan blijven.
Petje af voor Edwin, voor wie niets te gek lijkt te zijn !!
Ik ken geen enkel ander forum waar je foto's direct kan uploaden, overal moeten foto's elders gehost worden, ivm. schuifruimte op de servers van het forum.
Het wordt hier door enkelen als een vanzelfsprekend iets gezien, zonder het besef dat we nog steeds gratis van het forum gebruik kunnen maken.
En laten we hopen dat dit zo kan blijven.
Petje af voor Edwin, voor wie niets te gek lijkt te zijn !!