trouwens bizar dat (volgens mijn eigen ervaringen) de meeste wielrenners met liefde afremmen voor een slingerend kind, maar dat juist die zogenaamde krasse bejaarden op elektrische fietsen zo'n kind finaal voor de sokken rijden en dan nog wat aan te merken hebben op de ouders die dat kind niet goed zouden leren fietsen.Jans schreef: ↑01 feb 2021 11:26 Gaan de mensen wandelen om wat overgewicht kwijt te raken is het weer niet goed.
Ook hier in de omgeving veel meer wandelaars dan eerder ooit gezien. Zelfs families op de fiets. die zijn mogelijk nog gevaarlijker. Maar dat neem ik graag voor lief. Ik vind het niet erg om flink af te moeten remmen omdat een driejarige op zijn fietsje nogal slingert.
Laatst trouwens nog een groepje wielrenners een klein kind een brug op zien duwen terwijl moeders met electrische bakfiets al bovenstond en eigenlijk niet doorhad de de helling echt te heftig was voor een kleintje.
Maar inderdaad, het is heel erg druk met wandelaars en er zitten ook duidelijk hele nieuwe doelgroepen op de (race)fiets. En ja dat kan vervelend zijn, maar is in feite alleen maar goed. En als iedereen rekening houdt met elkaar kan het ook prima.
Dat rekening houden mis ik trouwens ook wel vaak bij wandelaars. Sommigen lopen, zoals het hoort tegen de rijrichting in, maar vergeten dan dat ze wel horen in te schikken als er iemand tegemoet komt. Ook lopen mensen samen, maar dan aan weerszijde van het fietspad en kruipen al pratend onbewust steeds dichter naar elkaar toe en lopen uiteindelijk in het midden.