Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Irritatie door honden uitlaters

Sulla
Forum-lid

Sulla 01 feb 2021 12:03

Jans schreef: 01 feb 2021 11:26 Gaan de mensen wandelen om wat overgewicht kwijt te raken is het weer niet goed. ;)
Ook hier in de omgeving veel meer wandelaars dan eerder ooit gezien. Zelfs families op de fiets. die zijn mogelijk nog gevaarlijker. Maar dat neem ik graag voor lief. Ik vind het niet erg om flink af te moeten remmen omdat een driejarige op zijn fietsje nogal slingert.
trouwens bizar dat (volgens mijn eigen ervaringen) de meeste wielrenners met liefde afremmen voor een slingerend kind, maar dat juist die zogenaamde krasse bejaarden op elektrische fietsen zo'n kind finaal voor de sokken rijden en dan nog wat aan te merken hebben op de ouders die dat kind niet goed zouden leren fietsen.

Laatst trouwens nog een groepje wielrenners een klein kind een brug op zien duwen terwijl moeders met electrische bakfiets al bovenstond en eigenlijk niet doorhad de de helling echt te heftig was voor een kleintje.

Maar inderdaad, het is heel erg druk met wandelaars en er zitten ook duidelijk hele nieuwe doelgroepen op de (race)fiets. En ja dat kan vervelend zijn, maar is in feite alleen maar goed. En als iedereen rekening houdt met elkaar kan het ook prima.

Dat rekening houden mis ik trouwens ook wel vaak bij wandelaars. Sommigen lopen, zoals het hoort tegen de rijrichting in, maar vergeten dan dat ze wel horen in te schikken als er iemand tegemoet komt. Ook lopen mensen samen, maar dan aan weerszijde van het fietspad en kruipen al pratend onbewust steeds dichter naar elkaar toe en lopen uiteindelijk in het midden.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 01 feb 2021 12:14

Die wandelaars en elektrische hobbyfietsers probeer ik zoveel mogelijk te vermijden door lekker vroeg te vertrekken en die fietspaden door natuurgebieden na 11.00u niet meer te nemen.
Ook speelt het weer een grote rol, wanneer het guur en koud is, heb je nergens last van.

Toevallig zaterdagochtend om 10.45u nog over de Malpie gefietst met een temperatuur net boven nul.
Geen enkel probleem.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 feb 2021 12:16

Gelukkig hebben we in Vlaanderen niet zo veel fietspaden.
Dan kan je met je fiets veelal gewoon op de baan (= rijweg :) ) rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 feb 2021 13:03

Goed stukje, Havana

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 01 feb 2021 14:22

havana schreef: 01 feb 2021 10:49 Ik heb me gisteren ook verschrikkelijk geërgerd aan wandelaars, het lijkt ieder weekend erger te worden. Ik ben maar eens in de pen geklommen.
Mooi stukje!

De reden dat ik bel is niet om te irriteren, maar dat ze 4 breed lopen met de rug naar je toe vind ik alleen een beetje onder belicht. Ervaren wandelaars op het fietspad heb ik totaal geen problemen mee, die lopen aan de verkeerde (goede :lol: ) kant, zodat we elkaar aankunnen kijken en deze mensen ritsen ook. De normaal Netflix kijkende Coronawandelaar daarentegen :dislike:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 01 feb 2021 14:31

Je zijn bijna hopen dat het regent op zondag om geen wandelaars tegen te komen :D
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 01 feb 2021 14:59

Roep maar niet te hard. Straks gaan ze weer draden spannen en punaises op de grond neerleggen om die hatelijke fietsers te weren, of via de gemeente alle routes dichtgooien.

Vraag me af waar nu de meeste frustratie vandaan komt, door het toegenomen aantal wandelaars of toegenomen aantal MTB'ers? Wie er eerst was doet er niet toe, maar er zijn wel opeens meer mensen die zich kunnen ergeren. Klinkt een beetje als naar een drukke plek gaan om je opgekropte frustraties de vrije loop te laten, terwijl je jezelf een plezier kunt doen door een ander tijdstip of locatie te kiezen.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 feb 2021 15:25

Misschien moeten fietsers en mtb-ers maar eens gaan klagen over wandelaars. "Lopen boos op het fietspad en reageren hun frustraties op de passerende fietsers af, terwijl ze 100 wandelpaden tot hun beschikking hebben waar een fietser niet mag komen"

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 01 feb 2021 15:43

Nee_Nee schreef: 01 feb 2021 15:25 Misschien moeten fietsers en mtb-ers maar eens gaan klagen over wandelaars. "Lopen boos op het fietspad en reageren hun frustraties op de passerende fietsers af, terwijl ze 100 wandelpaden tot hun beschikking hebben waar een fietser niet mag komen"
Cyclist Lifes Matter! Als minderheid heb je alleen zelden recht van spreken lijkt het.

Moet wel zeggen dat ik ook héél vaak wel een bedankje of 'oh sorry' krijg, en over het algemeen maar erg weinig negatieve reacties. Nadeel: die herinner ik me niet. De eikel die vorige week naast me kwam rijden, z'n raampje naar beneden deed en me vorige week zonnodig de les moest lezen dat ik op het niet-verplichte fietspad moest rijden, die zou ik nog wel herkennen.

Moet daar wel bij zeggen dat ik het vaak gewoon rustig aan doe en soms ook wel iets langer wacht dan ik eigenlijk zou moeten, voordat de mensen door hebben dat ze niet alleen op de wereld zijn. Eigenlijk is dat ook onzinnig en zou ik gewoon door moeten rijden, maar dan ben ik weer de boosdoener. In die zin kun je het nooit goed doen (en ik doe ook wel eens iets per ongeluk fout, of als ik iemand langzaam/geruisloos inhaal dat ze nog steeds schrikken).

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 01 feb 2021 16:09

Nee_Nee schreef: 01 feb 2021 15:25 Misschien moeten fietsers en mtb-ers maar eens gaan klagen over wandelaars. "Lopen boos op het fietspad en reageren hun frustraties op de passerende fietsers af, terwijl ze 100 wandelpaden tot hun beschikking hebben waar een fietser niet mag komen"
En dan een stukje in de Telegraaf of AD, heb je gelijk de doelgroep.

Sulla schreef: 01 feb 2021 12:03 Maar inderdaad, het is heel erg druk met wandelaars en er zitten ook duidelijk hele nieuwe doelgroepen op de (race)fiets.
De oude garde fietsers heeft ons de "naam" gegeven, dat is ook de groep die onze naam in stand houdt. Ik heb niet echt het idee dat Corona fietsers ons in grote getalen een slechte naam geven.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC

DDX 01 feb 2021 17:31

havana schreef: 01 feb 2021 11:12 Gisteren heb ik geconstateerd dat de wandelpandemie inmiddels zo erg is dat zelfs boerenlandwegen overspoeld worden met wandelaars.
Zag gisteren rond de dijk van Hoorn naar Enkhuizen ook op diverse plekken mensen over hekjes klimmen om door een weiland te wandelen.
Geen idee hoe dat precies zit kwa regels, maar helemaal de bedoeling lijkt het mij niet.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 01 feb 2021 17:49

Hier in de blauwe Ardennen is het ook soms erover. We hebben de laatste weken wat sneeuw gehad, en in de weekends overspoelen de Vlamingen dan de regio. Ze parkeren zich maar waar ze wat ruimte zien (zo zijn er al hele gehuchten quasi geblokkeerd geweest), en grote groepen klimmen gewoon over de afspanning van private, hellende weiden, om zich daar dan een hele namiddag te vermaken met de kinderen en slee...

Nooit gezien pré-corona.

(dit is zo'n beeld van een stuk privé weide:)
Screenshot 2021-02-01 at 17.59.44.png
Afbeelding

Plaats reactie