Bitcoins
@Bredalp, ik begrijp er niks van wat je probeert te vertellen, maar dat zal wel aan mij liggen. Maar als je coins verkoopt en ze gaan tegen jouw gevoel in toch omhoog, dan heb je er dus minder?
Ik blijf wel in het eurotijdperk hangen, dan weet ik tenminste wat ik heb. hoef ik ook niet wakker te liggen.
Ik blijf wel in het eurotijdperk hangen, dan weet ik tenminste wat ik heb. hoef ik ook niet wakker te liggen.
- plantagenet
- Forum-lid
Je ligt toch ook niet wakker als je een staatslot hebt gekocht? Is voor mij nog een beetje hetzelfde. Je kunt winnen, maar ook gewoon je inleg kwijt zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Een Staatslot, die ik nooit koop, is niet in vergelijking met iemand die bitcoins koopt van een substantieel bedrag van zijn reserve. En als je de reclame van de Staatsloterij ziet, moet je je zelfs met een Staatslot al geestelijk voorbereiden voor geval je toch wint.
@Bredalp
Amazon Go doet ongeveer hetzelfde, maar dan zonder blockchain.
Ik denk niet dat een blockchain (een veilige manier om data op te slaan, die door iedereen gecontroleerd kan worden) op die manier ingezet zal worden, hooguit als vastlegging van alle in- en verkopen.
Ik denk dat ze eerder worden ingezet in mijn werkgebied, waar een (bedrijfs)administratie aan het einde van een periode een blockchain uitspuugt die je bij de accountant, belastingdienst of KvK kan inleveren.
Of bij banken, om snellere overschrijvingen tussen verschillende landen mogelijk te maken zonder dat er voor elke transactie over en weer gecontroleerd moet worden.
Amazon Go doet ongeveer hetzelfde, maar dan zonder blockchain.
Ik denk niet dat een blockchain (een veilige manier om data op te slaan, die door iedereen gecontroleerd kan worden) op die manier ingezet zal worden, hooguit als vastlegging van alle in- en verkopen.
Ik denk dat ze eerder worden ingezet in mijn werkgebied, waar een (bedrijfs)administratie aan het einde van een periode een blockchain uitspuugt die je bij de accountant, belastingdienst of KvK kan inleveren.
Of bij banken, om snellere overschrijvingen tussen verschillende landen mogelijk te maken zonder dat er voor elke transactie over en weer gecontroleerd moet worden.
Sowieso is boodschappen doen al een verouderd concept (ik kom zelden nog in een supermarkt, is een totale waste of time IMHO...).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je het gesloten houdt dan is het gewoon een database, geeft totaal geen voordelen. Je voorbeeld over de supermarkt heeft nul komma nul met blockchain te maken, wat Amazon Go heeft gedaan is juist alles met camera's en andere sensoren in de gaten houden.
Blockchain is een mechanisme om in een peer 2 peer omgeving waarvan de peers onbetrouwbaar kunnen zijn een betrouwbaar systeem te maken. Het systeem is totaal niet efficiënt, je wilt het enkel gebruik als er geen andere oplossing is. Blockchain is nu een populair buzzword, alles moet en zal nu met een blockchain...
Blockchain is een mechanisme om in een peer 2 peer omgeving waarvan de peers onbetrouwbaar kunnen zijn een betrouwbaar systeem te maken. Het systeem is totaal niet efficiënt, je wilt het enkel gebruik als er geen andere oplossing is. Blockchain is nu een populair buzzword, alles moet en zal nu met een blockchain...