vuelta 2019
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Net aan mooie overwinning.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ze gingen er letterlijk bij liggen, met vrijwel de hele ploeg... Dat klopt wel
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Volgens commentatoren eurosport had ploegleiding Movistar gezegd dat ze "toch al van plan waren na dit dorp de boel op de kant te trekken".
En dat de UCI had besloten dat renners achter ploegleidingwagens terug mochten keren, en ze daarom gestopt zijn.
Verder verwees hij naar de tour van 2013 met Valverde die lek reed en belkin toen doortrok.
Dat laatste is wat gecharcheerd. Toen lag het op 105km voor de meet in 3 waaiers. En reed Valverde lek op 85km voor de meet waardoor hij terugviel. Nu was er niets aan de hand en na de val trokken ze volle bak aan. (en reed Valverde toen in 2013 eigenlijk wel in het geel? Als leider van de koers)
Anyhoe. Topsport kan ontzettend vuil zijn. Movistar wint niet de sportiviteitsprijs. En aan 't einde van de rit staat Roglic nog vooraan, maar wel met een ploegmaat minder.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Koers is koers.
Om te winnen moet je niet enkel hard kunnen fietsen, een goede ploeg en rechtblijven, kan naast koersinzicht helpen.
Ik kan het even niet terugvinden maar merk dat er duidelijk met 2 maten en gewichten gemeten wordt.
De Vuelta heeft zoveel meer van een echte koers dan de Tour waar ze voor de toppers wel stoppen maar als er een outsider in het geel staat is het wat anders.
Om te winnen moet je niet enkel hard kunnen fietsen, een goede ploeg en rechtblijven, kan naast koersinzicht helpen.
Ik kan het even niet terugvinden maar merk dat er duidelijk met 2 maten en gewichten gemeten wordt.
De Vuelta heeft zoveel meer van een echte koers dan de Tour waar ze voor de toppers wel stoppen maar als er een outsider in het geel staat is het wat anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En waar reken je Roglic dan nu onder?
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Tja, als je als Movistar ploegleider de excuses van zo ver moet halen dan weet iedereen meteen dat er iets niet klopt toch? Ik vond het niet chique! En die Quintana rijdt de hel ronde al op reserve: 1 trap kopwerk en meteen het elleboogje zo van “overnemen”. Niet mijn held d’n die! Valverde had gelukkig nog iets van fatsoen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik vind ook dat niet vallen bij wielrennen hoort. En koers is koers. Movistar is in het algemeen sowieso een ploeg dat de aanval niet schuwt, wat ik wel kan waarderen. Ookal koersen ze soms haast tegen elkaar,maar daar hebben ze dan vooral zichzelf mee (al staan ze nu met 2 man voorin....)
Wat ze vandaag deden was niet sportief, niet chique... Maar ook zeker niet verboden.
Een veldrijder die demareert als zijn concurrent een slippertje maakt, zeuren we ook niet om toch? Andere situatie, niet echt te vergelijken.
En over Quintana... Die heeft nou juist deze Vuelta nota bene een etappe overwinning in een vlakke rit, door aan te vallen en de laatste kilometers solo te rijden.
Wat ze vandaag deden was niet sportief, niet chique... Maar ook zeker niet verboden.
Een veldrijder die demareert als zijn concurrent een slippertje maakt, zeuren we ook niet om toch? Andere situatie, niet echt te vergelijken.
En over Quintana... Die heeft nou juist deze Vuelta nota bene een etappe overwinning in een vlakke rit, door aan te vallen en de laatste kilometers solo te rijden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lopez: "Well, what a world champion we have ... what they did was a lack of respect for the race leaders and other riders who crashed. That's how they race. They've already done it many times before."
Less is bore
principe van wachten bij een valpartij is volgens mij: was er op dat ogenblik strijd tussen de ploegen of niet. Een wandelend peleton waar een massale valpartij gebeurt en men dan plotsklaps begint voluit te koersen kan niet. Als de strijd al voluit was losgebarsten op het ogenblik van de valpartij moet er ook niet gewacht worden , temeer omdat dan de valpartij ook een gevolg kan (wschlk zal) zijn van het nemen van de risico's bij voluit koersen.
Waar de vueltaleiding echter het recht zich toeëigent om de gevallen renners te laten stayeren begrijp ik toch ook niet. Dit is zuiver koersvervalsing.
Waar de vueltaleiding echter het recht zich toeëigent om de gevallen renners te laten stayeren begrijp ik toch ook niet. Dit is zuiver koersvervalsing.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vueltaleiding? Dat is gewoon de UCI jury die besluit om geen barrage te maken. Als er 5 renners tegen de vlakte gaan dan komen die ook maar op één manier terug en dat is achter auto's, maar als het een massale valpartij is dan mag het op eens niet meer?
'okee, UCI dan, als je de puntjes op de i wilt. Meestal wordt het oogluikend toegestaan , zeker als er nog geen finale is, Je kunt moeilijk als er een kolonne auto's tussen de gevallenen en de kop is alle auto's wegtoveren. Maar hier waren ze serieus aan het stayeren en als UCI-jury dit zomaar gaan goedkeuren, heb ik toch vragen bij. Zelfs al was het etisch niet echt mooi van movistar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.