Afsluiting fietspad afsluitdijk 1-4-2019 tot 2025 (was 1-4-2022)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gezien de kostenoverschrijding bij project Afsluitdijk zou ik mij daar niet teveel zorgen over maken....
Less is bore
Gezien wat er in het algemeen wordt verspild/weggekiept vind ik dat 6 jaar fietsen over de afsluitdijk wel een paar ton mag kosten, daar hebben tenminste zeker nog wat mensen plezier van.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bedrijf wat de ontwerp fout heeft gemaakt mag de meerkosten/tijdelijk brug voor fietsers betalen lijkt me ?
En waarom niet gewoon eens per jaar tijdelijk snelweg afsluiten, rijden die auto's maar lekker dagje om via houtribdijk ofzo.
En waarom niet gewoon eens per jaar tijdelijk snelweg afsluiten, rijden die auto's maar lekker dagje om via houtribdijk ofzo.
DDX heeft groot gelijk. Ik erger me ook dood dat er voor automobilisten altijd iets geregeld wordt, terwijl fietsers het nakijken hebben. Terwijl het precies andersom zou moeten zijn.
Zorgt die auto niet voor 50% van alle belastinginkomsten in NL, dan mogen ze er wel iets voor over hebben, lijkt me
Even serieus: In België is het niet anders, altijd maar roepen dat iedereen met de fiets moet maar dan niet de moeite doen om de infrastructuur daarop aan te passen. Met wegenwerken is het ook altijd de fietser die als eerste geslachtofferd wordt.
Even serieus: In België is het niet anders, altijd maar roepen dat iedereen met de fiets moet maar dan niet de moeite doen om de infrastructuur daarop aan te passen. Met wegenwerken is het ook altijd de fietser die als eerste geslachtofferd wordt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In dit geval is er natuurlijk wel een groot verschil dat voor het gemotoriseerde verkeer op z'n minst deels een economische grondslag heeft om daar te rijden. Terwijl er niet veel fietser dagelijks hun woon-werk verkeer afhaspelen, maar het puur hobby is.
Gezien het formaat van die sluizen en dat er gewoon doorgewerkt moet kunnen worden geloof niet dat je er met een paar ton voor een brug ben. Zo'n tijdelijk brug moet ook aan alle veiligheidseisen voldoen, kortom dat gaat gewoon miljoenen kosten.
Gezien het formaat van die sluizen en dat er gewoon doorgewerkt moet kunnen worden geloof niet dat je er met een paar ton voor een brug ben. Zo'n tijdelijk brug moet ook aan alle veiligheidseisen voldoen, kortom dat gaat gewoon miljoenen kosten.
-
- Forum-lid
En er is wel iets geregeld voor fietsers: een bus.
- razenderoeland
- Forum-lid
Onmisbaar is nagenoeg niets, maar de afsluitdijk is voor mij toch wel een belangrijke route. Wonend op Texel, en elke week naar Friesland voor de oppas op m'n kleinkinderen. Dan is de houtribdijk voor mij totaal geen optie en wordt de oppas een onmogelijk verhaal. Dus ik ben er blij mee dat de afsluitdijk voor autoverkeer redelijk normaal toegankelijk is.
En wil ik met de fiets naar Friesland, dan is de fietsbus een goede optie.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- Marcopfiets
- Forum-lid
Wielrenners zijn ook heel belangrijk voor de economie want die kopen heel veel dure kleding een accessoires :p Bijna geen andere sport waar aan zo veel verdiend wordt :p