Het grote woon-werk topic
Tot mijn schande vandaag pas voor het eerst van Zeist naar mijn werk in Veenendaal gefietst, terwijl ik hier al 10 maanden werk.
28 km enkeltje, langs de KNVB, Piramide, Maarn, Maarsbergen.
Omdat het gisterochtend maar een graad of 8 was had ik gisteravond de handschoenen met lange vingers en overschoentjes al klaargelegd, maar het was bij vertrek al 14 graden!
28 km enkeltje, langs de KNVB, Piramide, Maarn, Maarsbergen.
Omdat het gisterochtend maar een graad of 8 was had ik gisteravond de handschoenen met lange vingers en overschoentjes al klaargelegd, maar het was bij vertrek al 14 graden!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
leuk woon - werk weekje:
dinsdag: A'dam - Hoofddorp op de fiets, 's middags met trein naar Utrecht en eind vd dag vandaar naar huis gefietst
woensdag: trein naar Delft, gefietst naar NNI, vandaar gefietst naar TNO lange Kleiweg en na bespreking daar gefietst naar Den Haag centraal. Trein naar Utrecht Lunetten, bespreking en naar huis gefietst.
donderdag: trein naar Utrecht, naar 5mei plein gefietst, bespreking en vandaar naar huis gefietst.
in 3 dagen 167km woon werk
dinsdag: A'dam - Hoofddorp op de fiets, 's middags met trein naar Utrecht en eind vd dag vandaar naar huis gefietst
woensdag: trein naar Delft, gefietst naar NNI, vandaar gefietst naar TNO lange Kleiweg en na bespreking daar gefietst naar Den Haag centraal. Trein naar Utrecht Lunetten, bespreking en naar huis gefietst.
donderdag: trein naar Utrecht, naar 5mei plein gefietst, bespreking en vandaar naar huis gefietst.
in 3 dagen 167km woon werk
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Afgelopen week en komende week doen we met het bedrijf mee aan de actie: Heel Nederland fietst naar het werk, van de Fietsersbond en het NISB (Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen)
Zelf ben ik Teamcaptain. Uitgerekend deze twee weken kan ik niet iedere dag fietsen. maar desondanks doen we het nog niet onaardig in de competitie.
Zijn er nog anderen hier die ook "in the game" zijn?
Zelf ben ik Teamcaptain. Uitgerekend deze twee weken kan ik niet iedere dag fietsen. maar desondanks doen we het nog niet onaardig in de competitie.
Zijn er nog anderen hier die ook "in the game" zijn?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie foto's Poldertoerist!
s'Morgens is het inderdaad vaak erg mooi. Ook eens een toestelletje meenemen.
-
- Forum-lid
Sinds vorige week maandag niet meer op de fiets gezeten. Andere werkplek en toch wel erg vies weer.
Vannacht waren de containers door de tuin aan het wandelen, en af en toe dacht ik dat het dak van het huis werd opgelicht. Dus om half zeven nog maar weer even omgedraaid.
Ben met de auto gegaan, en ik heb er zien fietsen hoor......wat was ik blij dat ik in de auto zat. Op het werk even op buienradar gekeken naar de wind, was toch een mooie 8.
Maar ja, dan vanmiddag, zonnetje, wind in de rug......wat had ik een spijt.
Dus morgen maar weer is zien.
Vannacht waren de containers door de tuin aan het wandelen, en af en toe dacht ik dat het dak van het huis werd opgelicht. Dus om half zeven nog maar weer even omgedraaid.
Ben met de auto gegaan, en ik heb er zien fietsen hoor......wat was ik blij dat ik in de auto zat. Op het werk even op buienradar gekeken naar de wind, was toch een mooie 8.
Maar ja, dan vanmiddag, zonnetje, wind in de rug......wat had ik een spijt.
Dus morgen maar weer is zien.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Dank jullie wel.ottie schreef:Goed idee. Mooi platen Poldertoerist!robbebopper schreef:Mooie foto's Poldertoerist!
Ik heb bijna altijd een supersimpel toestel bij me. Laat zich met 1 hand bedienen en zoomen is niet echt mogelijk, maar dat is meestal geen probleem. Met de wind van vandaag had ik beide handen aan het stuur nodig, dus geen foto's
-
- Forum-lid
vanmorgen weer eens lekker naar het werk gefietst. Alleen BFt 7 tegen voor bijna 20 km is toch wel vermoeiend als je nog een hele dag moet.
Maar vanavond geweldig. Stukken 50 gehaald, maar met een gemiddelde van bijna 36 vond ik het toch mooi. Dat haal ik normaal nooit. Wat een beetje wind al niet kan doen voor de moraal.
marc
Maar vanavond geweldig. Stukken 50 gehaald, maar met een gemiddelde van bijna 36 vond ik het toch mooi. Dat haal ik normaal nooit. Wat een beetje wind al niet kan doen voor de moraal.
marc
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vandaag nog een paar keer flink nat geregend, maar het was voor de goede zaak. De bedrijvencompetitie van heel Nederland Fietst liep immers nog.
Dus nog een extra ritje gemaakt waar ik normaal gesproken de Tram toch even zou hebben gepakt. Ik droop werkelijk.
Vandaag was de laatste dag van de bedrijvencompetitie en het resultaat was dat ik vanaf gisteravond een derde plek innam (van de ongeveer 560 deelnemers) Om 21.00 uur sloot de rittenregistratie en tien voor negen stond ik nog steeds derde. vijf minuten later wist er nog iemand 68 zakelijke kilometers te registeren en viel ik terug naar een vierde plaats. Ons bedrijf werd vijfde en ons team derde. wij hadden overigens maar 1 team. Dat in tegenstelling tot de nummer 1 die met 9 teams fietste. Echter het beste team van hen stond een heel eind achter ons.
Wel geinig hoor een dergelijk wedstrijdje met je woon-werk kilometers. ik doe nu nog mee aan de actie van stadsgewest Haaglanden. die loopt nog tot 1 november. Ook daar neem ik een derde positie in maar dan 5100 km sinds Mei en een voorsprong van 500 kilometer op nummer vier. die derde plek zal ik wel houden denk ik.
Dus nog een extra ritje gemaakt waar ik normaal gesproken de Tram toch even zou hebben gepakt. Ik droop werkelijk.
Vandaag was de laatste dag van de bedrijvencompetitie en het resultaat was dat ik vanaf gisteravond een derde plek innam (van de ongeveer 560 deelnemers) Om 21.00 uur sloot de rittenregistratie en tien voor negen stond ik nog steeds derde. vijf minuten later wist er nog iemand 68 zakelijke kilometers te registeren en viel ik terug naar een vierde plaats. Ons bedrijf werd vijfde en ons team derde. wij hadden overigens maar 1 team. Dat in tegenstelling tot de nummer 1 die met 9 teams fietste. Echter het beste team van hen stond een heel eind achter ons.
Wel geinig hoor een dergelijk wedstrijdje met je woon-werk kilometers. ik doe nu nog mee aan de actie van stadsgewest Haaglanden. die loopt nog tot 1 november. Ook daar neem ik een derde positie in maar dan 5100 km sinds Mei en een voorsprong van 500 kilometer op nummer vier. die derde plek zal ik wel houden denk ik.
Gefeliciteerd met jullie resultaat! Als ik je verhalen zo lees ga ik me schuldig voelen als ik de auto een keertje neem voor mijn 11km enkele reis Wel een goed initiatief trouwens om met je collega's aan dit soort "wedstrijden" mee te doen. Op mijn afdeling ben ik de enige die op de fiets komt, ondanks dat er verschillende mensen dichterbij wonen. Als ik dan natgeregend aankom op kantoor word ik vooral belachelijk gemaakt
Vanochtend was het echt wel heerlijk fietsen in tegenstelling tot gisteren, dat maakt het wel weer goed...
Vanochtend was het echt wel heerlijk fietsen in tegenstelling tot gisteren, dat maakt het wel weer goed...
-
- Forum-lid
Enkele jaren geleden toen het Fietsen Scoort alleen nog in Zeeland was deed mijn werkgever ook mee. Helaas was er op 1200 man personeel maar zo'n 70 die registreerden. Door de bezuinigingen is de werkgever gestopt met sponseren en is deze Fiets naar je werk overgenomen door landelijk Fietsen Scoort. De werkgever is ermee gestopt, en ik geloof dat ik nog de enige ben op het werk die zijn km stand doorgeeft. Erg jammer, was een leuk initiatief.
Het is te groot geworden denk ik.
Het is te groot geworden denk ik.
-
- Forum-lid
Vanmorgen om even over zes uur vertrokken in het donker. Bij aankomst op het werk nog een spatje regen.
Mijn siliconenlampje voor had al snel geen power meer. Je ziet niets zonder goede verlichting en wordt ook niet gezien!
Dat werd dus batterijen wisselen voor de terugreis.
Op de terugweg een heldere lucht en voor het echt donker worden thuis.
Volgende week is het gelukkig wat eerder licht. Toch mooi weer 94 km. en drie uurtjes duur.
Mijn siliconenlampje voor had al snel geen power meer. Je ziet niets zonder goede verlichting en wordt ook niet gezien!
Dat werd dus batterijen wisselen voor de terugreis.
Op de terugweg een heldere lucht en voor het echt donker worden thuis.
Volgende week is het gelukkig wat eerder licht. Toch mooi weer 94 km. en drie uurtjes duur.