Alternatieve cassettes voor Shimano 12sp road (HG)
Het merendeel van de fietsers wil EN EN.
En een groot bereik. En een 18, ofwel een mooie polder cassette. Die twee zijn niet verenigbaar, dus dan maar een berg cassette en een polder cassette. Probleem is dat Shimano geen polder cassette levert. En de concurrentie schijnt er ook geen brood in te zien.
En een groot bereik. En een 18, ofwel een mooie polder cassette. Die twee zijn niet verenigbaar, dus dan maar een berg cassette en een polder cassette. Probleem is dat Shimano geen polder cassette levert. En de concurrentie schijnt er ook geen brood in te zien.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel bijzonder dat op de DuraAce doosjes wél de 11-28 staat als optie. Dus ze waren het wel van plan.
Less is bore
Even een stelling poneren:
Zou het, gezien ook de afstelling van de B-schroef, misschien zo kunnen zijn dat Shimano zelf al weet dat Di2 12 speed derailleur niet goed functioneert met cassettes met als grootste tandwiel een 28 of kleiner?
Wellicht dat dat er achter zit. Dat verklaart dan ook dat andere merken ook nog geen feilloos werkende Cassette hebben.
Zou het, gezien ook de afstelling van de B-schroef, misschien zo kunnen zijn dat Shimano zelf al weet dat Di2 12 speed derailleur niet goed functioneert met cassettes met als grootste tandwiel een 28 of kleiner?
Wellicht dat dat er achter zit. Dat verklaart dan ook dat andere merken ook nog geen feilloos werkende Cassette hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat niet feilloos werken zal eerder te maken hebben met toleraties, materiaal en schakelhulpen denk ik.
Less is bore
Ik heb vandaag mn sram red22 naar 12speed proberen om te toveren met een ratio technologie.
Helaas kreeg ik de rd niet ratelvrij, wel een leuke klus, dus ik blijf bij de mechanische 11s
Ik heb wel een 11-30 12speed cassette in aan bieding, enkel op de montage standaard gehad pm/dips maar als er liefhebbers zijn, 70,- dan doe ik de postzegels en pak ik mn verlies
Edit: weer beschikbaar
Helaas kreeg ik de rd niet ratelvrij, wel een leuke klus, dus ik blijf bij de mechanische 11s
Ik heb wel een 11-30 12speed cassette in aan bieding, enkel op de montage standaard gehad pm/dips maar als er liefhebbers zijn, 70,- dan doe ik de postzegels en pak ik mn verlies
Edit: weer beschikbaar
Laatst gewijzigd door TKMP op 13 mei 2024 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/reel/C6xQVdcO ... wwZjBsZjNz
In de comments hier toch ook wel enige diversiteit.
Die 11-25 lijkt me wel echt lekker en die 10% scheelt toch weer een paar tientjes. Twijfel alleen of ik het lekker (genoeg) werkend ga krijgen...
En blijkbaar zijn wij downhillers...
In de comments hier toch ook wel enige diversiteit.
Die 11-25 lijkt me wel echt lekker en die 10% scheelt toch weer een paar tientjes. Twijfel alleen of ik het lekker (genoeg) werkend ga krijgen...
En blijkbaar zijn wij downhillers...
- thestudent
- Forum-lid HC
Er zijn wel meer vlakke regios in de wereld dan alleen Nederland.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Precies en de echte klimmers komen met een 28 als grootste ook overal wel boven. Fiets sinds vorig jaar met 12 spd ultegra en merk dat ik met mijn zondagochtend groepje veel vaker schakel dan voorheen, omdat ik in de range 17-19 net geen fijne cadans kan vinden.thestudent schreef: ↑12 mei 2024 15:00 Er zijn wel meer vlakke regios in de wereld dan alleen Nederland.
Het is ook allemaal geen groot drama natuurlijk, maar het zou gewoon wel fijn zijn. Een cassette met een 18.
Denen, Belgen, Nederlanders, grote delen van Duitsland en Frankrijk: je hebt het zo al over tientallen miljoenen mensen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
"Vroeger" waren er zogenaamde poldercassettes omdat vooral de profs daar wat aan hadden.
Nu de cassettes al 12 kroontjes hebben valt de vraag naar opeenvolgende kroontjes vanaf een bepaald aantal tanden weg en het zou zo maar eens kunnen dat dat de 18T is.
Nu de cassettes al 12 kroontjes hebben valt de vraag naar opeenvolgende kroontjes vanaf een bepaald aantal tanden weg en het zou zo maar eens kunnen dat dat de 18T is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend