Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

cartooner
Forum-lid

cartooner 23 mar 2010 12:31

Bump!

Hallo, heeft iemand hier al ervaringen met de routeerbare TopoBenelux op de Edge705? Ik wil deze aanschaffen voor gebruik op de racefiets. Ik wil voornamelijk klassieker-routes narijden, maar zal de Edge ook willen gebruiken voor de ATB en wandelen. Vandaar dat ik denk aan TopoBenelux en niet CN. Hoofd-activiteit blijft echter koersen narijden op de racefiets. Leent TopoBenelux zich hiervoor of kan ik toch beter voor CN NT gaan? Dank jullie voor reactie's.

riherm1
Forum-lid

riherm1 23 mar 2010 13:30

[quote="cartooner"]Bump!

Hallo, heeft iemand hier al ervaringen met de routeerbare TopoBenelux op de Edge705? Ik wil deze aanschaffen voor gebruik op de racefiets. Ik wil voornamelijk klassieker-routes narijden, maar zal de Edge ook willen gebruiken voor de ATB en wandelen. Vandaar dat ik denk aan TopoBenelux en niet CN. Hoofd-activiteit blijft echter koersen narijden op de racefiets. Leent TopoBenelux zich hiervoor of kan ik toch beter voor CN NT gaan? Dank jullie voor reactie's. [/quote]

Voor geen van de genoemde activiteiten heb perse een routeerbare kaart nodig. De topo kaarten lenen zich prima voor racefiets gebruik: zelfs beter dan CN vind ik omdat ze ook hoogtelijnen hebben, en er meer fietspaden op staan.
Een nadeel is natuurlijk dat het maar om de benelux gaat, dus je hebt er niets aan op vakantie in Frankrijk.
Maar voor vakantiegebruik zou je open source kaarten kunnen overwegen.
Aan CN heb je niet veel op de mtb of bij het wandelen.

cartooner
Forum-lid

cartooner 23 mar 2010 14:23

Dank je.

ivarkoster
Forum-lid

ivarkoster 23 mar 2010 18:06

Ik krijg morgen mijn Edge 705 bundel binnen. Ik kan haast niet wachten totdat ik hem kan gebruiken. Echter blijkt nu dat de CN kaart niet op voorraad is en pas over 2 weken geleverd kan worden.

Betekent dit nu dat ik het navigatie gedeelte niet kan gebruiken? Ook ga ik binnenkort naar Belgie waar ik toch graag gebruik zo willen maken van de navigatie.

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 23 mar 2010 18:33

Je kan OpenStreetMap (OSM) kaarten gebruiken. Dit zijn freeware kaarten. Wat mij betreft van even goede/slechte kwaliteit als CN.

Zijn gewoon te downloaden. Zoek even in dit topic. Er is vaker over geschreven.

ivarkoster
Forum-lid

ivarkoster 23 mar 2010 18:39

Okay bedankt, ik heb al een poging gewaagd in dit topic, maar 150 pagina's is nog wat. Ik zal eens kijken.

aristos
Forum-lid

aristos 24 mar 2010 10:02

Mensen,

Hoe krijg ik een andere kaart/map geinstalleerd op mijn SD kaart. Ik heb op deze kaart een mapje "Garmin" aangemaakt met daarin een mapje "Maps".

Als ik nu bij Instellingen > kaarten kijk, zie ik daar alleen mijn OSM kaart staan die op de Garmin staat. Deze heet hier trouwens "Family Name"????

Iemand tips?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

moustache
Forum-lid

moustache 24 mar 2010 10:21

[quote="IvarKoster"]Okay bedankt, ik heb al een poging gewaagd in dit topic, maar 150 pagina's is nog wat. Ik zal eens kijken.[/quote]

Voila... (pdf)

moustache
Forum-lid

moustache 24 mar 2010 10:23

[quote="Aristos"]Mensen,

Hoe krijg ik een andere kaart/map geinstalleerd op mijn SD kaart. Ik heb op deze kaart een mapje "Garmin" aangemaakt met daarin een mapje "Maps".

Als ik nu bij Instellingen > kaarten kijk, zie ik daar alleen mijn OSM kaart staan die op de Garmin staat. Deze heet hier trouwens "Family Name"????

Iemand tips?[/quote]

Je kaart moet je niet zetten in een folder die Maps heet. Je kaart zet je direct op je sd-kaart in de map "garmin".
Je kaartbestand kan er maar 1 zijn en die heet "gmapsupp.img".
Als je meerdere kaarten tegelijk wilt (bijv. OSM en CN) dan zorg je dat je 1 gmapsupp.img maakt met beide kaarten "erin". Je Garmin herkent dan bij je kaartinstellingen dat er meerdere kaarten zijn en daar kan je dan uit kiezen.

aristos
Forum-lid

aristos 24 mar 2010 10:45

En dat kan ik met Mapsource doen neem ik aan? Ik hoop dat niet te hoeven installeren... Enig idee wat de keyword in Mapsource voor het merge van kaarten is?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

riherm1
Forum-lid

riherm1 24 mar 2010 11:35

[quote="Moustache"][quote="Aristos"]Mensen,

Iemand tips?[/quote]

Je kaart moet je niet zetten in een folder die Maps heet. Je kaart zet je direct op je sd-kaart in de map "garmin".
Je kaartbestand kan er maar 1 zijn en die heet "gmapsupp.img".
Als je meerdere kaarten tegelijk wilt (bijv. OSM en CN) dan zorg je dat je 1 gmapsupp.img maakt met beide kaarten "erin". Je Garmin herkent dan bij je kaartinstellingen dat er meerdere kaarten zijn en daar kan je dan uit kiezen.[/quote]

wat ook werkt: 1 "gmapsupp.img" bestand op je sd kaart (de grootste), en 1 "gmapsupp.img" het interne geheugen van the edge. (ook in het mapje Garmin)

Ik heb toponl in het interne geheugen staan en CN op de sd kaart: werkt prima

moustache
Forum-lid

moustache 24 mar 2010 12:09

[quote="Aristos"]En dat kan ik met Mapsource doen neem ik aan? Ik hoop dat niet te hoeven installeren... Enig idee wat de keyword in Mapsource voor het merge van kaarten is?[/quote]

Dat kan via Mapsource ja. Het mergen van de kaart neemt Mapsource op zich.
Je selecteert de lossen kaartjes van bijv. Cn eerst en daarna schakel je links bovenin je scherm naar bijv. OSM en dan selecteer je daar je kaartjes. Dan verzend je de kaarten op de normale manier en mapsource maakt er dan 1 gmapsupp.img van.

Wat riherm1 schrijft kan ook idd.

Plaats reactie